Verschil CD67 SE en C67 OSE

Gestart door tdlofcc, januari 17, 2007, 10:54:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdlofcc

Heb net een Marantz CD67 SE aangeschaft (zaterdag ophalen) maar ik ben even benieuwd wat nu het verschil is tussen de SE en OSE ? (behalve het uiterlijk dan)

En of er ergens een NL pagina is met eventuele mods voor dit apparaat.

tdlofcc

Niemand ... op een marantz forum weet niemand dit ?

Maurice

Citaat van: tdlofcc op januari 19, 2007, 12:57:19
Niemand ... op een marantz forum weet niemand dit ?
Ik durf het niet te zeggen, maar we gaan even heeeeeel hard roepen!


MARCO!!!!!!!!
(Hij heeft ??n van beiden gehad, en zou me niets verbazen als hij beiden kent)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tdlofcc

Hehehehe... Nu maar wachten dan ;)

Maurice

Citaat van: tdlofcc op januari 19, 2007, 14:59:34
Hehehehe... Nu maar wachten dan ;)
Precies  :wink:

Trouwens, ik wist niet dat die twee varianten bestaan. Ik ken wel de 67SE, en volgens mij wordt die ook Original Special Edition genoemd (OSE van de x000 serie). Dus ik denk eigenlijk dat je met beide codes hetzelfde apparaat aanduidt.

Een Nederlandse CD67 tweak site ken ik niet, maar op http://www.tnt-audio.com/clinica/cd67.html is wel een Engelstalige te vinden.
Kijk wel uit met modificaties, ze leveren niet altijd een verbetering op! Lees bijvoorbeeld >>> hier<<< over mijn ervaring en die van anderen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tdlofcc

Ik wil ook niet alle mods doen hoor ... maar een stuk of drie eenvoudige die de meeste verbetering met zich mee brengen ;)

Op zich boeit het ook niet zo HEEL veel ... aangezien ik morgen de CD67SE ga ophalen :P

Heb er nu al zin.

Maurice

Citaat van: tdlofcc op januari 19, 2007, 22:17:32
Ik wil ook niet alle mods doen hoor ... maar een stuk of drie eenvoudige die de meeste verbetering met zich mee brengen ;)

Op zich boeit het ook niet zo HEEL veel ... aangezien ik morgen de CD67SE ga ophalen :P

Heb er nu al zin.
De SE ken ik, die heb ik vergeleken met mijn CD6000 OSE. Mooie speler, scheelt niet zoveel met de 6000.

Ik zou eerst even luisteren naar je nieuwe speler, er aan wennen, en dan pas kijken wat je wilt verbeteren. De speler is standaar namelijk al goed.

Simpel te doen zijn loodbitumen aanbrengen in de kast, betere voetjes (of masterbase of honingraat karton). Verder doet een goede interlink ook wonderen. Kijk daarbij ook naar zelfbouw!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Hoi,

Ik ken de CD67se en de CD67ose behoorlijk goed :-),het verschil zit naar mijn mening enkel in de typeaanduiding.
Ik heb zelf een behoorlijke tijd met een CD67ose gedraaid en dat tot volle tevredenheid.
Ook heb ik de speler ruimbeplakt met loodbitumen wat naar mijn mening geen hoorbaar verschil teweeg bracht.
Ook een dikke graniet plaat bovenop de speler maakte geen verschil  nopompom
Ik heb bewust de CD67 ose verkocht om een oudere (en duurdere) CD11le terug te kunnen kopen,en toen ging er bij mij een hele nieuwe wereld open,ook heb ik een CD72 kunnen beluisteren en die vind ik echt een stuk levendiger klinken dan een 67  notworthy,ik heb dan ook meteen zon 72 aangeschaft  8-)
Wat mijn smaak betrefd is een CD72 echt een superkoop waar de CD11le met minimale voorsprong voor de grote beker gaat,maar dan heb je het wel over een heel groot prijsverschil!!
Persoonlijk zou ik dus geen CD67se of ose terug kopen,tenzij het een koopje is  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

tdlofcc

Het was een koopje, vindt ik iig, ?80,-
En hier ging al een WERELD voor me open, zelfs mijn vrouw die het allemaal onzin vindt, hoorde het verschil direct ;)

Nu opzoek naar een mooie Stereo versterker.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

tdlofcc

Was zou een betere match zijn, een Marantz PM80 of PM66SE ?