Welke cd(s) ga jij aanschaffen?

Gestart door Maurice, juli 21, 2011, 21:48:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#330
Citaat van: Cornelis1921 op februari 07, 2014, 09:17:45
Ondanks de financiële modder waar ik nu weer, voor de zoveelste keer, in terecht ben gekomen kunnen de bovenstaande cycli in de loop van de tijd toch toegevoegd worden aan mijn collectie. De Shostakovich/Kondrashin/Melodya is onlangs in reprint gegaan. En de Bruckner/Haitink/Philips is onlangs uitgebracht als onderdeel van de voor mij zeer interessante en door mij dus zeer gewilde "Bernard Haitink: The Symphony Edition" en dat nu op Decca.
Dus ik heb toch nog wat om naar uit te kijken, al wordt het op een langere termijn dan gedacht. pompom :yes:
De Shostakovich/Kondrashin/Melodya-box heb ik geprobeerd af te bestellen bij Plato, maar kreeg daags na mijn e-mail mail terug dat ik een afnameverplichting heb. :| Vind het maar een rare gang van zaken. Dat heb ik met Bol.com of Cosmox nog nooit meegemaakt, iedere annulering werd door hen, zo mogelijk, altijd keurig gehonoreerd.
Ook John plant bij de bovenstaande gang van zaken zijn vraagtekens. Doch als Plato niet binnen 13 weken na het plaatsen van de bestelling vervalt de afnameverplichting, die mij in het verleden nog nooit door Plato is opgelegd. :?
Conclusie: Voortijdig kunnen annuleren is een service, geen recht! 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz


Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op februari 11, 2014, 00:22:47
Ken Laszlo en special-D .
Interesting Bas! Heb ff gegoogled op die twee namen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: Cornelis1921 op februari 11, 2014, 00:28:39
Interesting Bas! Heb ff gegoogled op die twee namen.
Ken Laszlo is nog uit mijn jeugt , nummers die ik nog niet heb maar wel gelijk herkende van toendertijd .
Zal jij als je het hoort mischien ook wel herkennen , het nummer tonight bv .

Zo zijn er wel meer nummers die je ooit gehoord hebt waarvan je het bestaan afweet goed vindt maar totaal niet weet welke artiest en titel het zijn , probeer dan maar eens te zoeken .

Bijna 25-30 jaar later kom ik eindelijk tegen waarna ik zocht .

Gevoels matig zijn het er nog een stuk of 15/20 die ik mis .
Titel ? artist ? jaar ?  kan het ook niet na zingen weet nog hooguit een enkel woordt wat er in voor kwam , maar als ik het 1-3 seconden hoor weet ik het gelijk weer hoe dat nummer gaat .

Ik denk wel dat meer mensen op die manier nog nummers missen in hun verzameling .

Cornelis1921

#334
 stupid
Mijn totale buiten-de-deur-vis-budget gaat nu naar de aanschaf van CD's zodat die aanschaf budgetneutraal is. Maar de vorming en de besteding van zo'n budget gebeurt in overleg met Rien en John, en deze laatste heeft zijn instemming al betuigd, maar nog zijn fiat gegeven aan een premature aankoop, waar ik mij aan houd. Je moet jezelf blijven belonen en niet doodbezuinigen zoals de laatste regeringen gedaan hebben want daar komt onvrede, gemor en onbegrip van. Aan prestatiebezuinigen heb ik een broertje dood. Rien denkt als een professionele boekhouder zoals hij gedurende zijn beroepsleven heeft moeten operen op financieel gebied als sectormanager in dienst van een middelgrote GGZ-instelling. Goed, maar niet te!

Een voorschot op die maatregel kwam mij reeds op commentaar van plaatselijke fishmonger Richard Kostunrix te staan, die vond mij maar wat "afwezig" de laatste tijd. Mijn innerlijk verweer: "Als jij Richard en jouw VVD-vriendjes niet zo hebzuchtig en politiek geweldadig zouden zijn ben ik in staat wat vaker bij jou een visje te komen eten." Maar ik ben bang dat ook bij hem domheid een chronische aandoening is. Wel het nodige charisma maar niet het nodige inzicht. Ik loopt nu hun (Papa* Kostunrix en Zoon) viskar zelfbewust voorbij. clown1
* "Ïk heb geen zin om voor zeven uitkeringstrekkers te werken."
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#335
WITH A LITTLE BIT HELP FROM MY FRIEND.

Als ik straks van Ibo € 0,30 kan lospeuteren* dan kan ik na twaalven Orff's CARMINA BURANA respectievelijk gezongen en gespeeld door diverse solisten, een kinderkoor en het Chicago Sympony Chorus and Symphony Orchestra o.l.v. James Levine ('live' opgenomen voor DG tijdens het Ravinia Festival 1983) tweedehands [als nieuw] bij Plato kopen (ex-nalatenschap).

* Want ik heb John's weekbijdrage nog niet mogen ontvangen - vanmiddag zoals beloofd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op februari 16, 2014, 06:29:26
WITH A LITTLE BIT HELP FROM MY FRIEND.

Als ik straks van Ibo € 0,30 kan lospeuteren* dan kan ik na twaalven Orff's CARMINA BURANA respectievelijk gezongen en gespeeld door diverse solisten, een kinderkoor en het Chicago Sympony Chorus and Symphony Orchestra o.l.v. James Levine ('live' opgenomen voor DG tijdens het Ravinia Festival 1983) tweedehands [als nieuw] bij Plato kopen (ex-nalatenschap).

* Want ik heb John's weekbijdrage nog niet mogen ontvangen - vanmiddag zoals beloofd.
Je ging toch bewust minderen, jouw financiën op orde brengen. Dat begint m.i. juist met die €0,30 8-).
Je hebt echt een probleem Cor. En jij bent hierin zelf probleemhouder en daarmee de enige die dit kan verhelpen.

Cornelis1921

#337
Shostakovich: Cello Concertos Nos. 1 & 2/ Daniel Müller Schott, Cello/ Sinfonie-orchester des Bayerischen Rundfunks o.l.v. Yakov Kreizberg (Orfeo, (C)2008). [z.g.a.n.]
Deze CD tracht ik vanmiddag voor € 15,00 te verkopen aan Rob-ESL-63-V. Hij vindt deze uitvoeringen opnametechnisch subliem. Ik vind deze uitvoeringen ronduit saai. Hij wil deze CD graag aanschaffen en wel ik hem tegen een goede prijs van de hand doen. Dus het zal vanmiddag wel tot een deal komen en kan ik zelf ook met de opbrengst een bescheiden aanschaf doen. :yes: :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#338
Citaat van: xander32 op februari 16, 2014, 07:33:01
Je ging toch bewust minderen, jouw financiën op orde brengen. Dat begint m.i. juist met die €0,30 8-).
Je hebt echt een probleem Cor. En jij bent hierin zelf probleemhouder en daarmee de enige die dit kan verhelpen.
Weet ik Robert, daarom is deze aanschaf ook weer in zijn geheel budgetneutraal - zie posting #337. 8-) :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#339
Citaat van: Cornelis1921 op februari 16, 2014, 06:29:26
WITH A LITTLE BIT HELP FROM MY FRIEND.

Als ik straks van Ibo € 0,30 kan lospeuteren* dan kan ik na twaalven Orff's CARMINA BURANA respectievelijk gezongen en gespeeld door diverse solisten, een kinderkoor en het Chicago Sympony Chorus and Symphony Orchestra o.l.v. James Levine ('live' opgenomen voor DG tijdens het Ravinia Festival 1983) tweedehands [als nieuw] bij Plato kopen (ex-nalatenschap).

* Want ik heb John's weekbijdrage nog niet mogen ontvangen - vanmiddag zoals beloofd.
Het bovenstaande is gecanceled daar ik even een tukje was gaan doen. De gewenste aanschaf wordt nu bekostigd vanuit een verjaardagscadeau in geld, evenals de twee 'RCO LIVE' SACD's. De gever, mijn moeder, alvast bedankt. pompom notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Je kan ook nog altijd heitje voor karweitje gaan doen , voor oudere die niet meer goed te been zijn boodschappen doen bv .
Kom je nog ergens , levert wat op en ga je jezelf ook beter door voelen .
En als Wajonger mag je wat bijverdienen .

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op februari 16, 2014, 19:52:22
Je kan ook nog altijd heitje voor karweitje gaan doen , voor oudere die niet meer goed te been zijn boodschappen doen bv .
Kom je nog ergens , levert wat op en ga je jezelf ook beter door voelen .
En als Wajonger mag je wat bijverdienen .
Ik ben (op dit moment) zelf slecht ter been. nopompom violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#342
Citaat van: Cornelis1921 op februari 16, 2014, 07:39:43
Shostakovich: Cello Concertos Nos. 1 & 2/ Daniel Müller Schott, Cello/ Sinfonie-orchester des Bayerischen Rundfunks o.l.v. Yakov Kreizberg (Orfeo, (C)2008). [z.g.a.n.]
Deze CD tracht ik vanmiddag voor € 15,00 te verkopen aan Rob-ESL-63-V. Hij vindt deze uitvoeringen opnametechnisch subliem. Ik vind deze uitvoeringen ronduit saai. Hij wil deze CD graag aanschaffen en wel ik hem tegen een goede prijs van de hand doen. Dus het zal vanmiddag wel tot een deal komen en kan ik zelf ook met de opbrengst een bescheiden aanschaf doen. :yes: :-)
Een deal is in de maak. :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#343
Citaat van: xander32 op februari 16, 2014, 07:33:01
Je ging toch bewust minderen, jouw financiën op orde brengen. Dat begint m.i. juist met die €0,30 8-).
Je hebt echt een probleem Cor. En jij bent hierin zelf probleemhouder en daarmee de enige die dit kan verhelpen.
:yes: :yes: :yes:
Hoewel dat laatste natuurlijk ook weer op haar beurt door de werkelijkheid achterhaald zal worden, de werkelijkheid kennende. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#344
Citaat van: Cornelis1921 op februari 11, 2014, 00:04:58
De Shostakovich/Kondrashin/Melodya-box heb ik geprobeerd af te bestellen bij Plato, maar kreeg daags na mijn e-mail mail terug dat ik een afnameverplichting heb. :| Vind het maar een rare gang van zaken. Dat heb ik met Bol.com of Cosmox nog nooit meegemaakt, iedere annulering werd door hen, zo mogelijk, altijd keurig gehonoreerd.
Ook John plant bij de bovenstaande gang van zaken zijn vraagtekens. Doch als Plato niet binnen 13 weken na het plaatsen van de bestelling vervalt de afnameverplichting, die mij in het verleden nog nooit door Plato is opgelegd. :?
Conclusie: Voortijdig kunnen annuleren is een service, geen recht! 8-)
DILEMMA DE LUXE.

Onlangs is Shostakovich/Kondrashin/Melodya-box door Plato uit de bestelling gehaald omdat die door hun niet leverbaar is. Maar nu kan ik bij Europadisc (U.K.) terecht voor deze box met fikse korting van £15,00 tot 27/03/14. Nu heb ik €70,00 gekregen gekregen voor mijn verjaardag en het boxje kost nu £47,00 (excl. P&P). Dus wat is wijsheid? Koop ik deze maand twee nieuwe spijkerbroeken of deze één en de volgende weer één en zo de staffelkorting van €10,00 verspelen? Koop ik deze week het boxje dan is de nettowinst €10,00 welke ik bij een stel nieuwe bretels kan leggen, want ik kan het voorlopig met één nieuwe broek af. Ik sta in dubio en ik ben er nog niet uit. :| Ik zal eens met John en Rien overleggen, al is het mijn geld, maar drie weten meer dan één. Dit is één van de twee grote box-sets, die ik dit jaar wil kopen. De andere 'Bernard Haitink: The Symphony Edition' koop ik later dit jaar (september).
Nogmaals, wat is wijsheid? :?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *