De set van Emiel

Gestart door Emiel77, februari 01, 2022, 21:47:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel77

#270
De MK2 is al een beest van een draaitafel, das gewoon een feit.
De GR2 zal ongetwijfeld weer een verbetering zijn, maar de vraag wordt dan vooral in hoeverre dit merkbaar zal zijn.

Aangezien de GR inmiddels al weer voor een adviesprijs van 1800 euro gaat (had de mijne voor 1500) en de GR2 naar 2000 euro gaat heb ik zoiets van: OK als we al iets gaan verbeteren, neig ik naar een andere toonarm als ik eerlijk ben, de rest van de GR is al erg lekker :-D

Kleine aanvulling: Voor DJ gebruik zou ik ook zeker de MK2 adviseren boven de GR, puur op basis van gevoel en het feit van de analoge pitch van de MK2 en de digitale van de GR.
Mijn keus voor de GR is dan ook niet gebaseerd op DJ werk, maar op luistergenot (ja er zijn duidelijk verbeteringen, met de juiste elementen).
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op september 13, 2023, 21:45:31De MK2 is al een beest van een draaitafel, das gewoon een feit.
De GR2 zal ongetwijfeld weer een verbetering zijn, maar de vraag wordt dan vooral in hoeverre dit merkbaar zal zijn.

Aangezien de GR inmiddels al weer voor een adviesprijs van 1800 euro gaat (had de mijne voor 1500) en de GR2 naar 2000 euro gaat heb ik zoiets van: OK als we al iets gaan verbeteren, neig ik naar een andere toonarm als ik eerlijk ben, de rest van de GR is al erg lekker :-D

Kleine aanvulling: Voor DJ gebruik zou ik ook zeker de MK2 adviseren boven de GR, puur op basis van gevoel en het feit van de analoge pitch van de MK2 en de digitale van de GR.
Mijn keus voor de GR is dan ook niet gebaseerd op DJ werk, maar op luistergenot (ja er zijn duidelijk verbeteringen, met de juiste elementen).
Pitch is ook digitaal op de MK2 overigens... maar is de beste pitch schuif die er is.

Nu ik heb 4x een MK2  :schater:

Ik ken ze van binnen en van buiten  :mrgreen:

Voor mij blijft dit gewoon de to go to platenspeler.  HB  HB  HB

Nostra

Ondertussen de ganse uitleg bekeken van de 1200 gr2.

Mooi toestel met prachtige technologie.

Maar ik zit persoonlijk met 1 ding verveelt, de enorme prijs.  :no:

De 1200 MK2 is al zo een zodanig goede speler standaard dat ik persoonlijk de meerwaarde van een gr2 met zogezegde audiofiele toonarm niet zie.

Een gewone gr als je geen MK2 hebt begrijp ik dan weer wel. Blijft een prachtige speler met prachtige technologie  HB

Ga ook eerlijk zijn, ik heb persoonlijk buiten mijn eerste MK2 geen enkele van mijn 3 andere mk2's meer dan 250€ betaald. Zelfs de laatste die in mijn hifi set gaat komen niet die ik een klein jaartje geleden gekocht heb.  redface .

Anyhow geniet maar lekker voort van de gr met de Concorde Century Emiel  notworthy

Moest dit even van mij af schrijven  shutup

Emiel77

#273
Helemaal mee eens Nostra.

Ik wilde perse een nieuwe en heb ook even naar de MK7 gekeken, maar de keuze voor de GR was al snel gemaakt.
De MK2 blijft iconisch, mooi dat er nog vele exemplaren in gebruik zijn :-D

De GR met Concorde Century bevalt zeer goed, heb voorlopig geen behoefte aan alternatieven 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op september 23, 2023, 23:51:38Helemaal mee eens Nostra.

Ik wilde perse een nieuwe en heb ook even naar de MK7 gekeken, maar de keuze voor de GR was al snel gemaakt.
De MK2 blijft iconisch, mooi dat er nog vele exemplaren in gebruik zijn :-D

De GR met Concorde Century bevalt zeer goed, heb voorlopig geen behoefte aan alternatieven 8-)

Ik begrijp de keuze naar de gr perfect  :wink:

Ik wou eerst voor een 1200 LTD gaan in de hifi setup omdat ik deze echt prachtig vind. Een mede Technics liefhebber heeft me dit gelukkig uit men hoofd gebabbeld en toen kwam de huidige hifi MK2 op mijn pad.

Voor mij is er echt geen enkele andere platenspeler die ik wil...

Anyhow keep enjoying your gr maat  :gp:

Emiel77

Hmm heb weer wat kriebels...
Zit te denken aan een speaker upgrade... (Quadral uiteraard)

Chromium 85

Ribbon tweeter, dieper laag (prijzig 3K voor een stel, detail :-D )

Ga er nog ff over nadenken...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Frits Denon

Citaat van: Emiel77 op oktober 20, 2023, 22:22:39Hmm heb weer wat kriebels...
Zit te denken aan een speaker upgrade... (Quadral uiteraard)

Chromium 85

Ribbon tweeter, dieper laag (prijzig 3K voor een stel, detail :-D )

Ga er nog ff over nadenken...

Dat is meestal het begin van wat eigenlijk al een besluit is. :-D

Mooie speakers. Hebben qua spec's wel wat van mijn 249.3. Al eens Elac beluisterd?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Frits Denon op oktober 21, 2023, 09:59:35Dat is meestal het begin van wat eigenlijk al een besluit is. :-D

Mooie speakers. Hebben qua spec's wel wat van mijn 249.3. Al eens Elac beluisterd?

Als je snel kijkt denk je zelfde ontwerper denk wel veel gelijkheid en zou ze beide gerust blind kopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Emiel77

#278
Citaat van: Frits Denon op oktober 21, 2023, 09:59:35Mooie speakers. Hebben qua spec's wel wat van mijn 249.3. Al eens Elac beluisterd?

Ja wel eens gehoord, maar destijds niet echt geluisterd.
Eigenlijk zou ik beter een adresje vinden om eens een vergelijk tussen Quadral en Elac en misschien wel meer merken kan maken.

Zie dat de 249.3 een downfire basreflexpoort heeft, nice.
Plaatsing van de Signums heeft er bij mij toe geleid om de Cube CS10 er bij te halen, ook downfire en bevalt erg goed.

Meerdere sets aanschaffen om thuis te luisteren met optie tot retour is in dit geval best een duur geintje :-D

Ben ook zeker niet ontevreden over de Signum 70 in combinatie met de Cube CS10 trouwens.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Citaat van: JohnWx op oktober 21, 2023, 11:17:22ze beide gerust blind kopen

Eens, geldt voor mij zeker voor de Cromium 85, dit wordt gewoon een verbetering op de Signum 70.
Maar als ik een vergelijk wil gaan doen wordt het weer een ander verhaal...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

JohnWx

Citaat van: Emiel77 op oktober 21, 2023, 22:43:40Eens, geldt voor mij zeker voor de Cromium 85, dit wordt gewoon een verbetering op de Signum 70.
Maar als ik een vergelijk wil gaan doen wordt het weer een ander verhaal...

Ja klopt


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frits Denon

Je woont in Groningen, zie ik. Je bent van harte welkom om mijn Elac's in beide setjes eens te beluisteren.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Emiel77

Die houd ik even in gedachten, heb blijkbaar even onvoorziene kosten, eerst even afwachten hoe dat uitpakt...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Hmm zie net dat Ortofon een nieuwe serie elementen heeft uitgebracht.
Niets schokkends, maar wel een subtiele verandering in met name de body, de stylus is en blijft de oude 2M serie.

Het gaat hier om de Ortofon 2MR serie.

Komt er op neer dat de body hier en daar is aangepast en in de basis iets minder groot is.
Dit scheelt ook in gewicht, waardoor in mijn geval een 2MR Black weer een optie kan worden met het oog op resonantie frequentie...

Ik wacht de ervaringen zelf eerst even af, heb niets te klagen met de Concorde Century :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

mountainbiker

Citaat van: Emiel77 op oktober 20, 2023, 22:22:39Hmm heb weer wat kriebels...
Zit te denken aan een speaker upgrade... (Quadral uiteraard)

Chromium 85

Ribbon tweeter, dieper laag (prijzig 3K voor een stel, detail :-D )

Ga er nog ff over nadenken...
tip: https://www.stereophile.com/content/klh-model-five-loudspeaker
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1