Revisie Marantz PM-90

Gestart door Mr Marantz, juli 17, 2007, 10:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

D.A.R.R.Y.L.

Denk je nu echt dat de Marantz ingeneuren daar geen rekening mee gehouden hebben?

Maurice

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op augustus 18, 2007, 10:31:14
Denk je nu echt dat de Marantz ingeneuren daar geen rekening mee gehouden hebben?

Ikke denk dat ze daar wel rekening mee hebben gehouden, want er staat een duidelijke waarschuwing bij de handleiding van mijn PM-95. Dit betreft wel een versterker met een schakelaar aan de achterkant.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ll0ll

Citaat van: berry-33 op augustus 18, 2007, 00:36:01
Maar dat is toch niet goed voor je amp als je dat doet terwijl je aan het luisteren bent of wel dan?

Ik meen ergens in een topic gelezen te hebben dat het slecht is (volgens mij een mening van S.B.)

In de gebruikershandleiding van de pm80 (mkII SE) staat dat je de schakelaar in moet stellen terwijl het apparaat uitgeschakeld staat. Er staat verder niet bij om welke reden.
Zie ook: http://www.marantzphilips.nl >> service manuals >> Marantz pm80 mkII SE Usermanual :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mischa

Citaat van: HAL9000 op augustus 18, 2007, 07:07:31
Het is idd niet zo verstandig om de versterler in klasse A te zetten terwijl alles al aan staat.
De voeding krijgt namelijk een aanzienlijke opdonder.
Om van +- 30 watt idle stand naar Vol vermogen te gaan.  :|

Ik heb het niet gehad over van AB naar A ! Je hoort het ook als je van A naar AB schakelt en daarbij heb ik het kunnen constateren. Als dit soort zaken in een manual staan, is het niet mijn taak om te gaan testen wat er gebeurt als je het toch doet.

Dit heeft niets met dit topic te maken, maar hoe gaat dit schakelen tussen A en AB eigenlijk in zijn werk bij een PM-84, die tot 1/4 van het nominaal vermogen in klasse A staat en daarboven in AB?

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Maurice

De discussie over de werking van Klasse A heb ik gesplitst. De discussie kan >>>hier<<< verder gevoerd worden!

Dan kan deze topic weer terug naar de PM-90 ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

berry-33

Dit riekt naar concurrentie in kennis voor Hallie en SB  :mrgreen:
Hifi:
Marantz PM-90se, Marantz CD-10
Blue Room Technopod (B&W) speakers
VDH the Inspiration LS kabels
Home theater:
Marantz SR7005, Marantz UD5005, B&W XT-8/ XTC/ PV-1/ 2x M-1

HAL9000

Citaat van: berry-33 op augustus 19, 2007, 19:04:24
Dit riekt naar concurrentie in kennis voor Hallie en SB  :mrgreen:

Ik ben nergens bang voor in ieder geval.  :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: Maurice op augustus 19, 2007, 19:01:13
De discussie over de werking van Klasse A heb ik gesplitst. De discussie kan >>>hier<<< verder gevoerd worden!

Dan kan deze topic weer terug naar de PM-90 ;)


Waarom is dat?

De PM-90 beschikt over een klasse A schakeling dus het is relevant.
Verder is het draadje toch al uitgemolken dus dit is juist een mooie aanvulling erop. :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op augustus 19, 2007, 19:13:49
Ik ben nergens bang voor in ieder geval.  :wink:


Heb je google als start pagina dan?  :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

KT88

Citaat van: HAL9000 op augustus 19, 2007, 19:13:49
Ik ben nergens bang voor in ieder geval.  :wink:

Hoeft ook niet, ik zit hier niet om mensen af te zeiken maar om onduidelijkheden weg te nemen (als het tenminste een onderwerp is waar ik iets vanaf weet).  :wink:

Maurice

Citaat van: S.B.Marantz op augustus 19, 2007, 19:14:38

Waarom is dat?

De PM-90 beschikt over een klasse A schakeling dus het is relevant.
Verder is het draadje toch al uitgemolken dus dit is juist een mooie aanvulling erop. :wink:
Dat is omdat de discussie over Klasse A te interessant is om ergens achteraan een uitgemolken discussie te laten staan ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

rvandenb

#57
offtopic:
Ik heb ook nog nooit echt duidelijk verschil gehoord tussen klasse A en AB.
Behalve dat ik persoonlijk klasse AB iets beter vind klinken. Iets minder wollig/traag dan klasse A.
Rare is dat bij klassieke muziek beide het even goed doen en ik dan echt niet kan horen waarin de versterker staat...

ontopic:
mijn PM90SE is ook hard toe aan een revisie... Doet S.B.Marantz ook aan revisies voor forumvrienden?  :-D
Cyrus CD7 / Cyrus FM X
AV8802A / MM8077
Kef Reference 4.2
(Center: Kef reference 200c, achter Kef Q1)

Maurice

Citaat van: rvandenb op augustus 26, 2007, 00:07:03
offtopic:
Ik heb ook nog nooit echt duidelijk verschil gehoord tussen klasse A en AB.
Behalve dat ik persoonlijk klasse AB iets beter vind klinken. Iets minder wollig/traag dan klasse A.
Rare is dat bij klassieke muziek beide het even goed doen en ik dan echt niet kan horen waarin de versterker staat...

ontopic:
mijn PM90SE is ook hard toe aan een revisie... Doet S.B.Marantz ook aan revisies voor forumvrienden?  :-D

Welkom op het forum!
En ik zou zeggen, PM hem eens ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude