Set van Jan

Gestart door Jan, januari 25, 2009, 18:08:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan

Mijn set bestaat uit de volgende onderdelen:

Pro-Ject Perspective platenspeler i.c.m. Pro-Ject Speedbox, aangeschaft mei 2001 samen met de element. De element op de foto is de Sumiko Blue Point Special, deze is defect. Als de financiën het toelaat wordt deze vervangen.


Marantz DD82 DCC-recorder, aangeschaft 2de hands juni 2004.


Myryad MT-100 Tuner + Myryad MC-100 CD-speler, aangeschaft juli 1999.


Myryad MP-100 Voorversterker + Myryad MA-120 Eindversterker, aangeschaft juli 1999.


Totaalplaatje van mijn set. De luidsprekers zijn Opera 1.5, waarvan bij 1 luidspreker de woofer defect is. Ik ben nog aan het dubben of ik het wel of niet gaat repareren. Een nieuwe woofer kost n.l. 165 euro. Omdat de kast optisch ook niet 100% is wou ik deze dan eerst onder handen nemen.


Nu luister ik met de Sennheiser HD600 naar muziek.

Als antenne voor radio ontvangst gebruik ik een zelfbouw FM-antenne. Deze is gemaakt van 2 koperen buizen met een doorsnede van 12mm en hebben een lengte van 665mm.


De interlinks zijn gemaakt door iemand van een andere forum. Hij heeft Prefer kabel en Neutrik cinch pluggen gebruikt. Luidsprekerkabel is 6qmm OFC koperdraad, gekocht bij Speakerland.

HiFi gek

Een mooie en interesante set heb je Jan .

Veel luisterplezier dan hè .


Groeten  EDWIN  B

Maurice

Gave set Jan  notworthy
Wat ik leuk vind, is dat je absoluut geen gangbare (mainstream) merken hebt gekozen. Wat dus denk ik ook betekend dat je uitgebreid hebt geluisterd vóór aanschaf.
Die perspex Project blijft ook erg mooi om te zien.

Edit: die prefer kabel met neutrik pluggen is zeker een goede kabel. Heb hem zelf ook ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Totofan

Mooie set, ik vind de platenspeler erg mooi. :yes:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

cheese

Hallo Jan,


Wie heeft die kabel voor jou gemaakt en wat waren de kosten?

gr cheese

P.S een hele leuke en aparte set
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

TurboMarco

Mooie set jan,gebruik je de DD-82 wel eens als dac ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Jan

Dank jullie wel voor de complimenten. Ik ben heel tevreden met mijn set.

De Opera 1.5 luidsprekers zijn de opvolgers van de Tannoy D300. Met deze luidsprekers had ik een haat-liefde verhouding. Bij goed opgenomen opnames klonk het prachtig, ook bij hoge volumes. Maar bij slechte opnames was het al snel een scherp randje aan het geluid. De Tannoy D300 heb ik geruild met een forumlid voor de Opera 1.5. Deze luidsprekers zijn veel meer mijn smaak.

De zelfbouw interlinks en koperen luidsprekerskabels zijn vervangers van Van den Hul 'The First' resp. 'CS122'. Deze kabels heb ik 8 jaar gehad totdat ik via een topic op een ander forum erachter kwam dat de interlinks 'problemen' gaf. Wat was het geval: als ik 'The First' gebruik als interlink moest ik de netsnoeren in fase aansluiten. Deed ik dat niet kreeg ik brom uit mijn luidsprekers. Door testen met andere interlinks kwam eruit dat de oorzaak bij de interlinks lag. Ik heb de hele Van den Hul verkocht en nieuwe laten maken. Nu heb ik nergens last meer van.

Ik heb de DD82 wel eens als DAC gebruikt en moet zeggen dat ik geen verschil hoor met de CD-speler. De CD-speler heeft een CS4390 als DAC. Maar ook als ik DCC afspeel vind ik de geluidskwaliteit zeer hoog.

HiFi gek

De Tannoy's laten dan in feite feilloos horen als er iets aan de opname kwaliteit schoort .
De Opera's zijn dan meer vergevingsgezind op dat punt en laten dan ook de wat mindere opnamens nog mooi klinken .

Groeten  EDWIN  B

HAL9000

Mooie platen speler!  :-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Stadium III

Zoals andere leuke set man !! pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

mooie set hoor jan  :-) die antenne vindt ik ook wel mooi gemaakt , goeie ontvangst ?

groeten Arjan

Jan

Bij mij staat de antenne niet ideaal. Ik woon in een appartement op de begane grond, daarboven staat een ééngezinswoning. Ik heb de antenne zo hoog als mogelijk geplaatst in de woonkamer, maar beter is het om hem te plaatsen op de zolder (heb ik niet). Qua ontvangstkwaliteit is het afhankelijk van de weersomstandigheden, soms is de ontvangst zeer goed, soms matig.

Marantz 81

oh oke  :-) maar heb je geen kabelaansluiting dan ?

Jan

Nee, de kabel heb ik in oktober 2008 opgezegd. Mijn vrouw en ik zijn beide geen echte televisie kijker, we hebben wel satelliet. Via de satelliet ontvangen we BVN, 3 chinese zenders en een aantal duitse zenders.

Marvin

is het niet zo dat de analoge kabel nog steeds werkt aangaande het radio signaal, al is deze opgezegd?