UD 7007 komt UD 7006 vervangen, wie heeft al enige info?

Gestart door Activa, augustus 18, 2012, 11:51:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Activa

Ik ben hier helemaal nieuw, Marantz is mij al geruime tijd bekend in de jaren 80 had ik er nog een prachtige 2x75w eindversterker van met van die prachtige blauwe verlichte grote VU- meters erop en in het rood Peak ernaast.
Die had ik misschien beter bijgehouden, prachtig toch die vintage audio. Ik heb nog wel een prachtige vintage staan van Nikko (Alpha 2 enz.....) waarover ik wel eens meer plaats in het juiste topic  :wink:.
Ik wist echter al langer dat ik voor wat nieuws sowieso bij Marantz zou terecht komen omdat ze prachtige producten hebben. En het is dus zover.
Verleden week een set aangekocht van 46" 3D-TV (Sony 46 HX 850) en daarbij de Marantz UD 7006 en de PM 7004. Nu heeft de dealer laten weten dat die 7006 niet meer leverbaar zou zijn en vervangen wordt door de 7007 die een 200 euro duurder zou zijn (maar daar wou de dealer wel iets voor regelen  :-)). Wel even langer wachten tot eind september, geduld is een mooie gave.....
Voor zover ik er wat van heb kunnen terugvinden zou deze UD-7007 geen 7.1 analoge uitgangen meer hebben, wel de gewone stereo-outputs en ook gebalanceerde XLR-outputs. Bovendien zou hij 2 Hdmi uitgangen hebben en ventilatorloos zijn.
Iemand van jullie al wat meer over vernomen?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Prachtig dat de HDMI out is verdeeld in 2en
de kortste weg naar de TV/beamer (waar ik bij aansluiten van een digikastje ook altijd voor pleit)
en het geluid naar de AV versterker   notworthy notworthy
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Mooi ding. Die XLR is ook een leuk extratje. Wel jammer dat ze geen 7.1 analoog uit meer hebben. Zou er dan ook weer een 8 serie BD speler komen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mustang5.0

Waar hebben ze nu weer op weten te besparen, hij weegt gewoon 1.1 kilo minder dan de UD7006  :|

Met vriendelijke groet Richard.

JohnWx

Citaat van: mustang5.0 op augustus 18, 2012, 14:59:44
Waar hebben ze nu weer op weten te besparen, hij weegt gewoon 1.1 kilo minder dan de UD7006  :|

Met vriendelijke groet Richard.

die zware analoge uitgangen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mustang5.0

Citaat van: John Wx op augustus 18, 2012, 16:32:27
die zware analoge uitgangen  :-D

Ja dat zal die 1.1 kilo uitmaken  :schater:

Met vriendelijke groet Richard.

WimPeu

Het zijn net computers. Het is dat er een loopwerk in moet maar al het andere wordt steeds kleiner en goedkoper. Dit soort spelers worden ieder jaar duurder. Zo'n ding doet het kwa looks mooi in een set. laten ze er dan ook maar een beetje materiaal in stoppen. Mooie stevige kast, goede voeding. Dan krijg je tenminste nog het gevoel dat je iets beters koopt dan de 100E concurentie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op augustus 19, 2012, 09:21:03
Het zijn net computers. Het is dat er een loopwerk in moet maar al het andere wordt steeds kleiner en goedkoper. Dit soort spelers worden ieder jaar duurder. Zo'n ding doet het kwa looks mooi in een set. laten ze er dan ook maar een beetje materiaal in stoppen. Mooie stevige kast, goede voeding. Dan krijg je tenminste nog het gevoel dat je iets beters koopt dan de 100E concurentie.

Al doe ze maar een verzwaarde boden en bituum in de deksel tot dat je op een kilootje of 7 zit of een kap ober het loopwerk doet het ook altijd goed voor de audiofielen


vind het nu een treurig ding voor 1100 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mustang5.0

Citaat van: Marantz 81 op augustus 19, 2012, 11:35:37
Ik zou gewoon de UD7006 kopen en aardig wat geld in je zak houden

http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=440995   byebye
Weer 100 Euro goedkoper geworden in 5 maanden  :eerie:

Met vriendelijke groet Richard.

Activa

Citaat van: Marantz 81 op augustus 19, 2012, 11:35:37
Ik zou gewoon de UD7006 kopen en aardig wat geld in je zak houden

http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=440995   byebye

Zou in België niet meer leverbaar zijn volgens dealer, ja moet hier en daar nog wel te vinden zijn maar heb momenteel niet de tijd om op zoek te gaan. Zit hier met partner die voet en schouder gebroken heeft en draai dus al dubbele shiften  :-P.

Marantz 81

Ok succes dan met de dubbele shift en wachten op de 7007  byebye

Rabit

Kijk eens op de site van Hifi Corner. In de outlet store is het zwarte model voor € 625,- te koop men geeft aan dat alleen de doos is beschadigd en, ik kan je verzekeren dat dit wel mee valt heb nl. zelf begin juli er 1 gekocht. Ik moest zoeken naar de beschadigingen op de doos. Verzendkosten zijn 15 euro onder rembours. Deze winkel is erg betrouwbaar ben er zelfs al eens binnen geweest. Er werken mensen met kennis en weten waar ze het over hebben.

http://hificorner.nl/outlet/beschadigde-verpakking/ud7006-zwart-outlet.html

Hij is in het zwart ook gewoon buiten de outlet daar te koop voor € 645,- De zilveren uitvoering is ruim € 100,- duurder.