Heeft het zin om 2,5mm2 l.s.kabel v/d rol optewaarderen naar b.v. 4mm2 v/d rol?

Gestart door Cornelis1921, juli 28, 2011, 01:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm

 :-D

Cor,

Voor zo'n aanbod had ik ook niet hoeven na te denken!
Veel luisterplezier gewenst en bedankt voor je mooie bijdragen aan geluisterde muziek!

Gr.

Marcel

WimPeu

Citaat van: jrm op juli 28, 2011, 17:38:04
Hieronder een plaatje (met dank aan Breem):
Hieronder vind je een grafiek om de benodigde kabeldoorsnede te bepalen



Begin bij de benodigde kabellengte, ga dan recht omhoog tot je op de gewenste weerstand komt. Ga dan naar rechts tot een blauwe snijlijn van de eerstvolgende dikkere kabel.

De lengte hier is die van de kabel; de weerstand is die heen-en-terug.

Als we hier allemaal volgens de Breem theorie een set zouden gaan kopen dan dan konden we allemaal van het prijsverschil dat we terug zouden krijgen een maand naar de Bahama's gaan... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jrm

 notworthy

Ach, een beetje relativeren is helemaal niet erg  :-D

Het geld kan natuurlijk ook besteed worden aan goed opgenomen cd's bijvoorbeeld...

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

die breem is goed.. ga omhoog naar de gewenste weerstand ?
ja: zo laag mogelijk zekers ?
als je dat bekijkt vanaf 1 m zit je altijd op 4mm²..  :-D

breeeeeeeem  HB
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 29, 2011, 11:05:31
die breem is goed.. ga omhoog naar de gewenste weerstand ?
ja: zo laag mogelijk zekers ?
als je dat bekijkt vanaf 1 m zit je altijd op 4mm²..  :-D

breeeeeeeem  HB


Als ik zo een grafiek maak met andere metingen klopt dat dan ook ? natuurlijk met medewerking van de universiteit in Gronzy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 8-) :yes: Nu mijn conclusie luidt als volgt: mocht ik ooit, en dat moment komt, vijf tientjes over hebben, dan schaf ik 5 meter 4mm2 OFC van de rol aan. Ik zal dan verslag doen. Dank en groet, Cor.
Marcel, bedankt voor je compliment.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juli 29, 2011, 21:54:07
8-) :yes: Nu mijn conclusie luidt als volgt: mocht ik ooit, en dat moment komt, vijf tientjes over hebben, dan schaf ik 5 meter 4mm2 OFC van de rol aan. Ik zal dan verslag doen. Dank en groet, Cor.
Marcel, bedankt voor je compliment.
Ik heb zojuist bij Allekabels.nl (link is van Huub1) 6mtr 4mm2 OFC l.s.kabel van de rol gekocht voor minder dan €22,= (incl. €4,95 P&P). Dus laat het nu maar gebeuren....
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

yo cor
nu je om bent, kun je uiteraard sowieso best met die 4mm gaan (& blijven) draaien
zie mijn eerdere argumentatie

je hebt vast 6m besteld om 2 stukken van 3m te kunnen gebruiken,
ik vind het zinvol om wat extra lengte te voorzien/speaker:

zo heb je extra speling om bvb wat te schuiven of de kabel mooi weg te werken
maar een stuk van 4m voorzien waar bvb 2m ruim genoeg is vind ik onzin

bij ongelijke lengtes ga je geen verschil of nadeel horen
zo draai ik zelf met ongelijke snoeren  :angel: mijn audiorack staat kort bij de linkse front
& die heeft korte snoeren (de helft korter dan rechts)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

gerard

Bijna iedereen gaat voor een grotere kabel doorsnede zonder dat dat technisch noodzakelijk is.
Mijn grootste winst zat in de verandering van 2x3,3mm2 (vdh cs122) naar 2x1,25mm2 (Nordost flatline gold).
Soms is meer bas niet beter, strakker wel :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

lo

Je hebt het hier over "afwijkende kabels" tov koper. Laatst kreeg ik, bij het aanschaffen van mijn nieuwe 4mm2 koperkabel, ook de vdHul aangeprezen. 1 of andere mix van diverse materialen waardoor de kabel "kleurt" en daardoor een gedeelte van het frequentie gebied er uitlicht. Heb ik ook niet gedaan, ik weet namelijk niet welke kant ik de kabel op zou willen laten kleuren, anders gezegd welke kabel ik voor mijn "smaak" zou moeten nemen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op augustus 01, 2011, 10:31:10
Je hebt het hier over "afwijkende kabels" tov koper. Laatst kreeg ik, bij het aanschaffen van mijn nieuwe 4mm2 koperkabel, ook de vdHul aangeprezen. 1 of andere mix van diverse materialen waardoor de kabel "kleurt" en daardoor een gedeelte van het frequentie gebied er uitlicht. Heb ik ook niet gedaan, ik weet namelijk niet welke kant ik de kabel op zou willen laten kleuren, anders gezegd welke kabel ik voor mijn "smaak" zou moeten nemen.


je kan met kroonstenen een beetje analoog gaan Audyssyen / tunen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.