Stroomkabel voor PM-17

Gestart door Martin, oktober 09, 2009, 14:56:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin

Hoi.

Vandaag niet veel te doen dus wat ga je dan doen......euh luisteren tussen verschillende stroomkabels die ik nog had liggen.

1-standaard kabel
2-VDH de Mainstream
3-XLO
4-Siltech SPX20

Ik had de XLO er tussen zitten en vond het geluid toch in het laag iets te dik, ik meende mij te herinneren dat ik eens op mijn Onkyo NR-TX905 de Siltech had zitten en merkte dat ik wat laag miste. Ik had deze kabel toen vervangen door een VDH The Mainstream en dat was een goeie match met de Onkyo.
Ik had de Siltech maar aangesloten op mijn TV.

Dus dacht ik laat ik eens de Siltech tussen mijn PM-17 zetten, wel eerst even rustig geluisterd om te wennen en daarna de Siltech, een paar keer geswitcht om zeker van de zaak te zijn luisterend naar de CD van Eric Clapton - Reptile hoorde ik toch een verschil van laag tot hoog.
Heb nu een iets schonere bas en mid-hoog is iets zuiverder.

Dus ik heb mijn dag wel weer nuttig besteed ;)

Groet Martin.

Ohja mijn TV moet het weer doen met een standaard kabel ben benieuwd vanavond of ik iets verschil ziet?
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

HiFi gek

Dat netsnoeren op audio apparatuur belangrijk zijn wordt hier weer bewezen .

Maar waar ikzelf erg benieuwd naar ben is of jij ook het verschil tussen diverse netsnoeren duidelijk kan waarnemen op je tv ?

En wat voor een tv heb je , lcd , plasma  ?         --         en wat is het merk en type van je tv  ?



Groeten  EDWIN  B

Martin

Hoi Edwin.

Voor mijn gevoel waren de verschillen wel minimaal maar wel waarneembaar, je moet er wel goed en serieus voor gaan zitten. Maar de PM-17 gaf wel verschil in geluid met name in de bas.

Mijn TV is een LCD Full-HD van Samsung type 8 (Lees: Duurste uitvoering, toen)
Gisteravond met een standaard netkabel dvd gekeken maar hier zie je geen verschil. Geluid van de TV gebruik ik niet, gaat dus via de versterker.

Ik had die Siltech toen over en maar in de TV gestoken, nu doet hij het prima op de PM-17

Wat waren jou verschillen toen je van de VDH Mainstream naar Siltech ging?
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok