Heeft het zin om 2,5mm2 l.s.kabel v/d rol optewaarderen naar b.v. 4mm2 v/d rol?

Gestart door Cornelis1921, juli 28, 2011, 01:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Citaat van: lo op augustus 01, 2011, 10:31:10
Je hebt het hier over "afwijkende kabels" tov koper. Laatst kreeg ik, bij het aanschaffen van mijn nieuwe 4mm2 koperkabel, ook de vdHul aangeprezen. 1 of andere mix van diverse materialen waardoor de kabel "kleurt" en daardoor een gedeelte van het frequentie gebied er uitlicht. Heb ik ook niet gedaan, ik weet namelijk niet welke kant ik de kabel op zou willen laten kleuren, anders gezegd welke kabel ik voor mijn "smaak" zou moeten nemen.

Hoi Lo, De Nordost Flatline Gold is ook alleen koper. De manier van opbouw is alleen anders dan de meeste kabels.

Wat een b*llsh*t van die verkoper, had zeker te veel kabel gesnoven, jouw antwoord vind ik echt heerlijk droog  notworthy

Cornelis1921

 :yes: De nieuwe l.s.kabel(s) is/zijn bezorgd. (zie ook: topic 'nieuwe audio/video aanwinsten' - Café De Dikke Elco)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 04, 2011, 05:56:05
:yes: De nieuwe l.s.kabel(s) is/zijn bezorgd. (zie ook: topic 'nieuwe audio/video aanwinsten' - Café De Dikke Elco)

En Cor hoeveel gordijnen zijn er weg na deze kabel ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: John Wx op augustus 04, 2011, 10:48:23
Citaat van: Cornelis1921 op augustus 04, 2011, 05:56:05
:yes: De nieuwe l.s.kabel(s) is/zijn bezorgd. (zie ook: topic 'nieuwe audio/video aanwinsten' - Café De Dikke Elco)

En Cor hoeveel gordijnen zijn er weg na deze kabel ?

zitten de ventserbanken ook nog vast  :schater: die kunnen zomaar omhoog knallen  :-D

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

gewoon een geintje cor ,toen john een keer een tweak had uitgevoerd knalde zijn vensterbanken omhoog zo groot was het verschil  :schater: clown1

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 8-) De eerste luisterervaringen: 2x2 mtr Monitor Cobra 2,5mm2 OFC kabel vs 2x3 mtr
merkloos 4mm2 OFC,  beide komen van de rol.
Beluisterd met: a) Luck of the Draw - Bonnie Raitt, b) David Gilmour - David Gilmour.
Met a) klinkt laag voller, steviger en iets gedetailleerder.
Met b) knapt het hele spectrum op, vooral midden en laag worden helderder weergegeven. Basgitaar en bassdrum zijn duidelijker in het geluidsbeeld te horen. Ook de plaatsing is beter?
Laag moet in het algemeen nog wat gematigt worden. Geen source direct maar gebruik maken van (lage) toonregeling.
Het geheel klinkt met de merkloze kabel natuurlijker. Al met al minder geknepen, ik hoor nu het karakter van de sa8003 beter, net zo goed als met de hoofdtelefoon.
Mogelijkerwijs de nieuwe kabels ieder 0.5 mtr inkorten om nog meer (hoorbare) verbetering te bewerkstelligen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :yes: P.S. bij zowel a) en vooral bij b) is er meer diepte en lucht waar te nemen. Terwijl a) uit 1991 stamt en b) weleswaar geremasterd in 2005, uit 1978
Voorlopige en voorzichtige conclusie, na ook Youssou N'Dour's 'Youssou' uit de late jaren tachtig beluisterd te hebben: de moeite en het geld waard.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Hoi Cor,

Bedoel je:

a) 2x2 mtr Monitor Cobra 2,5mm2 OFC kabel

b) 2x3 mtr merkloos 4mm2 OFC

Zelfde cd geluisterd ?? en nu hoor je verschillen. ?

Het snoer nemen wat het beste bevalt toch ?

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op augustus 09, 2011, 10:00:41
Hoi Cor,

Bedoel je:

a) 2x2 mtr Monitor Cobra 2,5mm2 OFC kabel

b) 2x3 mtr merkloos 4mm2 OFC

Zelfde cd geluisterd ?? en nu hoor je verschillen. ?

Het snoer nemen wat het beste bevalt toch ?

Groet Whisper  byebye
Hoi Hans, a) en b) zijn beide CD's beide en samen 'Youssou' na gisterenavond deze met Monitor Cobra uitvoerig beluisterd te hebben, was het van vanochtend de beurt aan de merkloze 4mm2 kabel. Het geluid  gedetailleerder  en het beeld transparanter terwijl ook de plaatsing en het rendement erop vooruit gegaan zijn en dat bevalt me prima: Monitor Cobra ook in de mottenballen (tenzij ik er iemand blij mee kan maken: PM...)
N.B. Ik bezit maar, als arme audiosloeber, maar twee paar banaanstek(k)ers. Heb veel, ja veel muziek.

Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

CiteerHoi Hans, a) en b) zijn beide CD's beide en samen 'Youssou' na gisterenavond deze met Monitor Cobra uitvoerig beluisterd te hebben, was het van vanochtend de beurt aan de merkloze 4mm2 kabel. Het geluid  gedetailleerder  en het beeld transparanter terwijl ook de plaatsing erop vooruit gegaan is en dat bevalt me prima: Monitor Cobra ook in de mottenballen (tenzij ik er iemand blij mee kan maken: PM.)
N.B. Ik bezit maar, als arme audiosloeber, maar twee paar banaanstek(k)ers. Heb veel, ja veel muziek.

Gr. Cor.

Als ik je blij kan maken met een paar bananen n.p.
zal thuis dan ff op zolder kijken.
heb daar nog teen en tander liggen.

groet Whisper .
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op augustus 09, 2011, 11:14:54
CiteerHoi Hans, a) en b) zijn beide CD's beide en samen 'Youssou' na gisterenavond deze met Monitor Cobra uitvoerig beluisterd te hebben, was het van vanochtend de beurt aan de merkloze 4mm2 kabel. Het geluid  gedetailleerder  en het beeld transparanter terwijl ook de plaatsing erop vooruit gegaan is en dat bevalt me prima: Monitor Cobra ook in de mottenballen (tenzij ik er iemand blij mee kan maken: PM.)
N.B. Ik bezit maar, als arme audiosloeber, maar twee paar banaanstek(k)ers. Heb veel, ja veel muziek.

Gr. Cor.

Als ik je blij kan maken met een paar bananen n.p.
zal thuis dan ff op zolder kijken.
heb daar nog teen en tander liggen.

groet Whisper .
Hoi Hans,
hou me, warm, aanbevolen. Ik stuur je wel PM met mijn adresgegevens, als het zover is. Hans, alvast bedankt voor het aanbod.

Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Citaat van: Whisper.nl op augustus 09, 2011, 10:00:41
Hoi Cor,

Bedoel je:

a) 2x2 mtr Monitor Cobra 2,5mm2 OFC kabel

b) 2x3 mtr merkloos 4mm2 OFC

Zelfde cd geluisterd ?? en nu hoor je verschillen. ?

Het snoer nemen wat het beste bevalt toch ?

Groet Whisper  byebye
Ik heb dezelfde ervaring als Cor. Via heel wat omzwervingen (Ixos, Oehlback, geleende Siltechs etc etc) tot de conclusie gekomen dat vooral doorsnee telt. En veel dunne (litze) draadjes. Dus nu heb ik 4mm2, voor de front zelfs 2x 4mm2. Aan de versterkerkant gekrompen in een 10mm huls, en aan de speakerkant met 4 holle bananen aangesloten. Bruggen laten zitten (ben niet overtuigd van BiWire, maar ik sta wel open voor een goed verhaal), dus effectief 8mm2 met dubbel plug-opervlak.
Effect: meer lucht, ruimte, strakker lijkt het wel.
Dit is wat er tussenzit, voorwaar een koopje bij ongeveer 2 euro p.m.:
http://www.allekabels.nl/Luidspreker-Kabel-p/m/1743/1075922/OFC-Luidsprekerkabel-Professioneel.html

Deze site is overigens erg leuk & lezenswaardig: http://www.breem.nl, ga naar kopje "bekabeling", links in de sidebar. Je kan ook eens zoeken op audio woo ... (in bijv. rationalwiki.org)
Nu moet ik direct toegeven dat ik toch meedoe hiermee, door te denken te horen dat Siltech interlinks beter zijn bij mij dan bijv. Oehlbachs. Maar ja, het is mijn hoofd.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Whisper.nl

Over genoemde breem is hier reeds op ruime basis van gedachten gewisseld.

Dat de meningen hierover verdeeld zul je je vast wel voor kunnen stellen.

De term "glad ijs" komt je hierin vast wel bekend voor.

Per saldo er zijn voor- en er zijn tegenstanders.

Groet Whisper. byebye

ps ik ben niet vies van een leuke tweak/tip
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet