Set van Knoet

Gestart door MKnoet, april 16, 2010, 19:33:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MKnoet

Goeden avond,

Ik zit eigenlijk al een hele tijd rond te neuzen op dit forum.
Zo ook in deze rubriek. Mooi om te zien hoe iedereen hier bezig is.
Beetje veertje uitdelen, beetje tips geven, af en toe kritiek.
Maar altijd wel met respect merk ik, al heb je een setje van 500 euro of 20 000 euro.
Dat sprak mij wel aan en dacht laat ik mijn setje ook gewoon is posten.
Aanleiding voor het neuzen op dit forum is de aanschaf van een PM 15s1 en een CD 6003 in Februari dit jaar.

De Opstelling:



Mijn Set:

Versterker.    Marantz PM 15S1
CD speler      Marantz CD 6003
DVD Speler:   Denon DVD 700
Tuner           Technics GT ST 550
DT               Technics SL D3
Element         Denon DL-103







Speakers eigenbouw

Kast: 14 mm triplex geplakt op 16 mm MDF
27 kilo per stuk, met stands (gevuld met zand)

Drivers:
Swanspeaker F8 Bas/mid
Swanspeaker Q1R Tweeter
Interne bekabeling: vd Hul

 

Bekabeling:

John van Gent interlinks gold/gold 2x
John van Gent speakerkabel zilver
vd Hul The Wave
Oehlbach



Planning:
Maken van een meubel waar alles in kan.
Kabelmanagement :)
Aanschaf nieuwe platenspeler


Nu nog even uitvissen hoe ik de foto's moet posten want This thread is worthless with out pics right?

Mvg

Tim



yoehoe

xander32

#1
Mooie verzameling componenten :yes:. De versterking en bron zijn al helemaal goed :lol:.

Enne: welkom hier. Veel post en lees-plezier.


Sander.

mars

oi,


Knappe set Knoet :yes:

Welkom hier!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Welkom Tim en veel post en lees plezier hier.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MKnoet

fotootjes staan erbij  :lol:
yoehoe

MadVillain

De pm15 blijft mooi om te zien! Eerst dacht ik dat je speakers b&w's waren door de gele drivers
zo te zien ook al een jvg liefhebber :-)

lo

Citaat van: MKnoet op april 16, 2010, 21:00:32
fotootjes staan erbij  :lol:

Heb je snel onder de knie notworthy

Mooie set. En ook al hele mooie audiofiele gordijnen :-D

Nogmaals, heb fun.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Shepherd Moon

nice set, wat voor filtering gebruik je daar in die speakers?
Hoe ben je daar opgekomen om deze zelf te bouwen en ontwikkelen? En wat voor karakter kan je ze aangeven?
Want als je er al een marantz PM15 aanhangt en met zo een bekabeling werkt veronderstel ik ook niet dat je snel  zomaar eventjes een speaker in elkaar knotst  :-o

succes verder en veel plezier ermee :)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

gerard

Leuke set van verschillende componenten; ik had trouwens verwacht dat de beide marantzen dezelfde vormgeving zouden hebben, ik had die 2 types nog nooit bij elkaar gezien.. redface

Flink grote monitor luidsprekers, (hebben idd wat weg van b&w's) lekker vrij opgesteld.

Veel lees en luisterplezier  :-)

grt gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

Hallo Knoet,


mooie set man en van harte welkom.


gr Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Eip

Hallo Knoet,

Mooie set heb je,  :yes:  ik zie dat de cd6003 een usb ingang heeft. Makkelijk als je muziek gedownload hebt en je wilt dit even snel beluisteren. Hoe klinkt de muziek van de usb tenopzichte van de cd, ik vraag dit omdat ik een nieuwe cd speler wil kopen. De cd5003 of de cd6003 redface

  Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

MKnoet

#11
Goede morgen,

Bedankt voor de vele reacties. Ik zal hier de vraag van Shepard proberen te bantwoorden.
Het zijn luidsprekers met een verhaal.

Ik was verleden jaar op zoek naar nieuwe speakers, ik had net een huis gekocht en draaide al 6 jaar met Tannoy Mx-3m luidsprekers. Op zich niks verkeerd mee maar ik wilde wat beters.
Nu had ik ook nog een paar Tannoy Oxford Speakers uit 1970 staan, waarvan 1 tweeter kapot was. Het geluid van zich van deze speakers heeft mij altijd al aangesproken vanwege de warmte en behoorlijke bas. Het zijn de 1e speakers die ik gebruikte op mijn Technics versterker die ik kocht toen ik 14 was. Dus zoiets zit ook gewoon in je systeem, heb ze trouwens nog steeds.

Het idee ontstond om een paar tweeters te zoeken voor deze speakers en een paar nieuwe kasten te bouwen. Mijn vader is timmerman en draait daar zijn hand niet voor om dus dat zit wel goed. Een paar tweeters gevonden op Marktplaats en bouwen maar.
Totdat ik tot de ontdekking kwam dat er in de woofers van de Oxford een soort brom zat in het middengebied, net voordat de zang bijvoorbeeld naar het hoog schiet (bv Robert Plant).
Ik Tannoy NL gemaild; een paar nieuwe woofers kosten 225 per stuk.....
Het ging dus toch wat geld kosten en ik ging op zoek naar een alternatief. De kasten waren immers klaar.

Met dit verhaal zijn we naar een boxenmaakwinkel gegaan en het verhaal uitgelegd.
We hadden dus een kast, en daar moesten drivers in. Normaal gebeurd dit natuurlijk niet. Uiteindelijk zijn we dus bij deze drivers uitgekomen en hebben samen de luidsprekers in elkaar gezet. Voor mij was het referentiekader de Tannoy Mx3-m die ik al 6 jaar had. Als het maar beter is dacht ik zo.

En dat is het over het hele vlak: gedetailleerder in het hoog, mooier midden, uitzonderlijk laag....  Dus die missie was geslaagd. Daarbij had ik een paar luidsprekers staan met een verhaal, en dat is eigenlijk onbetaalbaar, met in het bijzonder de samenwerking met me pa.
Het zijn ook echt een paar brute dingen geworden, inderdaad een paar uit de klauwen gewassen monitors ...Gerard.

Ik zou de klank van de luidsprekers omschrijven als een warm rijk geluid, maar net niet té waardoor het hoog en de details goed uitkomen. Nu is dit een opmerking waar je alle kanten mee op kunt maar het is ook zo afhankelijk van welke bron je gebruikt, speel ik van me Airport express, van een CD of van LP.....

Eip;

Het geluid van de iPod over de CD speler is niet beter als dat van een CD. Er zijn veel meer factoren die de vooraf de kwaliteit van je data muziek bepalen (bitrate, compressie percentage, format) dan factoren die de klank van een CD bepalen (installatie daargelaten).

Maar ik zie het eigenlijk meer als een leuke toevoeging. Over het algemeen speel ik muziek af van mijn PC via de airport express. Als ik 'echt' muziek ga luisteren zet ik toch een cd of LP op...

mvg,

Tim
yoehoe

Martin

Mooie set hoor  :yes:
Je hebt goed aandacht besteed aan de kabels zie ik.

En welkom ook.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Dennis E36

Mooie set en welkom op het forum!

Mooie interlinks :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

ll0ll

Toffe opstelling/tafeltjes. Ik hou wel van zo'n manier van je set plaatsen. Mooie speakers ook! :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen