Welke details hoor je in bepaalde muziekstukken ???

Gestart door thepioneer, februari 10, 2012, 21:00:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie allemaal ontdekken in de muziek die jullie draaien. Ik lig vaak lekker in het donker met mijn ogen dicht te luisteren en dan ontdek je wel eens het een en ander. Het kan gewoon de opname zijn, of foutjes

Ben benieuwd waar jullie mee komen
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

Birdy - Skinny love : Hier hoor je een paar keer haar krukje kraken

Jackson browne - Alive in the World : Hier hoor je hem duidelijk zijn mond open doen, inademen en dan begint te zingen (tijdens het nummer)

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Whisper.nl

Greg Joy, Celtic Secrets.

Veel gitaar werk enz.

Een paar maal hoor je echt dat ie naast de snaren pakt.

mm dan vind ik niet leuk klinken (vals dus)

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Musicman

Allereerst......goed verzonnen, Leuke Topic!!

* Diana Krall (live in Paris) het nr "Case of you" (tot paar keer toe met d'r hak op het podium)
   (er zijn op deze cd meerdere dingen te horen......)

* Patricia Barber ("verse") laaste nr. "If I were Blue" (hoor je het ademhalen door de neus van de gitarist) 
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marvin


Niber

Ik vind het wel zo zijn charme hebben van die kleine "schoonheidsfoutjes".

Helemaal bij live-uitvoeringen...dan hoort het er voor mij gewoon bij.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#6
 :evil: Het meeneuiriën of meehummen van de dirigent op de bok zoals b.v. Leonard Berstein tijdens 'live'opname van Mahler 9 met de Berliner Philharmoniker op een DGG-opname uit 1989. Of dirigent Bruno Walter, die met zijn voet de maat stampt in een CBS-opname van, ook, de Negende van Mahler, dit keer ingespeeld door het Columbia Symphony Orchestra in 1962.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Ik heb een opname van maurizio pollini die de Nocturnes van Chopin speelt, telkens als het tempo van de 'Nocturne' omhoog gaat dan bgeint de man dieper adem te halen door zijn neus en dat hoor je heel duidelijk in de linkerluidspreker, ik ben er nog niet uit of ik het fijn vint dat ik dat hoor of juist bloedirritant

Marvin

Dvd van Clouseau in 't Lang, die twee Belgen verslikken zich met regelmaat.
Kris in z'n eigen spuug geloof ik en Koen in z'n eigen geilheid.....



Marvin

Easy van The Commodores. Lijkt wel of er een, oude bakelieten, telefoon afgaat. Na een minuutje ofzo.



schieper

Citaat van: marvin op februari 11, 2012, 14:12:48
Dvd van Clouseau in 't Lang, die twee Belgen verslikken zich met regelmaat.
Kris in z'n eigen spuug geloof ik en Koen in z'n eigen geilheid.....

:schater:
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Cornelis1921

#11
Citaat van: cz79 op februari 11, 2012, 07:49:10
Ik heb een opname van maurizio pollini die de Nocturnes van Chopin speelt, telkens als het tempo van de 'Nocturne' omhoog gaat dan begint de man dieper adem te halen door zijn neus en dat hoor je heel duidelijk in de linkerluidspreker, ik ben er nog niet uit of ik het fijn vint dat ik dat hoor of juist bloedirritant
Hangt bij mij mede van mijn stemming af...:wink: Op zich vind ik dit soort details niet storend en je went eraan naarmate je de betreffende opname vaker hoort.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Nee opzich ook niet al te storend je meot er alleen voor waken dat je er teveel op gaat letten dan wordt het wel irritant.

Zweef

#13
Ik werd op een gegeven moment helemaal gestoord van Keith Jarret. Al zijn gesteun, gegrom en geneurie, en hij speelt niet alleen op zijn piano, hij vreet het ding op, je zou soms denken dat hij tijdens de daad met een vrouw gewoon doorspeelt of zo.

Kon er niet meer naar luisteren...  violent1

P.S. Belachelijk dat je het woord sPLIEPx zelfs niet kunt gebruiken!
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

thepioneer

Leuke reacties. Ik ga ook een paar van de bovengenoemde muziekstukken luisteren. Eens iets anders als wat ik normaal luister.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550