De set van Emiel

Gestart door Emiel77, februari 01, 2022, 21:47:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Emiel77

@pameijer: genieten zeker, maar rust nope :-D

oude Sennheiser (HD 450 BT) over ear koptelefoon voldoet niet meer... denk dat ik een Momentum 3 moet regelen ook.

iphone als muziek servertje twijfel ik ook aan, beter een ipad pro of macbook air/pro nemen voor thuis, iphone is voor onderweg in de mini natuurlijk prima, maar voor thuis... en ja heb een abbo op apple music, de keus voor apple hierbij is erg bewust... komt bij: heb helemaal niets met spotify ook...

anyway, adviezen van jullie kant voor beste muziekstreamer (airplay) is welkom :-D

groet Emiel.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Vinyl_Fuchs

De ND8006 ondersteunt toch airplay (2).
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Emiel77

Klopt, streamen met Airplay op de iPhone werkt op zich ook prima, maar ben op zoek naar een groter scherm voor thuis. Lijkt me veel overzichtelijker en handiger bij het zoeken naar albums, playlist etc.

In de auto gebruik ik de iPhone met CarPlay, uiteraard met het grotere ingebouwde scherm in de auto.

Nu ik wat aan het testen ben met de iPhone kom ik er gewoon achter dat het scherm net te klein is zeg maar :-D

Wat ook meespeelt... het beheren van je muziek collectie via een Windows PC is ook niet ideaal, de webinterface is op zn zachts gezegd traag.

Kort samengevat na niet al te lang denken... net een iPad pro 12,9" met Magic Keyboard en Sennheiser Momentum 3 besteld, komen morgen binnen pompom

Groet Emiel.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Vinyl_Fuchs

Ik werk ook het liefste met een tablet. Overzichtelijker.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Hoewie Loewie

Citaat van: Emiel77 op maart 20, 2022, 18:48:53Kort samengevat na niet al te lang denken... net een iPad pro 12,9" met Magic Keyboard en Sennheiser Momentum 3 besteld, komen morgen binnen pompom
En dan kun je via BlueTooth rechtstreeks streamen van de iPad naar de Sennheiser toch?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Emiel77

#50
Jep,

streamen vanaf de iPad naar de ND8006 of naar de Sennheiser.
ben al ff aan het testen geweest uiteraard, werkt heerlijk :-D

en via de iPad ook overzichtelijker beheer van de muziek collectie.

viel me ook op dat de geluidskwaliteit bij streamen van de iPad naar ND8006 beter lijkt...

en de nieuwe Sennheiser Momentum 3 is een welkome aanvulling, veel beter frequentiebereik (vooral extreem laag en hoog) en algemeen betere kwaliteit dan de oude.

alles bij elkaar is de set iets duurder uitgevallen dan gepland... maar ach, maakt niet uit, lekker van muziek genieten.

aanvulling: de Sennheiser Momentum is niet gevoelig voor storingsbronnen ook merk ik, ook dat is een welkome verandering.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op maart 21, 2022, 21:23:57
Jep,

streamen vanaf de iPad naar de ND8006 of naar de Sennheiser.
ben al ff aan het testen geweest uiteraard, werkt heerlijk :-D

en via de iPad ook overzichtelijker beheer van de muziek collectie.

viel me ook op dat de geluidskwaliteit bij streamen van de iPad naar ND8006 beter lijkt...

en de nieuwe Sennheiser Momentum 3 is een welkome aanvulling, veel beter frequentiebereik (vooral extreem laag en hoog) en algemeen betere kwaliteit dan de oude.

alles bij elkaar is de set iets duurder uitgevallen dan gepland... maar ach, maakt niet uit, lekker van muziek genieten.

aanvulling: de Sennheiser Momentum is niet gevoelig voor storingsbronnen ook merk ik, ook dat is een welkome verandering.
Stream je via bluetooth?

Of via het netwerk?

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Emiel77

naar de ND8006 via Airplay, dus Wifi netwerk
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Raar dat het lijkt dat via de iPad de geluidskwaliteit beter lijkt [emoji848]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Hoewie Loewie

Dat is inderdaad raar. Airplay is airplay dus maakt volgens mij niet uit van een iPhone of een iPad. Stond de iPad niet gewoon iets harder dan de iPhone (voor zover geluidssterkte te regelen is vanaf een Apple via airplay)? In de regel is het zo, dat iets luider geluid als beter geluid wordt ervaren.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Vinyl_Fuchs

Ik denk dat Emiel bedoeld via ND of rechtstreeks vanaf de Ipad. Dat zou ook het verschil verklaren. Het bedieningplatform (IPad/ IPhone) zal geen invloed hebben op de geluidskwaliteit/ -niveau via de ND.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Emiel77

#56
heb wel een idee in welke richting ik het moet zoeken... ik gok dat er een bug oid in IOS zit waardoor Airplay via de iPhone niet optimaal is.

voor zover mij bekend is IpadOS losstaand van IOS waardoor het mogelijk is dat deze bug vrij is.

anyway, streamen via de IPad is prima, geen zin in verder onderzoeken voor nu :-D

aanvulling: na een recente update van IOS was streamen via de iPhone al wel verbeterd trouwens
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

aangezien de set nu draait zoals het moet... vandaag maar ff een uitbreiding van mn vinyl collectie gedaan, 16 albums onderweg :-D redelijk divers al is de basis classic rock. wel een mix van studio en live albums, aangevuld met een live album van Marley & Wailers (Babylon by bus) :-D

na de bestelling al te hebben geplaatst had ik nog ff twijfel... had ik ook niet wat Prodigy bij moeten bestellen??

kan iig de 2m blue ff onderwerpen aan wat nieuws, benieuwd of deze blijft bevallen of een upgrade wenselijk is...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra



Citaat van: Emiel77 op maart 28, 2022, 23:04:06
aangezien de set nu draait zoals het moet... vandaag maar ff een uitbreiding van mn vinyl collectie gedaan, 16 albums onderweg :-D redelijk divers al is de basis classic rock. wel een mix van studio en live albums, aangevuld met een live album van Marley & Wailers (Babylon by bus) :-D

Goe bezig!

Citaat van: Emiel77 op maart 28, 2022, 23:04:06

na de bestelling al te hebben geplaatst had ik nog ff twijfel... had ik ook niet wat Prodigy bij moeten bestellen??


No tourists is alleszins een aanrader!

Ik weet niet hoe erg je fan bent overigens. Hun best off is ook dik op vinyl.

Citaat van: Emiel77 op maart 28, 2022, 23:04:06

kan iig de 2m blue ff onderwerpen aan wat nieuws, benieuwd of deze blijft bevallen of een upgrade wenselijk is...

Alleen je oren en smaak kunnen dit bevestigen he Emiel [emoji6]


Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Emiel77

Prodigy fan is een groot woord, maar schat dat ik zeg 80% van de officiele albums wel ergens heb of op CD of digitaal... naast wat bootleg dingetjes ook nog eens... de best of zou idd een idee zijn voor vinyl :-D

eerst even de nieuwe serie vinyl binnen krijgen, zit al genoeg tussen om van te genieten hello

misschien dat ik dan nog ga aanvullen vanuit de 90's house scene oid... naast rock basis ook altijd genotn van de oude house scene, diverse afsplitsingen tot aan de meest vage feestjes etc destijds :-D

good old chemical / drum n bass, oude echte jungle ik heb er zeker iets mee, brede smaakt heeft zo zn nadelen :-o
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K