Heeft het zin om 2,5mm2 l.s.kabel v/d rol optewaarderen naar b.v. 4mm2 v/d rol?

Gestart door Cornelis1921, juli 28, 2011, 01:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Het resultaat is verbluffend. Met deze merkloze 4mm2 OFC kabel is zeker 10-12% rendabeler dan zijn voorganger. Of ik beeld het mij in, of ik hoor duidelijk verschil tussen de oude en de nieuwe kabel (zie draadje). Niet alleen hogere geluidsdruk maar ook meer detail bij een lager versterkervolume: geweldig!

Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Citaat van: Whisper.nl op augustus 09, 2011, 13:15:48
...

ps ik ben niet vies van een leuke tweak/tip

OK, hier wat ik heb gedaan, kost weinig, is geinig: dubbele bekabeling, maar niet biwiren. Ben benieuwd.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

joep

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 09, 2011, 14:05:00
:-) :-) :-) :-) :-) Het resultaat is verbluffend. Met deze merkloze 4mm2 OFC kabel is zeker 10-12% rendabeler dan zijn voorganger. Of ik beeld mij het in, of ik hoor duidelijk verschil tussen de oude en de nieuwe kabel (zie draadje). Niet alleen hogere geluidsdruk maar ook meer detail bij een lager versterkervolume: geweldig!

Gr. Cor.

Zou kunnen dat er na al die tijd oxidatie bij de klemmen zat.

Paul

Citaat van: joep op augustus 09, 2011, 15:29:46
Citaat van: Cornelis1921 op augustus 09, 2011, 14:05:00
:-) :-) :-) :-) :-) Het resultaat is verbluffend. Met deze merkloze 4mm2 OFC kabel is zeker 10-12% rendabeler dan zijn voorganger. Of ik beeld mij het in, of ik hoor duidelijk verschil tussen de oude en de nieuwe kabel (zie draadje). Niet alleen hogere geluidsdruk maar ook meer detail bij een lager versterkervolume: geweldig!

Gr. Cor.

Zou kunnen dat er na al die tijd oxidatie bij de klemmen zat.
Of dat door de hogere geluidsdruk de kabel is verschoven, kan accousties gezien het geluidsbeeld veranderen.  clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

still life

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 09, 2011, 09:29:26Mogelijkerwijs de nieuwe kabels ieder 0.5 mtr inkorten om nog meer (hoorbare) verbetering te bewerkstelligen.

niet doen cor  :no:  hoor je geen bal van..

maar  8-) dat ze bevallen => genieten maar van deze el-cheapo upgrade met max effect..  pompom

evt de oude wires in de verkoop, hou je er zelfs nog wat aan over..  clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Paul

Citaat van: still life op augustus 09, 2011, 16:59:49
Citaat van: Cornelis1921 op augustus 09, 2011, 09:29:26Mogelijkerwijs de nieuwe kabels ieder 0.5 mtr inkorten om nog meer (hoorbare) verbetering te bewerkstelligen.

niet doen cor  :no:  hoor je geen bal van..

maar  8-) dat ze bevallen => genieten maar van deze el-cheapo upgrade met max effect..  pompom

evt de oude wires in de verkoop, hou je er zelfs nog wat aan over..  clown1
Persoonlijk denk ik dat de verschillen in kabels niet bestaan. Leuk voor de fabeltjes krant.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Whisper.nl

CiteerPersoonlijk denk ik dat de verschillen in kabels niet bestaan. Leuk voor de fabeltjes krant.
:schater: :schater: :schater: :schater:  :schater: :schater:



Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citeer

hou me, warm, aanbevolen. Ik stuur je wel PM met mijn adresgegevens, als het zover is. Hans, alvast bedankt voor het aanbod.

Gr. Cor.

Hoi Cor.

Ff de la in mijn buro op zolder doorzocht.

1) een set van pure sonic. vier zwarte en vier rode. Past met gemak 4 mm in.
(verschillende soorten, 2 kleine en 6 iets hogere.)

2) een set monster cable. twee zwart en twee rood. Wordt krap

3) een set Norstone.  twee zwart en twee rood. Gaat 4 mm ook prima.

Laat maar weten waar je voorkeur naar uit gaat.

Geef maar door welke je voorkeur hebben.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Paul op augustus 09, 2011, 17:59:00
Citaat van: still life op augustus 09, 2011, 16:59:49
Citaat van: Cornelis1921 op augustus 09, 2011, 09:29:26Mogelijkerwijs de nieuwe kabels ieder 0.5 mtr inkorten om nog meer (hoorbare) verbetering te bewerkstelligen.

niet doen cor  :no:  hoor je geen bal van..

maar  8-) dat ze bevallen => genieten maar van deze el-cheapo upgrade met max effect..  pompom

evt de oude wires in de verkoop, hou je er zelfs nog wat aan over..  clown1
Persoonlijk denk ik dat de verschillen in kabels niet bestaan. Leuk voor de fabeltjes krant.

zie ze toch echt in allerlei kleurtjes te koop
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op augustus 09, 2011, 20:29:50
Citeer

hou me, warm, aanbevolen. Ik stuur je wel PM met mijn adresgegevens, als het zover is. Hans, alvast bedankt voor het aanbod.

Gr. Cor.

Hoi Cor.

Ff de la in mijn buro op zolder doorzocht.

1) een set van pure sonic. vier zwarte en vier rode. Past met gemak 4 mm in.
(verschillende soorten, 2 kleine en 6 iets hogere.)

2) een set monster cable. twee zwart en twee rood. Wordt krap

3) een set Norstone.  twee zwart en twee rood. Gaat 4 mm ook prima.

Laat maar weten waar je voorkeur naar uit gaat.

Geef maar door welke je voorkeur hebben.

Groet Whisper  byebye
Hoi Hans,
als de de Pure Sonic bestaat uit 8 uniforme stekkers, ga ik daar voor. Zoniet, lijken mij die Pure Sonnic het meest interessant.*
Zeg, eventueel per PM , wat je  voorwaarden zijn en ik stuur per PM mijn gegevens.

Gr. Cor.
Hans, nogmaals bedankt.
*Het gaat om het kunnen vergelijken, niet voor permanent (Ik heb daarvoor goede stekkers).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :yes: En ik blijf erbij: ik hoor verschillen in positief opzicht. Ook met klassiek heeft de muziek meer body. De beperking is nu het versterkervermogen, zo'n 2x100 AB en 2x25 klasse A i.c.m. met de gevoeligheid van de Harbeths: 83dB bij een gem. imp. van 6 Ohm. Kan de versterker nu nog maar tot 10 over 1/2 9 uitsturen, waar het met de vorige kabels tot 1/4 voor 9 kon. - "Waar is de Breem, en wat zegt tie?". Zo zie je maar, nu moet ik oppassen dat boel niet gaat klippen of is dit een goed onderwerp voor een nieuw topic?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 11, 2011, 10:12:16
:yes: En ik blijf erbij: ik hoor verschillen in positief opzicht. Ook met klassiek heeft de muziek meer body. De beperking is nu het versterkervermogen, zo'n 2x100 AB en 2x25 klasse A i.c.m. met de gevoeligheid van de Harbeths: 83dB bij een gem. imp. van 6 Ohm. Kan de versterker nu nog maar tot 10 over 1/2 9 uitsturen, waar het met de vorige kabels tot 1/4 voor 9 kon. - "Waar is de Breem,en wat zegt tie?". Zo zie je maar nu moet ik oppassen dat boel niet klippen of is dit een goed onderwerp voor een nieuw topic?
:yes: nieuw topic
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 11, 2011, 10:12:16
Harbeths: 83dB bij een gem. imp. van 6 Ohm. Kan de versterker nu nog maar tot 10 over 1/2 9 uitsturen, waar het met de vorige kabels tot 1/4 voor 9 kon. - "


Ik heb dezelfde ervaring. Moest ik de amp eerst richting kwartvoor (twaalf) of meer zetten.
Nu op tien over half geeft ie als meer dan zat.

Groet Whisper.  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

contour

Citaat van: Whisper.nl op augustus 09, 2011, 20:21:43
CiteerPersoonlijk denk ik dat de verschillen in kabels niet bestaan. Leuk voor de fabeltjes krant.
:schater: :schater: :schater: :schater:  :schater: :schater:



Groet Whisper

Hij denkt het :wink:
uitproberen, dan weet je het :wink:

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable