cd 17, cd 10 of cd 80

Gestart door Hardeviking, februari 24, 2007, 08:43:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hardeviking

Hallo Marantz kenners,

ik wil me zelf weer een marantz CD speler voor niet te veel geld aanschaffen. nu heb ik de keus uit een 17, 10 en 80. drie verschillende modellen en ik neig naar de cd10 maar is dat terecht? ik heb jaren een 63 gehad ben gescheiden en heb uiteindelijk een yamaha (grrrr, #@&%$#) aangeschaft. nu wil ik dus weer een mooie marantz. wie adviseerd me even?

erwin

zijn alle drie high-end cd spelers,om dat te kunnen beoordelen zou je ze eigenlijk alledrie moeten kunnen beluisteren maar dat zal wel lastig worden.
waar komt hij op te draaien,voor een oudere set zou ik voor de cd10 gaan,
voor een nieuwere de cd17,maar dan heb ik het puur over uiterlijk.

succes

marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Maurice

Als je uit die drie kunt kiezen, dan denk ik dat ik de cd-80 links zou laten liggen.
De cd-10 is een oud vlaggeschip, die een setje muzikale dacs aan boord heeft en een ijzersterk loopwerk. Marco kan je er meer over vertellen, want die kent deze in vergelijking met veel marantz cd-spelers.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Hoi,

persoonlijk vind ik een CD80 wat minder,klankmatig dan :-) naar mijn mening vind ik hem te laid back klinken in mijn setup,een CD10 heeft een wat frisser geluid en technisch gezien heeft hij naar mijn mening 1 vd mooiste loopwerken,het is een CDM4pro die haast onverwoestbaar is en het laadmechanisme klinkt en oogt ook heerlijk solide.
Een CD17 heb ik nog niet in een direkt vergelijk kunnen betrekken met de CD80 en de CD10,eerst moet ik binnenkort een CD16 beluisteren,ook niet de minste marantz speler  :mrgreen:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Mijn ervaring met deze spelers zijn allemaal goed.
Ik heb zelf de 80, de 10 en de 16 gehad.
Zelf neig ik sterk naar de 10 maar de andere 2 zijn ook niet misselijk.
Ook de 80 is een mooi klinkende en zeer solide speler.
De 17 heb ik nu ook hier staan maar mijn eigen 6000 OSE doet er niets voor onder.
De 17 zit wel in een stevigere behuizing, that's all.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM