Kan een SR7007 als eindversterker dienen?

Gestart door sonsan, augustus 02, 2022, 15:25:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

In mijn zoektocht naar een tweede versterker achter mijn AV (SR7007) kwam ik op het volgende idee.
Ik kan aan een Anthem MX710 komen die ik zou willen gaan gebruiken voor surround. Kan ik de SR7007 koppelen aan de Anthem? Met de Anthem via de Pre-Out die dan gekoppeld word met de SR7007 middels 7.1 channel in . Of zijn die ingangen daar niet voor bedoelt?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Ron_Z

Dit zou zo in principe moeten werken (de Anthem's 7 kanaals analoog uit naar 7 analoog in op de Marantz) maar ik snap even niet waarom je in deze opstelling een meerwaarde ziet. De Anthem is vergelijkbaar met (er zullen vast mensen zijn die zeggen beter ivm ARC room correction ipv Audessey) de SR7007 qua positionering in de markt indertijd. Haal dan de hele SR7007 uit je keten. Ik denk niet dat het versterker-deel van de Marantz beter zal zijn dan die van de Anthem.

CBdicX

Ik zie in dit specifieke geval ook het nut niet van de Anthem als "eindversterker" achter de 7007.
In het geval van de 7007 kan je ook niet meer kanalen creeren.

sonsan

De gedachten was om één van de twee als eindversterker te gaan gebruiken om alleen de fronts te voorzien. Maar inmiddels ben ik er wel achter dat dit weinig tot geen zin heeft.
Ik heb inmiddels een PM8003 die ga in inzetten als eindversterker middels HT-Passtrough. Kijken of ik verschil hoor. Gewoon leuk om een beetje te experimenteren, ik verwacht geen wonderen....
Werkt het niet dan gaat die PM weer weg en ga ik lekker door met alleen de SR7007.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

Citaat van: sonsan op augustus 04, 2022, 09:39:16
De gedachten was om één van de twee als eindversterker te gaan gebruiken om alleen de fronts te voorzien. Maar inmiddels ben ik er wel achter dat dit weinig tot geen zin heeft.
Ik heb inmiddels een PM8003 die ga in inzetten als eindversterker middels HT-Passtrough. Kijken of ik verschil hoor. Gewoon leuk om een beetje te experimenteren, ik verwacht geen wonderen....
Werkt het niet dan gaat die PM weer weg en ga ik lekker door met alleen de SR7007.

Ik denk dat het alleen de 7007 gaat worden  :wink:  :wink:

Heb pas een experiment met een 900HNE gedaan als versterker voor de Fronts, haalde qua geluid voor mijn oren 0,0 uit.

RHK

Citaat van: sonsan op augustus 04, 2022, 09:39:16
De gedachten was om één van de twee als eindversterker te gaan gebruiken om alleen de fronts te voorzien. Maar inmiddels ben ik er wel achter dat dit weinig tot geen zin heeft.
Ik heb inmiddels een PM8003 die ga in inzetten als eindversterker middels HT-Passtrough. Kijken of ik verschil hoor. Gewoon leuk om een beetje te experimenteren, ik verwacht geen wonderen....
Werkt het niet dan gaat die PM weer weg en ga ik lekker door met alleen de SR7007.

Ik heb de combi SR7008 en PM8000 gehad. Schakelen middels een speaker switchbox. In stereo was de 8000 (class A) wel mooier in geluid. Alleen wel bewerkelijk met volume synchroon te laten lopen in de combi. Ook de combi met de SR7008 en een aparte eindbak gehad. Mijn ervaring is (tot op heden) dat een aparte voor en eindtrap het beste geluidsresultaat geeft, zoals ik nu heb.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#6
Citaat van: RHK op augustus 04, 2022, 11:14:07
Ik heb de combi SR7008 en PM8000 gehad. Schakelen middels een speaker switchbox. In stereo was de 8000 (class A) wel mooier in geluid. Alleen wel bewerkelijk met volume synchroon te laten lopen in de combi. Ook de combi met de SR7008 en een aparte eindbak gehad. Mijn ervaring is (tot op heden) dat een aparte voor en eindtrap het beste geluidsresultaat geeft, zoals ik nu heb.

In tegenstelling tot wat jouw ervaring is met voor en eind combi's heb ik nooit verschil kunnen waarnmen.
(wel op de bankrekening  :-D  :-D )
Ook niet met aparte Stereo versterkers op de Fronts, of in 1 geval op de Fronts en Center foto 3.

Mijn laatste poging was met de 900HNE op de Fronts, puur omdat ik 1 versterkt kanaal tekort kwam om aan 11.x te komen en ik de keus had tussen Rear Hight en Front als extern versterkt kanaal.
Ik heb dan ook nog een poging ondernomen om alles wat "muziek" is via de 900 te doen, maar dat liep uit op een drama voor de partner  :wink:

Dus ik hou het op 1 AVC, ik ga toch geen verschil horen.
Hier een paar pogingen uit het verleden, en zeker niet "budget" oplossingen.

RHK

Citaat van: CBdicX op augustus 04, 2022, 12:02:04
In tegenstelling tot wat jouw ervaring is met voor en eind combi's heb ik nooit verschil kunnen waarnmen.
(wel op de bankrekening  :-D  :-D )

Dat is het mooie van deze hobby, wat de een niet hoort, hoort de ander wel  :-D
Ik vind dat de AV7706 een gedetailleerder geluidsbeeld neerzet dan de SR7008.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#8
Citaat van: RHK op augustus 04, 2022, 12:36:08
Dat is het mooie van deze hobby, wat de een niet hoort, hoort de ander wel  :-D
Ik vind dat de AV7706 een gedetailleerder geluidsbeeld neerzet dan de SR70088-)

Sorry, wat zeg je..........  :-D

Ik kan mij daar niets bij voorstellen, een 7706 is als het ware een 7008 (of ander AVR model) zonder eindversterkers.
Er wordt voor een voorversterker gekozen als receivers niet voldoende vermogen kunnnen leveren, niet omdat het "geluid" anders zou zijn.
Met een Pre-Pro kan de gebruiker voor zeer potente eindversterkers kiezen, wat vaak in een combi kast beperkt moet blijven vanwege warmte ontwikkeling.

Zie dat jij de Rotel RMB-1575 als eindversterker gebruikt, een beste jongen met 5x 250 watt RMS, alle kanalen op
8 Ohm. Tja, dat ga je niet halen met een AVC, mocht dit nodig zijn natuurlijk.....

Je weet toch wel dat watts op zich geen geluid maken en dat 10 watt de meeste speakers in een doorzon woning al lekker laten swingen ?  :wink:

RHK

In de toekomst is er nog betere apparatuur en horen wij steeds minder  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

sonsan

Citaat van: CBdicX op augustus 04, 2022, 09:51:35
Ik denk dat het alleen de 7007 gaat worden  :wink:  :wink:

Heb pas een experiment met een 900HNE gedaan als versterker voor de Fronts, haalde qua geluid voor mijn oren 0,0 uit.
Ach, als het niks wordt dan is het ook geen probleem. Laat ik die PM gewoon voor de 'looks' erbij staan...;-)
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

Citaat van: sonsan op augustus 04, 2022, 14:07:45
Ach, als het niks wordt dan is het ook geen probleem. Laat ik die PM gewoon voor de 'looks' erbij staan...;-)

:-D LOL :-D

Marvin

Luidsprekers en ruimte, de rest is bijzaak.