"Staande golven".

Gestart door Cornelis1921, augustus 21, 2011, 12:10:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Iedereen in audioland heeft er weleens van gehoord. Niet iedereen heeft er in gelijke mate mee te maken. Ik bijvoorbeeld kan mijn versterker maar tot kwart voor negen opendraaien bij veel CD's, ongeacht het genre. Vanaf dat moment gaat mijn kamer-akoestiek zich laten merken: m-juist ja, staande golven. Storend, nou en of. Remedie (soms de enige): volumeknop terug draaien; temperen.
Groet, Cor.




P.S. H.H. moderatoren, dit topic staat misschien in de verkeerde rubriek.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Stadium III

In princiepe heeft iedereen hier last
Degene die met Subwoofers werken zullen nog sneller last ervan hebben maar goed iedere ruimte met iedere speaker heeft last van pieken en dalen

Dan komen de mooie akoestiek aanpassen voor de dag om alles aan te passen en de pieken en dalen op te vangen  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

Ga een schuiven met je speakers  :wink:

Marantz 81

ik zou ook eens de site van soundscapes gaan lezen hier staat zeer veel waardevolle informatie op

JohnWx

is het niet eigenlijk last van zittende golven
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

@ cornelis1921

Je hebt sinds een paar weken dikkere speakerkabel waarbij je zei dat je meer fundament/een voller geluid hebt.
Lijkt me nadelig als veel last hebt van staande golven  :|

Wat bij mij wel redelijk helpt is een beetje experimenteren met het achterover stellen van je luidsprekers.
Minimaal welliswaar, maar je veranderd het afstraalgedrag/reflecties tov vloer en muur.
Probeer maar eens met het ophogen aan de voorkant met 1 of 2mm. Zo ff wat testen, kost niets :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

contour

Citaat van: Marantz 81 op augustus 21, 2011, 23:28:03
Ga een schuiven met je speakers  :wink:
of schuiven met je luister positie :lol:

veel mensen hebben waarschijnlijk hun luisterpositie pal voor een muur, hetgeen veel basproblemen versterkt.
schuif maar eens heen en weer.....

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

Marantz 81

Dat is ook zo daarom heet het ook een woonkamer  :-)

Je probeert natuurlijk in de mogelijkheden die er zijn de beste opstelling te krijgen , maar ik ga echt niet men bank een stuk van de muur afzetten is toch geen gezicht  :no:

gerard

Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2011, 21:16:33
Dat is ook zo daarom heet het ook een woonkamer  :-)

Je probeert natuurlijk in de mogelijkheden die er zijn de beste opstelling te krijgen , maar ik ga echt niet men bank een stuk van de muur afzetten is toch geen gezicht  :no:

:schater:
Maar de luidsprekers mogen wel 1 tot 1,5 meter de woonkamer in   clown1
Ik had van jou toch wel iets meer flexibiliteit verwacht  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

haha ja de speakers hebben alle vrijheid  :-D

Dennis E36

#10
Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2011, 21:16:33
Dat is ook zo daarom heet het ook een woonkamer  :-)

Je probeert natuurlijk in de mogelijkheden die er zijn de beste opstelling te krijgen , maar ik ga echt niet men bank een stuk van de muur afzetten is toch geen gezicht  :no:

Mijn bankstel staat ook zo'n 2 meter van de achtermuur vandaan :angel:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

Ben wel eens bezig geweest heel de inrichting te veranderen ,maar was het op gegeven moment ook zat kreeg ik zo,n rare woonkamer

Dennis E36

Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2011, 23:24:25
Ben wel eens bezig geweest heel de inrichting te veranderen ,maar was het op gegeven moment ook zat kreeg ik zo,n rare woonkamer

Als het geluid maar goed is toch :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2011, 23:28:47
Citaat van: Dennis E36 op augustus 22, 2011, 23:27:15
Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2011, 23:24:25
Ben wel eens bezig geweest heel de inrichting te veranderen ,maar was het op gegeven moment ook zat kreeg ik zo,n rare woonkamer

Als het geluid maar goed is toch :-D



Haha  :-D ik maak er het beste van  byebye en heb ook exclusieve panelen  clown1 wat alles helemaal rechtrekt  :-P

Dennis E36

Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2011, 23:29:16
Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2011, 23:28:47
Citaat van: Dennis E36 op augustus 22, 2011, 23:27:15
Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2011, 23:24:25
Ben wel eens bezig geweest heel de inrichting te veranderen ,maar was het op gegeven moment ook zat kreeg ik zo,n rare woonkamer

Als het geluid maar goed is toch :-D



Haha  :-D ik maak er het beste van  byebye en heb ook exclusieve panelen  clown1 wat alles helemaal rechtrekt  :-P

Die panelen bij jou zijn ook wel gaaf. Vind ze niet echt storend om te zien en als het het geluidnten goede komt is het helemaal perfect.

Dat soort zaken krijg ik er alleen (nog) niet doorheen bij de directie hier :|  :lol:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp