Pre-out kwaliteit van receivers "Perfect"?

Gestart door Coolinnl, augustus 18, 2008, 13:03:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coolinnl

Hallo Heren,

Ik maak graag gebruik van jullie ervaringen hier. Ik ben op zoek naar een geluidsmatig perfect HT versterker voor de surroundkanalen. Van wat ik lees moet ik Marantz hebben  :-)
Voor mijn mains wil ik de pre-uitgangen gebruiken naar mijn eigen DIY versterkers.
Hoe is de kwaliteit van deze uitgangen ?

Met alle interne schakelingen van beeld en geluid en strooivelden etc ga ik er vanuit dat de kwaliteit goed is maar heeft iemand ervaring om te kunnen vergelijken met de betere losse voorversterkers (of andere kwaliteitsbron)  op de markt ?

Mijn speakers zijn vrij gevoelig (95db) en straks bouw ik nieuwe van ca 100 db. Ik wil dus "geen" ruis horen. Waarschijnlijk gaat dat al niet helemaal lukken want met dit soort speakers hoor je héél veel.

Ik zat te denken aan de SR5001/2 of een model hoger. Wellicht een iets ouder model als ik het schakelen van HDMI achterwegen laat. Wattage is verder niet van belang aangezien ook mijn surround speakers ook 94 db zijn.
De klank van die wattjes zijn natuurlijk wel van belang.

Verder vroeg ik me af of iemand weet of het mogelijk (bij een SR-xxxx)is om de digitale uitgang op L-R te zetten terwijl de overige uitgangen wel versterkt 7.1 uitgeven... Waarschijnlijk niet..

Nog een moeilijkere vraag; kan de digitale uitgang in volume meelopen ?  Waarschijnlijk niet, dit zou automatisch tot kwaliteitsverlies leiden.

Alvast bedankt en de groeten,

Co




Stadium III

Een losse VV zal in mijn ogen meer kwaliteit geven dan een reciever te pakken en daar de pre out van te gebruiken

Verder zou ik niet durven te zeggen wat er allemaal met een digitale uitgang kan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Coolinnl

Ja natuurlijk.. het zal een kleine compromis zijn maar zou het tegenvallen?
En zou het verschil met een duurdere dan de SR-5001/2 werkelijk uitmaken voor 7.1?  (zonder front versterking dus)

Een andere optie die is overweeg is om later een GOEDE geluidskaart met 7.1 te kopen (Ja die zijn er) en als voorversterker te gebruiken en dus slechts het eindversterkerdeel van de receiver te gebruiken.
De Asus Xonos schijnt behoorlijk goed te zijn voor niet al te veel geld.

Gr, CO

Stadium III

een 5001/2 kun je idd gebruiken

je hebt dan wel een apparaat waarmee je alle kanten opkunt

Verder als je het toch kwa storings velden bekijkt lijkt me een losse geluidskaart in een pc ook niet zon perfecte optie
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Coolinnl

Nee ik had het ook niet mogelijk gedacht in een PC maar er zijn veel lovende recenties.
Tevens kan je met de juiste voorzorgsmaatregelen qua opschonen van de spanning en afscherming op de kaart een heel eind komen.

Maar een PC kaart brengt me nog niet verder qua versterking ... eigen versterking bouwen zou ik kunnen vermijden als de kwaliteit van de SR-5001/2 goed genoeg is. Een geluidskaart later toevoegen kan altijd nog.


Stadium III

Ik zou eens gaan kijken voor een sr 7500/8500 als je weinig om hdmi geeft een nog goedkoop een nette reciever wilt !
ik denk dat die nog beter uit de verf gaan komen als een SR 5001/2

Je zou ook eens een SR 14 kunnen gaan zoeken ( zijn alleen wel 5.1)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4