Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

drees62

Citaat van: thepioneer op januari 20, 2013, 13:51:49
Geen hoge resolutie uitgang op de meridian spelers. Meridian gelooft er niet zo in. Het kan zijn dat ze het in de toekomst gaan doen omdat mensen er zich soms behoorlijk blind op staren. Het gaat net als met luidsprekers die tot 40.000 hz gaan in plaats van 20.000 hz. Er zit meer informatie in maar we horen het toch niet.

Je hoort wel aanvulling tot aan je gehoorgrens. Daar zit de winst

Meridian gaat tot maximaal 96khz bij 24 bit. Ongeacht wat je neer zet.

Volgens die test, die Wim aanhaalde, dus wel!
Dan klopt die info niet.

JohnWx

Citaat van: Niber op januari 20, 2013, 16:07:51
Super!

Hoop dat het je nog meer muziekplezier brengt dan nu!

er is een grens  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Hier zit een veel betere dac in. Dan maak je ook nog eens gebruik van hele goeie voorversterker, nou dit gaat als de brandweer.


Ik praat uit ervaring, mijn 861 is ook onovertroffen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op januari 20, 2013, 20:34:10
Hier zit een veel betere dac in. Dan maak je ook nog eens gebruik van hele goeie voorversterker, nou dit gaat als de brandweer.


Ik praat uit ervaring, mijn 861 is ook onovertroffen.

die heb je ook alweer een tijd  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

#2614
Ik snap dat Meridian ook vanwege hun prijsstelling niet zo bekend is maar omdat Ronald helemaal into Meridian is ben ik er ook geregeld naar gaan luisteren. Noem het beinvloeding of wat dan ook maar doorgaans ben ik vrij nuchter wbt verschillen tussen verschillende versterkers, bronnen ed. Puur door eigen onderzoek. De Meridian 500 en zeker 800 serie spullen hebben mij vele malen meer overtuigd dan bv (sorry Marantz) de premium Marantz serie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81


jowa

Gave upgrade  Wim  notworthy
Ga je een hoop plezier aan beleven  pompom

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op januari 20, 2013, 12:25:55
:-D



notworthy

Review  http://hometheaterreview.com/meridian-800-reference-dvd-video-cd-and-dvd-audio-player-reviewed/

Conclusion

The Meridian 800 is the king of audio-video disc players in terms of performance, room for multiple configurations and ultimate value. The upgrade path Meridian has provided has been meaningful, as their competition simply gave up on the idea of being future-proof, while Meridian made it happen. For your legacy collection of DVD-Video, DVD-Audio and compact disc source material, there might not be a better player on the market at any price.


Review AVref.com   8-)

Conclusion
For movies, CDs and especially DVD-Audio, you cannot do better than the Meridian 800. While its cost is prohibitive to nearly all AV enthusiasts, its groundbreaking design and even better performance is worthy of envy from all AV enthusiasts. For those with less money to invest in a source component, but who would love to have nearly all that the Meridian 800 has to offer, they offer the 598 player (in the $5,000 range), which also does a great job on CD, DVD-Audio and movie soundtrack playback.

When you are designing your dream system (even if it is in a daydream), you will want to be sure to add in the Meridian 800 as your main source component. It doesn't matter if you have an all-Meridian system or nothing from the digital gurus in your rig – this component can beat any in its category. Strike that – the Meridian 800 is good enough for its own category.

Eén reactie mogelijk: :kwijl:!!!!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Kan dit draadje in boekvorm verschijnen ?  :lol:  Leest wat makkelijker.  :roll: :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

#2619
Citaat van: Paul op januari 21, 2013, 18:17:56
Kan dit draadje in boekvorm verschijnen ?  :lol:  Leest wat makkelijker.  :roll: :evil:
Ja, voor mij dan graag de IPad-version :-P.

WimPeu

Ach ik upgrade niet veel sneller dan de gemiddelde hier volgens mij. Dac eruit en Dac erin meer is het voorlopig niet. Al zal de Integra pre eerst even in de doos verwijnen omdat ik geen ruimte voor 3 van deze monsters in/op mijn meubel heb. Dit voorjaar laat ik Ronald een replica van zijn meubel maken en dan kunnen de Integra s samen met de 800 mooi in een rijtje in de kast staan. Geeft mij mooi de tijd om een tijdje te wennen aan puur stereo. Loop ik al langer mee rond. Mocht dat goed bevallen...wie weet gaan de Integra s weg en komt er een mooie stereo EV voor in de plaats.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Helemaal gelijk Wim, lekker blijven hobbyen.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

...om daarna weer een HT bak te kopen... :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op januari 22, 2013, 17:37:04
...om daarna weer een HT bak te kopen... :schater:
Ja dus ?   :-D  ben je weer een paar maanden verder.   :roll: :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Hebben ze ook vast wel weer iets nieuws bedacht.


--Verstuurd zonder netwerk--