Problemen Marantz surr. receivers in het algemeen.

Gestart door Mr Marantz, juli 05, 2007, 09:26:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Een maand of 8 geleden toch maar een HT set gekocht.

Keuze; Marantz SR-5600.
Helemaal geweldig dat 5.1, genieten geblazen daar ik graag een goede film kijk.

Helaas ging de receiver de volgende dag al niet meer aan.
Bleef in stand-by staan en er stond ''check pow 5'' in het display.
''Krijg nou tieten'' dacht ik........

Goed, kan gebeuren natuurlijk, dus terug naar de winkel en een nieuwe meegekregen.
Deze heeft het een maand of 7 a 8 volgehouden.
Sinds een week ofzo sprong hij in protect mode en kwam daar vrij snel ook weer uit.

Dag later het ding maar een op de werktafel gezet en DC-meting verricht.
Tijdens het draaien aan de vol. pot kwam er peak plus en ook minus ongeveer 200 mV op de speaker terminals te staan.
Dat is alvast niet goed maar onvoldoende de receiver in protect te laten springen.

Marantz benelux maar eens gebeld; ze konden weinig voor me betekenen en melde me dat er eigenlijk geen klachten binnengekomen zijn over deze 5600.

Lichtelijk gefrustreerd het ding maar eens aan de wat aangepaste  :-D :-Ddummy-load gehangen.
Klik, meteen in protect en je raadt het al...........CHECK POW 5.
Dit is de 5 V voedingsspanning die dan afgeknepen wordt volgens Marantz benelux.
Aan zo'n antwoordt heb je natuurlijk niets, ook als technicus zijnde niet.


Mijn vertrouwen in nieuwe hifi was al niet al te groot en is hiermede nog eens bevestigd.

Maar wat nu dan?

Overstappen naar een ander merk?

Ik zit er aan te denken om een surround pre te kopen en daar gewoon wat vintage eindversterkers aan te hangen.


Wie hebben er dergelijke ervaringen als hierboven beschreven?



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mars

hai sb

ik heb echt heel lang met de harmankardon avi 250 ( gaaf ding als je die nog te pakken kan krijgen) ( goede reviews ook) en daar had ik aan hangen voor mijn front speakers een ap 2400 eindversterker , alleen had je  geen dts , spul is wat ouder maar nog steeds indrukwekkend

ik heb deze indertijd weer verkocht ( maar heb hier wel een beetje spijt van)
ben toen naar een nieuwe hk gegaan voor stereo , maar dat was niks , dus die is ook weer weg

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Surrounded

Ik ben nu bijna een jaar de trotse bezitter van een SR7500.
Op technisch gebied heb ik nog zo goed als geen problemen ondervonden, op volgende puntjes na dan:

-) op een gegeven moment is het voorgevallen dat, na wat switchen in het menu van een dvd, de receiver de 5.1 niet detecteerde en in stereo bleef hangen, hoewel het om een digitaal overgebracht 5.1 dts-signaal ging,
-) een tweede keer was minder leuk, in de auto surround stand, en enkel in deze kreeg ik plots een niet te aanhoren weergave, die je het beste kan vergelijken met een foutief afgestelde radio-zender waarbij je ook nog wat het volume op en neer gaat draaien. totaal fucked-up geluid met andere woorden.
Ik heb uiteindelijk de versterker uitgeschakeld en een tijdje de stroomvoorziening onderbroken, hiermee leek het opgelost.

beide problemen waren ??nmalig tot dusver. Hier moet je blijkbaar mee leven, dit soort problemen lijkt me ook bekend bij Marantz gezien de handleiding manieren aangeeft om een harde reset uit te voeren indien corrupte data in het geheugen blijft zitten en een foute reproductie tot gevolg heeft.

Protect-modes heb ik nog niet gehad...
Over het algemeen ben ik dus nog steeds zeer tevreden...

Greetz, good luck nog met jou toestel.
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Stadium III

Ik heb kwa reciever's sr 3000/4200/6300/7500/7500/7001

Eigenlijk geen problemen gehad
Nog nooit in protect stand gesprongen of ander raar

Verder heb ik bij 1 sr 7500 de speakeraansluiting acherop de reciever in mijn handen gehad
En bij de laaste 7500 heeft mijn zoontje de volume knop gesloopt
Dus allebij mankementen met eigen schuld en niet waar ik niks aan kan doen

Kwa software matig heb ik ooit eens een klein probleempje gehad met de 6300 dat ik tikken kreeg bij DTS

Verder altijd zeer tevreden met marantz en zal er ook bij blijven

Het geluk zit je niet mee en ik zou dan ook als je kunt voor een nieuwe sr 6001 gaan en hoger mag natuurlijk ook  :-)

Ow jah het eenigste minpuntje wat ik heb kunnen vinden aan marantz is dat de reparatie zeer lang duurt!

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SB_Marantz

Reparaties aan Marantz apparatuur wordt gedaan door audioservice te Elst.

Ik zal er mijn gedachten nog eens over laten gaan wat ik ermee aan ga vangen  :|
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mars

#5
Citaat van: Surrounded op juli 05, 2007, 09:46:18
Ik ben nu bijna een jaar de trotse bezitter van een SR7500.
Op technisch gebied heb ik nog zo goed als geen problemen ondervonden, op volgende puntjes na dan:

-) op een gegeven moment is het voorgevallen dat, na wat switchen in het menu van een dvd, de receiver de 5.1 niet detecteerde en in stereo bleef hangen, hoewel het om een digitaal overgebracht 5.1 dts-signaal ging,
-) een tweede keer was minder leuk, in de auto surround stand, en enkel in deze kreeg ik plots een niet te aanhoren weergave, die je het beste kan vergelijken met een foutief afgestelde radio-zender waarbij je ook nog wat het volume op en neer gaat draaien. totaal hamed-up geluid met andere woorden.
Ik heb uiteindelijk de versterker uitgeschakeld en een tijdje de stroomvoorziening onderbroken, hiermee leek het opgelost.


jongens dit mag toch eigenlijk helemaal niet , bij zulke dure spullen

grtz mars
beide problemen waren ??nmalig tot dusver. Hier moet je blijkbaar mee leven, dit soort problemen lijkt me ook bekend bij Marantz gezien de handleiding manieren aangeeft om een harde reset uit te voeren indien corrupte data in het geheugen blijft zitten en een foute reproductie tot gevolg heeft.

Protect-modes heb ik nog niet gehad...
Over het algemeen ben ik dus nog steeds zeer tevreden...

Greetz, good luck nog met jou toestel.

ik zei dus dat ik het maar vreemd vind hoor dit soort 'probleempjes'
bij machines van dit merk en die voor aanzienlijke bedragen over de toon bank gaan

of heeft alleen de nieuwe generatie apperatuur hier last van?

grtz mars 
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

ik denk dat je het met auto's kunt vergelijken
Mijn oude vectra kan iedereen maken en weet je meteen wat er mee is
Pak de nieuwste vectra en niemand kan hem meer maken en je moet er een pc op hangen en die vertelt je wat er is

Techniek veranderd en zo ook de problemen

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

ik heb ook nog nooit problemen met me marantz gehad, had wel een jvc hiervoor die van binnen weg was gesmolten :|

mars

hai stadium

tja dat zou kunnen natuurlijk :?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

in princiepe veracht ik dat deze 7001 het gewoon netjes blijft doen tot er een vervanger komt !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

De SR4300 die ik had vertoonde de nare eigenschap om tijdens het switchen (bronkeuze,skippen van tracks op de dvd speler,en pauze etc) om te gaan ploppen,en dat heel hard over de subwoofer,eerst dacht ik aan een defecte subamp,op een gegeven moment hoorde ik de ploppen ook over de stereospeakers die aangesloten was op een nad ev,dit was ondragelijk en een van de redenen om hem weg te doen,op de speakeruitgangen vd receiver was niets te horen :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)