Revisie Marantz PM-90

Gestart door Mr Marantz, juli 17, 2007, 10:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

#30
Citaat van: berry-33 op juli 20, 2007, 18:04:28
Ik kan uit ervaring zeggen dat deze versterker toch niet in de verkoop gaat komen dus prijs is niet zo belangrijk  :-D


Is voor mij meer het idee wat deze na modificatie waard is.
Wat er bv op Ebay wordt gevraagd is ook wat de gek er voor geeft en heb wel in de gaten dat bepaalde personen daar heel ver in gaan.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Er zijn dan ook niet zoveel van deze versterkers verkocht,de nieuwprijs was niet misselijk fl 5999,- en een 2e hands prijs van ca ?700,- is dan geen uitzondering.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

berry-33

Deze amp heeft mij ongeveer zoveel gekost inclusief de opfrisbeurt die nu gebeurt is.

En ik vind 'm dat dik en dubbel waard !

Een erg degelijk uitziend,aanvoelend en klinkend toestel die naadloos aansluit op m'n cd-10. (smaak weer h
Hifi:
Marantz PM-90se, Marantz CD-10
Blue Room Technopod (B&W) speakers
VDH the Inspiration LS kabels
Home theater:
Marantz SR7005, Marantz UD5005, B&W XT-8/ XTC/ PV-1/ 2x M-1

SB_Marantz

Citaat van: berry-33 op juli 21, 2007, 22:40:04
Deze amp heeft mij ongeveer zoveel gekost inclusief de opfrisbeurt die nu gebeurt is.

En ik vind 'm dat dik en dubbel waard !

Een erg degelijk uitziend,aanvoelend en klinkend toestel die naadloos aansluit op m'n cd-10. (smaak weer h?)


Hij weegt net te weinig om er french presses mee te doen  :-P :-D :-D :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

berry-33

Dat ligt eraan hoe dik je armen zijn he, voor mij is ie te licht dus  :-D

Alhoewel voor ??n arm............26 kilootjes
Hifi:
Marantz PM-90se, Marantz CD-10
Blue Room Technopod (B&W) speakers
VDH the Inspiration LS kabels
Home theater:
Marantz SR7005, Marantz UD5005, B&W XT-8/ XTC/ PV-1/ 2x M-1

SB_Marantz

Citaat van: berry-33 op juli 21, 2007, 22:47:43
Dat ligt eraan hoe dik je armen zijn he, voor mij is ie te licht dus  :-D

Alhoewel voor ??n arm............26 kilootjes


Dat bedoel ik maar.  :mrgreen:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

D.A.R.R.Y.L.

Citaat van: berry-33 op juli 20, 2007, 18:04:28
Ik kan uit ervaring zeggen dat deze versterker toch niet in de verkoop gaat komen dus prijs is niet zo belangrijk  :-D

En over de klank valt veel te zeggen, smaak (en gehoor) is wat telt in deze!

En zeker zo belangrijk is de combinatie van bron, amp en luidsprekers evenals de opstelling en aankleding van de luisterplek, en met dat laatste is meer te bereiken dan een kabeltje te wisselen naar mijn mening!
Maar een duur interlinkje staat wel stoer, dat wel. :wink:

PM-90 SE is er wel eentje die bij complexe passages in de muziek niet meer het brede geluidsbeeld in stand kan houden. Wel jammer, want verder is ie in Class A best te pruimen ;-)

TurboMarco

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op juli 25, 2007, 00:54:30
PM-90 SE is er wel eentje die bij complexe passages in de muziek niet meer het brede geluidsbeeld in stand kan houden. Wel jammer, want verder is ie in Class A best te pruimen ;-)
Zoals met muziek op zich zelf is een hoop te pruimen :-P

Ramon ik ben benieuwd hoelang jij DT kan pruimen ?  :-D :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

berry-33

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op juli 25, 2007, 00:54:30
Wel jammer, want verder is ie in Class A best te pruimen ;-)

IK moet zeggen dat ik niet echt een duidelijk verschil (verbetering in geluid) kan waarnemen tussen A en AB bij de PM90-SE, ik vind zelfs de snelheid in laagweergave van de amp wat minder in A. Maar dat kan misschien ook aan muziekkeuze op dat moment of combinatie van amp en speakers liggen, maar daar heb ik te weinig mee ge?xperimenteerd om dat te kunnen beoordelen.
Hifi:
Marantz PM-90se, Marantz CD-10
Blue Room Technopod (B&W) speakers
VDH the Inspiration LS kabels
Home theater:
Marantz SR7005, Marantz UD5005, B&W XT-8/ XTC/ PV-1/ 2x M-1

berry-33

Na de revisie weer aangesloten en hij doet het weer zoals het bedoeld was.

Alweer een tevreden "klant" voor mister S.B.!   HB

btw. geen uitval meer gehad, ook niet bij hogere volumes. (dus perfecto)
Hifi:
Marantz PM-90se, Marantz CD-10
Blue Room Technopod (B&W) speakers
VDH the Inspiration LS kabels
Home theater:
Marantz SR7005, Marantz UD5005, B&W XT-8/ XTC/ PV-1/ 2x M-1

mischa

Citaat van: berry-33 op juli 25, 2007, 06:39:10
IK moet zeggen dat ik niet echt een duidelijk verschil (verbetering in geluid) kan waarnemen tussen A en AB bij de PM90-SE, ik vind zelfs de snelheid in laagweergave van de amp wat minder in A.

Er is ook geen duidelijk verschil, al zullen veel mensen dat wel zeggen. Als je voor hun de versterker blind aan zet, zal er slechts een vrij selecte groep mensen zijn die dan met 100% zekerheid kan zeggen of ie naar A of AB luistert.

Als je heeeel goed luistert, hoor je bij overschakelen van A naar AB dat er iets minder ruimte in de muziek zit bij AB. Ik vind het het eenvoudigst te omschrijven als dat er bij A een beetje galm in de muziek lijkt te zitten. Iets meer ruimtelijkheid dus. Dat zou ook kunnen verklaren waarom je het idee hebt dat de versterker minder snel is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

berry-33

Bedankt voor je uitleg, ben ik blij....ik dacht al dat ik de enige was die het verschil niet hoorde  :-D
Hifi:
Marantz PM-90se, Marantz CD-10
Blue Room Technopod (B&W) speakers
VDH the Inspiration LS kabels
Home theater:
Marantz SR7005, Marantz UD5005, B&W XT-8/ XTC/ PV-1/ 2x M-1

mischa

Nou, ik hoor het verschil wel, al is het alleen maar bij het overschakelen.  8-)
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

berry-33

Maar dat is toch niet goed voor je amp als je dat doet terwijl je aan het luisteren bent of wel dan?

Ik meen ergens in een topic gelezen te hebben dat het slecht is (volgens mij een mening van S.B.)
Hifi:
Marantz PM-90se, Marantz CD-10
Blue Room Technopod (B&W) speakers
VDH the Inspiration LS kabels
Home theater:
Marantz SR7005, Marantz UD5005, B&W XT-8/ XTC/ PV-1/ 2x M-1

HAL9000

Het is idd niet zo verstandig om de versterler in klasse A te zetten terwijl alles al aan staat.
De voeding krijgt namelijk een aanzienlijke opdonder.
Om van +- 30 watt idle stand naar Vol vermogen te gaan.  :|
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!