Welke cd(s) ga jij aanschaffen?

Gestart door Maurice, juli 21, 2011, 21:48:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#345
DILEMMA DE LUXE pt. II (SOLVED).

Na overleg met John toch maar besloten om voor de ±€15,00 winst op de Shostakovich/Kondrashin/Melodiya-box te gaan (Bij Presto Classical (UK) is deze box zelfs ±£80,00 excl. P&P, in het NL-gebied is deze box zelfs niet meer leverbaar.) en hem dus bij Europadisc (ook UK) te kopen voor iets minder dan €65,00 incl. P&P. Ik hierdoor genoodzaakt andere CD-aankopen (o.a. Richard Strauss/ Zinman (complete) en Peter Gabriel 2 & 3 (die laatsten hoop ik tijdens de M&G nog te kunnen scoren bij Velvet)) moeten uitstellen tot later (april/mei), maar daar kan ik mee leven. Van de "winst" kan ik volgende maand nieuwe bretels kopen (€16,95).
Ik heb dit altijd al leuker gevonden, het schuiven met posten binnen een budget, dan ongebreideld (CD's) kopen. Maar wat mij ertoe bracht om mij toch over te geven aan dat laatste zal misschien altijd wel een raadsel blijven. :?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#346
Europadisc (UK) melde afgelopen vrijdag dat zij de Shostakovich/Kondrashin/Melodiya-box* ook niet kunnen leveren. Het geld daarvoor is wel geclaimd, maar nog niet beschikbaar. Dat geldt ook voor een kleiner bedrag t.b.v. een door third-party verkoper op Amazon geannuleerde order, dit bedrag is door Skrill Ltd. (Moneybookers) ook nog niet vrij gegeven op mijn debitcard. Als Amazon's costumer service morgen niet met een positief verhaal komt ga ik zelf Skrill in Londen bellen, want mailen in deze kwestie te omslachtig. Het totaal bedrag wat nog niet door Skrill gedebiteerd is bedraagt nu bijna EUR 80.00. Dat bedrag wil ik voor een deel terugstorten op mijn betaalrekening en met het andere deel (de helft) wil ik t.z.t. o.a. Shostakovich 'Grosse Sinfonien' o.l.v. Kurt Sanderling op Berlin Classics en Richard Strauss 'Orchestral Works' o.l.v. David Zinman op Arte  Nova kopen. Dan heb ik met het verjaardagsgeld mooie dingen gekocht en toch niets teveel uitgegeven.

* Deze kost nu EUR 99,00, dat vind ik teveel voor 12 CD's, hoe lovend de content ook besproken wordt. Ik doe het wel met minder: "Heb al een CD!" :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#347
Citaat van: Cornelis1921 op maart 05, 2014, 03:31:55
Europadisc (UK) melde afgelopen vrijdag dat zij de Shostakovich/Kondrashin/Melodiya-box* ook niet kunnen leveren. Het geld daarvoor is wel geclaimd, maar nog niet beschikbaar. Dat geldt ook voor een kleiner bedrag t.b.v. een door third-party verkoper op Amazon geannuleerde order, dit bedrag is door Skrill Ltd. (Moneybookers) ook nog niet vrij gegeven op mijn debitcard. Als Amazon's costumer service morgen niet met een positief verhaal komt ga ik zelf Skrill in Londen bellen, want mailen in deze kwestie te omslachtig. Het totaal bedrag wat nog niet door Skrill gedebiteerd is bedraagt nu bijna EUR 80.00. Dat bedrag wil ik voor een deel terugstorten op mijn betaalrekening en met het andere deel (de helft) wil ik t.z.t. o.a. Shostakovich 'Grosse Sinfonien' o.l.v. Kurt Sanderling op Berlin Classics en Richard Strauss 'Orchestral Works' o.l.v. David Zinman op Arte  Nova kopen. Dan heb ik met het verjaardagsgeld mooie dingen gekocht en toch niets teveel uitgegeven.

* Deze kost nu EUR 99,00, dat vind ik teveel voor 12 CD's, hoe lovend de content ook besproken wordt. Ik doe het wel met minder: "Heb al een CD!" :wink:
Gisterenavond mijn saldo gecontroleerd en tot conclusie gekomen dat de opheffing van de roodstand zodanig gunstig en voorspoedig verloopt (ben bijna op de helft) dat het bedrag op de debitcard toch in zijn geheel voor consumptieve aankopen ingezet kan worden. Het is afwachten wanneer het tegoed weer beschikbaar komt. Nog geen bericht van Amazon. Ik denk echt dat er iets aan de hand is bij Skrill.
John heeft mij een CD-box set naar keuze t.w.v. EUR 50,00 in het vooruitzicht gesteld: Omgekeerde solidariteit noem ik dat...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#348
Tip:
Je zou het ook achter de hand kunnen houden voor eventuele tegenslagen/onvoorzien ...
Ga eerst eens je voorgenomen aankopen van eergisteren beluisteren 8-).

Cornelis1921

#349
Citaat van: xander32 op maart 06, 2014, 07:01:15
Tip:
Je zou het ook achter de hand kunnen houden voor eventuele tegenslagen/onvoorzien ...
Ga eerst eens je voorgenomen aankopen van eergisteren beluisteren 8-).
Is nu reeds in voorzien Robert, al heb ik begrip voor jouw zorgen. En ik besteed ook maar een deel. De rest gaat terug naar de betaalrekening. Smeer aankopen zo veel mogelijk uit over het gehele jaar. Soms kom ik er ook achter dat bepaalde "beperkte" batches helemaal niet zo beperkt zijn als de verkoper graag doet geloven, alleen maar om de omzet te bevorderen. (Ben er onlangs toch ook nog ingetuind; ik let nu beter op de levertijden, zijn die kort, dan is voorraad groot en hoef ik ook niet direct te bestellen; kan ik bestelling voorlopig uitstellen totdat er weer budget voor is, zo hoort het ook te gaan - poffen = ploffen!.)  Daarom kan ik mij nu veroorloven om bepaalde aankopen uit te stellen, en soms komt van uitstel afstel, zoals onlangs nog. Het maken van keuzes is veel bevredigender dan dat niet doen, al kom je soms voor duivels dilemma te staan (Zie de Shostakovich/Kondrashin/Melodiya-box, dat achteraf toch geen verstandige aanschaf is; ik heb hem ook niet gedaan, men kunt gewoon niet alles willen bezitten, men moet het ook nog willen beluisteren. Zoniet, dan is niet aanschaffen beter: Completeness is in some cases complete madness!).) Ik laat mij ook niet meer zo gek maken door allerlei "reviews". Volg je hun aanbevelingen, dan heb ik aan tweemaal zoveel rekken zelfs niet genoeg... Dan moet ik op termijn verhuizen naar een grotere woning, beter nog, dan zou ik moeten gaan streamen... :-D :schater: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jazzman

Gaat deze topic nu over welke CD's wij met zn allen denken aan te schaffen? Of is dit topic een gratis cursus "Creatief met geld" Mijn inziens horen deze "belevenissen" niet onder het topic muziek thuis...

Cornelis1921

#351
Citaat van: jazzman op maart 07, 2014, 07:50:06
Gaat deze topic nu over welke CD's wij met zn allen denken aan te schaffen? Of is dit topic een gratis cursus "Creatief met geld" Mijn inziens horen deze "belevenissen" niet onder het topic muziek thuis...
Punt! (Al zeg ik het zelf.) :-D
Maar enige promotie voor mijn gratis cursus wil jij mij toch niet ontzeggen, jazzman? ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op maart 07, 2014, 15:15:58
Punt! (Al zeg ik het zelf.) :-D
Maar enige promotie voor mijn gratis cursus wil jij mij toch niet ontzeggen, jazzman? ;-)

pompom WEER een nieuw Topic van/voor Cor  pompom

Citeer"Creatief met geld om gaan om nieuwe CD's aan te schaffen".  clown1

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#354
Citaat van: Whisper.nl op maart 07, 2014, 15:50:21
pompom WEER een nieuw Topic van/voor Cor  pompom

Groet Whisper
nonono nonono nonono :wink: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Over een maand van het vakantiegeld: Shostakovich: Complete Symphonies/ Prague Symphony Orchestra o.l.v. Maxim Shostakovich op het Supraphon label. Een hooglijk gewaardeerde cyclus.
Eind juni met ferme financiële ondersteuning van John (€50,00): Shostakovich: Complete Symphonies, gedirigeerd door Ashkenazy, Neeme Järvi en Karajan op DG.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op maart 25, 2014, 08:00:59
Over een maand van het vakantiegeld: Shostakovich: Complete Symphonies/ Prague Symphony Orchestra o.l.v. Maxim Shostakovich op het Supraphon label. Een hooglijk gewaardeerde cyclus.
Eind juni met ferme financiële ondersteuning van John (€50,00): Shostakovich: Complete Symphonies, gedirigeerd door Ashkenazy, Neeme Järvi en Karajan op DG.
... hoe verslaafd ben je als je twee maanden in het vooraf aankopen als CD`s gaat plannen  :|.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op maart 25, 2014, 08:25:24
... hoe verslaafd ben je als je twee maanden in het vooraf aankopen als CD`s gaat plannen  :|.
...zeer verslaafd! ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Ik koop voorlopig eventjes geen CD's of wat dan ook meer aan....eerst maar eens mijn collectie (her)ontdekken :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

xander32

Citaat van: audiof. zonder budget op maart 25, 2014, 11:27:58
Ik koop voorlopig eventjes geen CD's of wat dan ook meer aan....eerst maar eens mijn collectie (her)ontdekken :yes:
... ik koop er met enige regelmaat nog 1 of meer, maar heb er onderwijl ook heel wat te (her-)ontdekken :yes:.