Welke cd(s) ga jij aanschaffen?

Gestart door Maurice, juli 21, 2011, 21:48:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

 :yes:
'Livefields' van TOTO bij Plato.
Stravinsky/Boulez-box en Bartok/Boulez-box op het internet. Dit alles zo gauw er weer financiele ruimte is. Het kost weleswaar een vermogen, maar dan heb je ook wat.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#76
 :yes:
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 18, 2011, 02:30:22
:yes:
'Livefields' van TOTO bij Plato.
Stravinsky/Boulez-box en Bartok/Boulez-box op het internet. Dit alles zo gauw er weer financiele ruimte is. Het kost weleswaar een vermogen, maar dan heb je ook wat.
'Livefields' en de Stravinsky-box besteld bij Plato, af te halen in Leiden. Bartok-box later bestellen in november (is nogal prijzig: €40,=, doch goedkoper in de webwinkels - maar daar heb ik beetje een dubbel gevoel bij)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 18, 2011, 03:29:15
:yes:
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 18, 2011, 02:30:22
:yes:
'Livefields' van TOTO bij Plato.
Stravinsky/Boulez-box en Bartok/Boulez-box op het internet. Dit alles zo gauw er weer financiele ruimte is. Het kost weleswaar een vermogen, maar dan heb je ook wat.
'Livefields' en de Stravinsky-box besteld bij Plato, af te halen in Leiden. Bartok-box later bestellen in november (is nogal prijzig: €40,=, doch goedkoper in de webwinkels - maar daar heb ik beetje een dubbel gevoel bij)
Bij mij is er het beeld ontstaan van een ware muziekliefhebber en kenner maar ook die van iemand die wel heel veel software koopt ... bijna dagelijks :-o (¿).


Sander.

Cornelis1921

#78
 :yes: :no: byebye
Klopt Sander. Koop veel software, maar dat van nu is slechts tijdelijk: voor mijn doen een nogal forse kapitaal-injectie gekregen. Vandaar. Het beeld is op dat punt enigzins scheef. Normaal is de periodieke aanschaf wat meer bescheidener in omvang. Maar geef daar in verhouding wel veel geld aan uit. En dat jij mij voor een "liefhebber" en een "kenner" houdt, beschouw ik als een waar compliment, waarvoor dank.
Groetjes, Cor.
P.S. Keb mo(vin' on!)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 19, 2011, 04:21:35
:yes: :no: byebye
Klopt Sander. Koop veel software, maar dat van nu is slechts tijdelijk: voor mijn doen een nogal forse kapitaal-injectie gekregen. Vandaar. Het beeld is op dat punt enigzins scheef. Normaal is de periodieke aanschaf wat meer bescheidener in omvang. Maar geef daar in verhouding wel veel geld aan uit. En dat jij mij voor een "liefhebber" en een "kenner" houdt, beschouw ik als een waar compliment, waarvoor dank.
Groetjes, Cor.
P.S. Keb mo(vin' on!)
Dat laat jij blijken door jouw keuze van de software en de kennis betreft componisten, muziektermen, stromingen etc.


Sander.

Cornelis1921

 byebye notworthy :-) :yes:
Citaat van: xander32 op oktober 19, 2011, 10:27:14
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 19, 2011, 04:21:35
:yes: :no: byebye
Klopt Sander. Koop veel software, maar dat van nu is slechts tijdelijk: voor mijn doen een nogal forse kapitaal-injectie gekregen. Vandaar. Het beeld is op dat punt enigzins scheef. Normaal is de periodieke aanschaf wat meer bescheidener in omvang. Maar geef daar in verhouding wel veel geld aan uit. En dat jij mij voor een "liefhebber" en een "kenner" houdt, beschouw ik als een waar compliment, waarvoor dank.
Groetjes, Cor.
P.S. Keb mo(vin' on!)
Dat laat jij blijken door jouw keuze van de software en de kennis betreft componisten, muziektermen, stromingen etc.


Sander.
Dat beschouw ik ook als een compliment, Sander. Maar ik heb de meeste kennis ook van de hand van anderen. Alleen mijn fonotheek (±2.500 CDs - jazz [±100 titels], pop/rock/metal [±200 titels] en klassiek [de rest]) heb ikzelf opgebouwd, hoewel bij mij van luisteren èn lezen ook weer kopen komt. 
Ik koop meestal aanbiedingen, betaal zelden de adviesprijs, behalve die van de budget-labels zoals Naxos en Brilliant Classics (bij Kruitvat) en dan nog loop de koopjes af: klein inkomen zoekt en vindt (de) kleine prijsjes (meestal wel). Bij het kopen op internet heb ik een dubbel gevoel, doe ik dat toch ook. Maar is het niet: 'support your local dealer(s)!?'. Wie immers de stenen winkels negeert, negeert uiteindelijk zichzelf als veeleisende en kritische consument. Goed, in de USA vindt men geen enkele fysieke platenwinkel meer. Daar gaat het hier waarschijnlijk, op termijn, ook naartoe. De tijd zal het leren. Het is de vooruitgang...
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Lars86

Cornelis, ik weet niet hoe je er bij komt dat er in de USA geen fysieke platenwinkels zijn, maar heb er vorig jaar toch zeker 10 bezocht in 2 weken. En ik doe een moord voor een Amoeba in Nederland!!!

genoeg kleine independent winkels in de USA, tis niet voor niets dat de CD en LP verkoop er gestegen zijn het laatste jaar gestegen zijn daar, zal het meeste wel via internet zijn, maar zeker niet alles.

Totofan

De volgende cd gaat er volgende week komen.

Groet Marcel

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Cornelis1921

#83
 redface notworthy shutup
Citaat van: Lars86 op oktober 21, 2011, 14:57:50
Cornelis, ik weet niet hoe je er bij komt dat er in de USA geen fysieke platenwinkels zijn, maar heb er vorig jaar toch zeker 10 bezocht in 2 weken. En ik doe een moord voor een Amoeba in Nederland!!!

genoeg kleine independent winkels in de USA, tis niet voor niets dat de CD en LP verkoop er gestegen zijn het laatste jaar gestegen zijn daar, zal het meeste wel via internet zijn, maar zeker niet alles.
Hoi Lars, ik ben dus door een bericht in de media volledig op het verkeerde been gezet wat dat betreft. Dus voortaan ook voor mij: check, double check.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Oxygene van Jarre in 96/24! Nieuwe downloadsite gevonden!! Is wel in het frans, maar werkt prima: www.qobuz.com. Probeer maar. Ook Pink Floyd, Tangerine Dream, Mike Oldfield. Niet alkes HD, maar wel leuk!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

cz79

#85
Arabesque van Crystal Cable

Cornelis1921

 :yes: :mrgreen:
Eind november, wanneer de 'Compensatie Eigen Risico Zorgkosten' gestord is: Jan Akkerman - "Jan Akkerman" en Jan Akkerman & Kaz Lux - "Eli". Elk €8,50 bij Plato.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#87
 :yes: pompom
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 18, 2011, 03:29:15
:yes:
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 18, 2011, 02:30:22
:yes:
'Livefields' van TOTO bij Plato.
Stravinsky/Boulez-box en Bartok/Boulez-box op het internet. Dit alles zo gauw er weer financiele ruimte is. Het kost weleswaar een vermogen, maar dan heb je ook wat.
'Livefields' en de Stravinsky-box besteld bij Plato, af te halen in Leiden. Bartok-box later bestellen in november (is nogal prijzig: €40,=, doch goedkoper in de webwinkels - maar daar heb ik beetje een dubbel gevoel bij)
"Livefields" en "Boulez conducts Stravinksky(box-set)" kunnen afgehaald worden bij Plato/Leiden. Ga ik vanmiddag doen want het is toch lekker weer, maar dat is slechts een smoes om zo snel mogelijk over deze nieuwe aanwinsten te kunnen beschikken...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Lars86

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 21, 2011, 20:35:36
redface notworthy shutup
Citaat van: Lars86 op oktober 21, 2011, 14:57:50

Hoi Lars, ik ben dus door een bericht in de media volledig op het verkeerde been gezet wat dat betreft. Dus voortaan ook voor mij: check, double check.
Groet, Cor.

daarvoor zijn er toch  :-)

cz79

The Eagles - Hell Freezes Over K2HD