(akoestische) metingen met RoomEQWizard (REW)

Gestart door drees62, juli 05, 2010, 20:41:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Vrijdag het Duitse blad "Audio" maar weer eens meegenomen. Allereerst kreeg je er een gratis CD bij ter ere van de introductie van de Diamond-tweeter van B&W. Mooie opnames van o.a. Ladysmith Black Mombasa met Melissa Etheridge (Diamonds on the soles of her shoes) en een aantal andere fraaie opnames van audiofiele labels. Echt een aanrader met zelfs (voor mij) een paar te pruimen klassieke nummers.

In het blad wordt ruim aandacht gegeven aan het meespelen van een subwoofer in een stereo-opstelling. Men concludeert dat het gebruik maken van een meetprogramma het allemaal een stuk eenvoudiger maakt en beveelt aan: RoomEQWizard   :wink:
Verder veel interessant leesvoer, gestaafd door diverse metingen. Beste plek volgens hun is rechts, iets achter de luisterplek. Zeg maar onder je rechter surround  :|

Overigens is de best geteste sub een ME Geithain Basis 14K van € 3.900  :-o
Buiten het feit dat ik er nog nooit van heb gehoord blijf ik gezien de prijs maar lekker spelen met mijn REL Storm III  8-)

Shepherd Moon

en dan mag het nog veel geld kosten, een sub valt of staat met de plaatsing en of akoestiek... dus  :roll:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

drees62

Citaat van: Shepherd Moon op augustus 23, 2010, 22:23:59
een sub valt of staat met de plaatsing en of akoestiek... dus  :roll:

Zo is het maar net  :yes: :yes: