Nils Lofgren - Live Acoustic (2 verschillende uitvoering)

Gestart door drees62, mei 14, 2012, 20:40:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Afgelopen weekend was ik bij een vriend met een hele mooie buizenversterker (LUA) en Rega DAC/CD speler die speelden op Totem Mite's. Hij had de CD van Nils Lofgren op staan en in tegenstelling tot hoe het normaal bij hem klinkt was het nu niet best. Scherp en fel, dat was mijn conclusie.
Ik heb zelf deze CD ook en die klinkt waanzinnig goed bij mij. Even wat verder onderzoek verricht en wat blijkt: er zijn 2 verschillende uitvoering van deze CD  :-o
Eentje op het label "The Right Stuff" (die je dus niet moet hebben) en de andere op het "Vision Music" label.

Voor meer info kun je hier nog ff kijken: http://www.hifi-forum.de/viewthread-51-1541.html

Inmiddels gaan ze tweedehands bij bol.com al voor zo'n € 40 over de toonbank. Heb je 'm liggen wees er dan maar zuinig op  :wink:

xander32

Citaat van: drees62 op mei 14, 2012, 20:40:58
Afgelopen weekend was ik bij een vriend met een hele mooie buizenversterker (LUA) en Rega DAC/CD speler die speelden op Totem Mite's. Hij had de CD van Nils Lofgren op staan en in tegenstelling tot hoe het normaal bij hem klinkt was het nu niet best. Scherp en fel, dat was mijn conclusie.
Ik heb zelf deze CD ook en die klinkt waanzinnig goed bij mij. Even wat verder onderzoek verricht en wat blijkt: er zijn 2 verschillende uitvoering van deze CD  :-o
Eentje op het label "The Right Stuff" (die je dus niet moet hebben) en de andere op het "Vision Music" label.

Voor meer info kun je hier nog ff kijken: http://www.hifi-forum.de/viewthread-51-1541.html

Inmiddels gaan ze tweedehands bij bol.com al voor zo'n € 40 over de toonbank. Heb je 'm liggen wees er dan maar zuinig op  :wink:
Me happy - ik bezit de versie van Vision Music :yes:.

Janver

Play.com  hello

Ik ga wel even 10 stuks inkopen en weer verkopen op Bol.com  HB
Hier kan uw reclame staan!

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

cz79


thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Exxar


Janver

Is er laatst bij Lo, met een m&g, niet een test gedaan tussen deze 2 cd's?

Heeft iemand er nog een uitkomst ervan?
Hier kan uw reclame staan!

xander32

Citaat van: Janver op juni 18, 2012, 22:25:27
Is er laatst bij Lo, met een m&g, niet een test gedaan tussen deze 2 cd's?

Heeft iemand er nog een uitkomst ervan?
Op jouw eerste vraag:  :yes:, op jouw tweede:  :no:. De uitkomst is mij ontgaan, heeft schijnbaar geen indruk gemaakt :roll:.

Allicht dat Lo of Drees nog het een of ander naar boven weet te halen.

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 19, 2012, 18:20:07
Op jouw eerste vraag:  :yes:, op jouw tweede:  :no:. De uitkomst is mij ontgaan, heeft schijnbaar geen indruk gemaakt :roll:.

Allicht dat Lo of Drees nog het een of ander naar boven weet te halen.

Vast %%%%% in het spel  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

PvL

Luister op dit moment naar de goede versie. Smullen! HB
Marantz AV7005, MM7055, PM11S1, SA15S1, UD 7006, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, CC-690, Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7F, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

JohnWx

Citaat van: drees62 op mei 14, 2012, 20:40:58
Afgelopen weekend was ik bij een vriend met een hele mooie buizenversterker (LUA) en Rega DAC/CD speler die speelden op Totem Mite's. Hij had de CD van Nils Lofgren op staan en in tegenstelling tot hoe het normaal bij hem klinkt was het nu niet best. Scherp en fel, dat was mijn conclusie.
Ik heb zelf deze CD ook en die klinkt waanzinnig goed bij mij. Even wat verder onderzoek verricht en wat blijkt: er zijn 2 verschillende uitvoering van deze CD  :-o
Eentje op het label "The Right Stuff" (die je dus niet moet hebben) en de andere op het "Vision Music" label.

Voor meer info kun je hier nog ff kijken: http://www.hifi-forum.de/viewthread-51-1541.html

Inmiddels gaan ze tweedehands bij bol.com al voor zo'n € 40 over de toonbank. Heb je 'm liggen wees er dan maar zuinig op  :wink:

je zou denken met zo een label naam dat je goed zit  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.