Meet & Greet bij CZ79

Gestart door cz79, juni 21, 2011, 22:59:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Wat later verslag van mijn kant, de kleine was van het weekendziek geworden, had 40 graden koorts  redface. Dan wordt je wereld wat kleiner. Ze is gelukkig weer beter, dus hier m'n verslag  :yes:.

Ik was na een korte relaxte rit afgelopen zaterdag om kwart over één bij cz79 en na ook op het raam te hebben geklopt, zoals jrm, werd ik door cz79 binnen gelaten en maakte ik kennis met de de aanwezigen en wel cz79, zijn vrouw, jrm en whisper.

Na een lekkere kop koffie te hebben gekregen, zijn we er goed voor gaan zitten om de set te bewonderen en er naar te luisteren. De set van cz79 is erg mooi opgebouwd, waaronder versterkers van het merk Thule, dat helaas niet meer bestaat.
De SA-15S1vM is een lust voor het oog en het oor. De MA's zijn qua uiterlijk zonder doek behoorlijk controversieel met die zilveren ringen om de units, mijn mening  :-D,maar wat een geluid  :yes: MA is echt een topmerk  :kwijl:
De set komt lekker afgewogen over en ik snap dat cz79 hier erg te vreden mee is.

Jrm had zijn SA-15S2 mee genomen om te vergelijken met de SA-15S1vM van cz79. Daar zat tot onze verrassing meer verschil tussen dan we alllemaal hadden verwacht.

Waar de vM van cz79 ritmisch en analytisch is, is de S2 van jrm wat rustiger en warmer qua sound.
Ik vond zelf de S2 je wat meer in de muziek betrekken, vooral als het gelaagder was zoals bij Tori Amos kwam er meer spanning in.
De vM vond ik met ritmische muziek weer lekkerder klinken.
Al met al is het heel moeilijk kiezen en ligt het aan je voorkeur waar je voor zou gaan.
De algemene conclusie was dat allen met één van beide spelers goed zou kunnen leven.

Ik moest echter op tijd weer naar huis, de kleine was al van slag en dan dien je elkaar af te wisselen om de ander ook rust te geven. Dus niet meer de interlink test mee gekregen.

Ik vond het een hele gezellige middag en bedank cz79 voor z'n gastvrijheid en jrm en whisper voor de verrassende muziek. In september maar eens een goed excuus zoeken om bij mij een M&G te doen  :yes:.

O ja, nog bijna vergeten. De gold cd van Janis Ian vond ik mooier klinken op beide spelers dan de standaard versie.

cz79 succes zo met de bevalling in september, hoop dat je vrouw haar enkel dan genezen is en jullie een gezonde kleine er bij krijgen  :yes:

cz79

Leuke verslagen allemaal en ik hoop dat jullie allen er van genoten hebben.
Wat mij betreft zeker een keer voor herhaling vatbaar.

Bedankt...oh jaa ik vond het trouwens ook ontzetten gezellig en weer een paar leuke tips voor CD's en tweaks (JRM, baspoort). pompom

jrm

Het was ook een zeer geslaagde middag!

De kabel hangt inmiddels aan de speakers en het klinkt 'ruimtelijker' vind ik....

cz79

Merk je ook nog wat in detail toename en diepte? dat heb ik zo ervaren tov de MIT's.
Anders nog even lekker een aantal uren laten 'wennen' en later nog maar eens goed luisteren.


jrm

Ja, ik  had  violent1 eigenlijk mijn interlink mee moeten nemen (combi van koper en zilver) want thuis klinkt het minder laidback en meer gedetailleerd.

cz79

Maar bevalt de Xindak beter dan de Monster luidsprekerkabel?

jrm

Momenteel is de kameropstelling van dien aard dat fatsoenlijk luisteren niet mogelijk is, maar zoals al eerder aangegeven, heb ik het gevoel van wel.

Marantz 81

Interresante meet&greet zeker ook het verschil zoals jullie het ervaren met de cd spelers en interlinks  pompom byebye