Effecten in films

Gestart door Jeroen homburg, juni 25, 2022, 06:56:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen homburg

Beste

Waarom verschilt per film hoe intens het surround en bass geluid is , snap natuurlijk wel dat het dan anders word opgenomen of zo maar soms heb ik toch niet dat wauw gevoel vooral bij explosies die snel achterelkaar komen of bij gevechtsacties is het allemaal wat dof en word er van de surround een zooitje gemaakt.


CBdicX

Citaat van: Jeroen homburg op juni 25, 2022, 06:56:21
Beste

Waarom verschilt per film hoe intens het surround en bass geluid is , snap natuurlijk wel dat het dan anders word opgenomen of zo maar soms heb ik toch niet dat wauw gevoel vooral bij explosies die snel achterelkaar komen of bij gevechtsacties is het allemaal wat dof en word er van de surround een zooitje gemaakt.

Meestal als LFE effecten worden "gedempt" staat "Dynamic control" aan, dus grote verschillen tussen hard en zacht worden dan afgevlakt, of er staat in Audyssey LFC aan.
Als die niet aan staat kan het verschil zijn tussen Dolby en DTS, daar zit qua bass vaak behoorlijk verschil in, met DTS als de meest zware, maar explosies moeten gewoon explosies zijn en constant.

Als er van surround een zooitje wordt gemaakt is het vaak dat er sprake is van upmix.
Dan zijn er gecreeerde kanalen waar ze in het orgineel niet zijn, dat klinkt vaak  :-o

Jeroen homburg

Dank voor je reactie , ik ga de instelling bekijken

Marvin

Zit in de audyssey sectie.