Welke details hoor je in bepaalde muziekstukken ???

Gestart door thepioneer, februari 10, 2012, 21:00:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

#15
Is het jullie ook opgevallen dat tijdens de 1e CD van Pink Floyd - The Wall tijdens een nummer een vliegtuig op de achtergrond neerstort?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

#16
Citaat van: WimPeu op februari 13, 2012, 23:36:28
Is het jullie ook opgevallen dat tijdens de 1e CD van Pink Floyd - The Wall tijdens een nummer een vliegtuig op de achtergrond neerstort?

:schater:   

Vandaar dat die baby zit te huilen een eindje verderop de CD
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marantz 81

Ik luister wel naar details maar meer aandachtig niet specifiek  :-)  bij mij draait het voornamelijk om het genieten van de muziek (ontspannen) waarbij de gemoederen het ook wel eens moeilijk krijgen  byebye

WimPeu

Citaat van: Vlearmoes op februari 14, 2012, 06:05:32
:schater:   

Vandaar dat die baby zit te huilen een eindje verderop de CD


Ohhh nog niet gehoord...zal er eens goed voor gaan zitten.. :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

frboe

In de Gymnopedies van Eric satie (Philips opname voor Reinbert de leeuw) hoor je de lage  brom van de ventilatie in de achtergrond (verschrikkelijk met de dynauadio's), met de electrostaten (audiostatic ES100) die zo laag niet gaan hoor je het niet mêer zo iiritant
In het fenomenale Cantate Domino (Oscar Motettkör, Zweedse opname) hoor je een imense ruis bij het Maria Wiegenlied, de baasen van de orgel zijn fenomenaal en de stem schitterend, maar de ruis van de microfoon moet je erbij nemen (en deze stoort nu niet echt)
je hebt er bij de moderne muziek nog heel veel voorbeelden, leuke topic trouwens
Marantz PM16

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op februari 11, 2012, 07:49:10
Ik heb een opname van maurizio pollini die de Nocturnes van Chopin speelt, telkens als het tempo van de 'Nocturne' omhoog gaat dan bgeint de man dieper adem te halen door zijn neus en dat hoor je heel duidelijk in de linkerluidspreker, ik ben er nog niet uit of ik het fijn vint dat ik dat hoor of juist bloedirritant
Op Amazon wordt deze opname daarom lichtelijk afserveert: "(...) Pollini is a smoker (...)". Ik heb er geen moeite mee; ik heb zelf ook gerookt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Aller bekendste Chesky Rebecca Pidgeon met Spanish Harlem 2 x valt er iets  hello in de eerst minuut
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Ach ja .Kom het dagelijks tegen van rare achtergrondgeluiden zoals kleine kinderen,vallende voorwerpen, verkouden en hoestende/niezende bandleden en mixers die plotsklaps iets veranderen aan een instrument door radicaal aan de knoppen te draaien. Wat me wel opvalt van deze details is dat ze beter te horen zijn naarmate ik het volume lager zet en er minder lage tonen weer worden gegeven door de speakers.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Whisper.nl

Je kunt er ook met een grappige manier mee omgaan.

Celtic Renaissance. Tijdens een van de liedjes komt een fietser al bellend langs ?

Ook wel eens van brul kikkers gehoord. Op deze cd komen die regelmatig uit je linker of rechter speaker. ??

Als ik bijbehorend boekje doorlees begrijp ik dat ze enorm veel schik hebben gehad om deze cd op te nemen.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79


100%Marantz

Ik vind het leuk om naar een live optreden te luisteren, want uiteindelijk gaat het daarom. Een perfecte studio opname is ook wel mooi, maar die geluidjes maken het natuurlijk en echt.
Een mooie set die alles kan weergeven is dus meegenomen, maar je moet wel letten dat je naar de muziek luisterd en niet naar de geluidjes of de set.

Uiteindelijk gaat het toch om de muziek  :yes: Endit is het mooie.
marantz, what else?

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op oktober 02, 2013, 22:17:42
Zaten die kikkers in de studio?  :-D

Ik zal ze eens mailen of dat zo is geweest.

Groet Whipser.  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Flying_High

Citaat van: WimPeu op februari 13, 2012, 23:36:28
Is het jullie ook opgevallen dat tijdens de 1e CD van Pink Floyd - The Wall tijdens een nummer een vliegtuig op de achtergrond neerstort?

Opgevallen? Welnee, wij zaten onder de keukentafel omdat we dachten dat ie in de huiskamer neer zou storten ;).



Sent from my iPad using Tapatalk HD
Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One