Streaming voor en tegens

Gestart door WimPeu, november 15, 2010, 09:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

#15
Citaat van: Mexicaanse Hond op november 15, 2010, 10:01:40
Oh, maar ik heb er ook geen enkele moeite mee dat je zegt dat iemand achterloopt op ontwikkelingen, ik heb er alleen moeite mee dat je het koppelt aan zakelijk belang.
In jouw opvatting zou het juist van zakelijk inzicht getuigen dat Fritz zich op streaming en downloading richt.

Precies. Kijk ik koop nu de CD´s van Fritz niet snel omdat als ik dat zou doen hem meteen rip en de CD in kast gaat stof happen. Ik zou zeker wel de CD´s van Fritz ed kopen als ik ze in 24-96 Wav kwaliteit (tegen betaling dus) van zijn site zou kunnen halen. Dit geldt voor alle muziek downloads zijn allemaal in MP3 kwaliteit en dan vaak nog met belachelijke lage bitrate´s kijk zo win je de audiofiel natuurlijkniet.
Citaat van: Whisper.nl op november 15, 2010, 09:59:10
ff terug naar de label tweak please.
Hoef je ook geen label meer te plakken
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ik zou zeggen plakken en laten plakken...en hopen dat we wel onze harde schijven mogen tweaken van de vernieuwingspolitie.  :wink:

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 10:06:18
Precies. Kijk ik koop nu de CD´s van Fritz niet snel omdat als ik dat zou doen hem meteen rip en de CD in kast gaat stof happen. Ik zou zeker wel de CD´s van Fritz ed kopen als ik ze in 24-96 Wav kwaliteit (tegen betaling dus) van zijn site zou kunnen halen.  Hoef je ook geen label meer te plakken

Beste Wim

Het zou je sieren met een grote dossis van wijsheid indien je een topic aanmaakt die steaming heet en je daar volledig op richt en hier verder gaat met het topic die Label tweak heet.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Citaat van: Whisper.nl op november 15, 2010, 10:10:11
Beste Wim

Het zou je sieren met een grote dossis van wijsheid indien je een topic aanmaakt die steaming heet en je daar volledig op richt en hier verder gaat met het topic die Label tweak heet.

Groet Whisper

Volgens mij is mijn betoog gewoon een reactie op het labels plakken maar ik zal jullie niet langer interrumperen.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 10:13:04
Volgens mij is mijn betoog gewoon een reactie op het labels plakken maar ik zal jullie niet langer interrumperen.  :wink:

Dank hiervoor. pompom  hello

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Pjotr27

CiteerWaarom biedt Fritz zijn opnames niet tegen betaling ter download aan op zijn site.

Tja , als je weet wat er ( niet legaal) gedownload wordt begrijp je misschien de keuze van Fritz, op het moment dat de 24 bit 96 khz op zijn site te koop komt is hij binnen enkele dagen in een nieuwsgroep gepost..
Nu is het onmogelijk de SACD kwaliteit te downloaden... SACD is niet te rippen en de cd laag klinkt gewoon een stukje minder dan de sacd...
Ik kwam al de 6e, 12 en 13e editie tegen op usenet, maar de kwaliteit is veel minder als het schijfje.
Het zijn geripte cd laag bestandjes, je verliest door de cdlaag / rippen / opnieuw branden ( of op schijf zetten)..
Verder zal je tags moeten gaan verwerken in je downloads ( je wilt immers op je afspeelapparaat kunnen zien welke cd/track er speelt en dat kost aardig wat geld...
Fritz is dus veel meer geld kwijt ( site aanpassen/ tags / van mastersacd omzetten naar wav bestanden) en zal er niet veel meer door verkopen, eerder minder.....
Als ik zie vanuit welke landen allemaal sacd/cd`s besteld worden moet hij het voorlopig maar zou houden...

WimPeu

Ik zou wel willen reageren maar heb beloofd on topic te blijven... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Pjotr27

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 17:31:08
Ik zou wel willen reageren maar heb beloofd on topic te blijven... :-D

Mag ook via pm....

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op november 15, 2010, 17:31:08
Ik zou wel willen reageren maar heb beloofd on topic te blijven... :-D
Een beetje moderator splitst de betreffende posts af naar een nieuw topic... :-P

WimPeu

Citaat van: Pjotr27 op november 15, 2010, 17:32:40
Mag ook via pm....

Zal het kort houden dan.
Mijn betoog ging/gaat niet specifiek over STS maar in algemene zin. Fritz zijn STS is gewoon als voorbeeld.

Heb niks tegen Fritz en zijn kijk op Hifi of zijn zaken doen. Slechts respekt voor hem, laat dat duidelijk zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Tot mijn schrik zag ik dat ik steaming (in de sfeer van de stoom komt uit je oren) had getyped i.p.v. streaming.

Was niet persoonlijk bedoeld Wim.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

viceadmiraal61

laatst door een boze meneer gemail,vond dat ik alle tracks met compositie ect op het open net moest
plaatsen???????nu had hij de cd geript..(gestolen)..en wilde hij dus dat ik alles even voor hem wilde
type????wat ik toch maar heb geweigerd.....
waar het nu allemaal omdraaid is dat er geen cd worden gekocht...maar geleend bij vrienden ect
op een app gezet...een dan gratis wordt afgedraaid.....ik vraag mijn dan af wie betaald de rechten
van de compositie..muziekkanten studio huur opname man lay out mastering perssen ect
een redelijke cd produktie koste mij rond de 9000,-.........welke ik niet kan terug verdienen aan de
blacksurfers.daarnaast heb ik niets met zo,n app..ik wil gewoon een cd opzetten gelijk een plaat.
en oke we hangen dan volgens onze beste wim in nostalgie...maar platen draaien gebeurt toch ook.
bij mijn thuis is het streng verboden om illegaal te copy ,ik weet wat een film kost..ik gun ze de winst
want hier volgt weer een andere film/cd/sacd op,gemaakt met de winst...
voorbeeld je koopt een dure jurk...draagt het op vele feestjes en brengt het dan terug naar de winkel
he....hij past niet...door al die downloads is de cd maatschappij falliet gegaan...stof om over na te denken
denk ik

viceadmiraal61

en wim sorry maar dit kan ik niet bevatten,je koopt (denkbeeldig)een sacd van mij label....
zet die op jou stoomapp...en dan klaag jij dat de sacd ligt te verstoffen...maar je luisterd er
wel na..oke niet via een cd speler maar via je stoomapp...daar klopt iets niet,volgens mij
ik kocht vroeger een lp speelde die nat af..en maakte een copie op een twee sporen tape
19cm/p/s....en legde de plaat later droog in mij kast..speelde altijd de band af..maar ik
ging niet klagen dat de plaat nu niet gebruikt(verstoffen was)maar had wel betaald voor de muziek...

dan nog een ding ik vind een dat heb ik ook geschreven in mijn colum....het geluid van een surfer/
streamer ect erg vlak klinken te veel mp3 geluid,voormij leeft het niet...tot het tegen deel wordt
bewezen aan mijn oor...tot zo ver de land en tuinbouw berichten we schakelen we terug naar
radio herrijzend nederland.

JohnWx

Vroeger werd er ook gekopieerd en geleend van radio lp etc. etc. dat was toen ook illegaal maar hoorde je nooit iets van inkomsten vermindering

Zelf heb ik van het weekend voor POL Audio DJ 2 x een dubbel cd HITZONE 54 + 55 voor het eerst van me leven gedownload via Piratebay en gebrand omdat hij moest draaien en een oudere DJ die net de stappen op het internet zet gaat dat niet lukken

Ik ben iemand van originele cd's vind dat branden zo een gedoe etc.etc.etc. en wat Fritz ook aangeeft wie betaald de royalty's

Ik denk dat er meer speelt namelijk de jeugd/jeugdige hebben de mp3 als standaard en vinden die kwaliteit best en waarom moelijk doen als het makkelijk kan en zolang het mijn portemonnee niet treft vinden ze alles best oftewel de maatschappij word armer en dan niet in de zin van geld maar in fatsoen.

Ze hadden vanaf het begin illegaal downloaden zwaar moeten aanpakken dat heeft nu geen zin meer

Misschien kunnen de BMG's Sony's etc.etc. een nieuwe markt aanboren voor bedrukte labels die tevens audiofiel zijn  :-D

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#29
Citaat van: viceadmiraal61 op november 15, 2010, 19:28:40
en wim sorry maar dit kan ik niet bevatten,je koopt (denkbeeldig)een sacd van mij label....
zet die op jou stoomapp...en dan klaag jij dat de sacd ligt te verstoffen...maar je luisterd er
wel na..oke niet via een cd speler maar via je stoomapp...daar klopt iets niet,volgens mij
ik kocht vroeger een lp speelde die nat af..en maakte een copie op een twee sporen tape
19cm/p/s....en legde de plaat later droog in mij kast..speelde altijd de band af..maar ik
ging niet klagen dat de plaat nu niet gebruikt(verstoffen was)maar had wel betaald voor de muziek...

dan nog een ding ik vind een dat heb ik ook geschreven in mijn colum....het geluid van een surfer/
streamer ect erg vlak klinken te veel mp3 geluid,voormij leeft het niet...tot het tegen deel wordt
bewezen aan mijn oor...tot zo ver de land en tuinbouw berichten we schakelen we terug naar
radio herrijzend nederland.


http://www.sandervanderheide.nl/cd-verkoop-daalt-door-loudness-war/


zit ook wel wat in iets wat Menno van der Veen ook op je Youtube kanaal verteld dat je hersenen wat nodig hebben bv: ruis of zoals hier dynamiek




Ik denk ook dat de mensen die streamen het gemak en de veelzijdigheid meer kunnen waarderen en dan maar de kwaliteit of kwantiteit of beleving op de koop toenemen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.