Marktplaats tip's Part 2

Gestart door lo, juli 14, 2010, 18:59:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

QuattroNL

Citaat van: Exxar op december 07, 2012, 10:19:32QuattroNL, je kunt die cdspeler ook als DAC gebruiken....
I know, dure DAC dan en een beetje zonde.
En ik heb al een mooie DAC.
Nee, zou 'm puur kopen voor de looks en 'm nooit gebruiken. Geen verstandige aankoop dus (tenzij de prijs goed is  :-D)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Exxar

Die SA-dac speelt de dacmagic anders direct onderuit qua detail, afbeelding en dynamiek (gelukkig maar, want het prijsverschil is wel duidelijk).

Als je de kans krijgt om ze te vergelijken, zeker doen.

QuattroNL

Citaat van: Exxar op december 07, 2012, 10:26:16
Die SA-dac speelt de dacmagic anders direct onderuit qua detail, afbeelding en dynamiek (gelukkig maar, want het prijsverschil is wel duidelijk).

Als je de kans krijgt om ze te vergelijken, zeker doen.
Tja, mijn DAC bevalt me prima. Zal vast beter kunnen (het kan altijd beter) maar dat kost gelijk weer een bom duiten....en daarvan heb ik dit jaar al genoeg uitgegeven  :wink:
Een DAC van, zeg, 1000,-, daar heb ik geen zin in (dan koop ik wel een Metrum).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Whisper.nl

Citaat van: Exxar op december 07, 2012, 10:19:32
De eerste belachelijke biedingen zijn al binnen precies.


QuattroNL, je kunt die cdspeler ook als DAC gebruiken....

Jammer, is niet mijn kleur

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantzer

Citaat van: QuattroNL op december 07, 2012, 10:16:51
Oef, past mooi bij m'n PM15S2-LE! Maar aangezien ik voor 99,9% alles stream zou ik 'm alleen kopen voor de heb. Da's een duur iets dan.
Maar Marantzer: begrijp ik dat jij de aanbieder op MP bent?  clown1
Neen, ik heb al de normale in het zilver 8-)

De DAC vind ik zelf heel mooi, heb m'n SBT erop aangesloten en dat maakt een flink verschil
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

bas focal marantz

Citaat van: Exxar op december 07, 2012, 10:26:16
Die SA-dac speelt de dacmagic anders direct onderuit qua detail, afbeelding en dynamiek
Is ook zo een waardeloos ding die dacmagic , was geen marantz  .

Maar als ik het goed begrijp wat je beschrijft was ie slechter dan slecht en kon je beter de dacmagic niet gebruiken .

 


JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op december 07, 2012, 19:15:59
Is ook zo een waardeloos ding die dacmagic , was geen marantz  .

Maar als ik het goed begrijp wat je beschrijft was ie slechter dan slecht en kon je beter de dacmagic niet gebruiken .



dan heb ik het idee dat er dan iets niet goed was  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Mij bevalt de dacmagic meer dan prima, don't worry  pompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Exxar

Citaat van: bas focal marantz op december 07, 2012, 19:15:59
Is ook zo een waardeloos ding die dacmagic , was geen marantz  .

Maar als ik het goed begrijp wat je beschrijft was ie slechter dan slecht en kon je beter de dacmagic niet gebruiken .



Heb ik op jouw lange tenen getrapt?

Ik kon ook gezegd hebben dat de ingebouwde dac's in de Nad C565 en Denon dcd2020 beter zijn dan de nieuwe dacmagic en de vorige dacmagic (die ik zelf ook heb), maar dat zou totaal niet terzake doen aangezien er naar die niet verwezen werd.

JohnWx

Citaat van: Exxar op december 07, 2012, 20:38:24
Heb ik op jouw lange tenen getrapt?

Ik kon ook gezegd hebben dat de ingebouwde dac's in de Nad C565 en Denon dcd2020 beter zijn dan de nieuwe dacmagic en de vorige dacmagic (die ik zelf ook heb), maar dat zou totaal niet terzake doen aangezien er naar die niet verwezen werd.

Zelf hoor ik die grote verschillen niet als ik het uberhaupt hoor, tis allemaal van grote kwaliteit zelfs als we de kenners moeten geloven


Maar zoals het wel is op mij overkomt is het net of je naar Mono of Stereo luistert


Weet wel als mensen wel is een cd vergelijken met een sacd dat ze denken een groot verschil te kunnen waarnemen maar dat komt vaak die multispelers cd uitsturen over de 2 mVolt en sacd op 1.7 mVolt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Exxar op december 07, 2012, 10:26:16
Die SA-dac speelt de dacmagic anders direct onderuit qua detail, afbeelding en dynamiek (gelukkig maar, want het prijsverschil is wel duidelijk).

Als je de kans krijgt om ze te vergelijken, zeker doen.

denk zelf niet dat prijs verschil vaak ook beter is, tis meer een kwestie van smaak als er smaak verschil is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Citaat van: Exxar op december 07, 2012, 20:38:24
Heb ik op jouw lange tenen getrapt?

Ik kon ook gezegd hebben dat de ingebouwde dac's in de Nad C565 en Denon dcd2020 beter zijn dan de nieuwe dacmagic en de vorige dacmagic (die ik zelf ook heb), maar dat zou totaal niet terzake doen aangezien er naar die niet verwezen werd.
Nee hoor .

Het is zo dat ik lees dat je na aansluiten gelijk bij het luisteren enorme verschillen op alle fronten hoorde in het geluid , toen dacht ik , oke dat er verschillen zijn begrijp ik maar niet zo als je het omschrijft , ik denk ook dat die verschillen niet alleen op prestaties van de dac terug te voeren zijn maar ook op je eigen smaak .

De verschillen zijn nuances , jij zegt speelt direct dacmagic onderuit dat vondt ik wat overdreven .

ik kan niet zeggen dat het niet kan dat er enorme verschillen zijn maar dan moet je toch echt op een ander nivo zoeken , dus het geheel moet slecht ontworpen zijn , voeding , versterking die erin zit , en de DA chip zelf .



Exxar

Ik ben een jaar geleden met mijn Dacmagic naar verschillende winkels gegaan omdat ik een nieuwe versterker nodig had (en uiteindelijk met een hele nieuwe set naar huis gekomen). De Dacmagic ging ik normaal blijven gebruiken, tot ik bij een eerste demo de dac van de Denon dcd2010 en de Nad c565 kon testen.
Beiden bieden een grotere ruimtelijkheid en meer details in het hoog zonder scherp te worden, terwijl mijn Dacmagic bij diezelfde "test op scherpte"-cd met de andere versterking te scherp bleef, wat ik thuis ook altijd zo ervaren had. (cd is Saxon- the very best 1979-1988)
Qua dynamiek klonken de twee cdspeler/dacs beter, met zelfs in het crescendo van ouverture 1812 nog overschot om de pieken daarin netjes weer te geven, waar de dacmagic dicht liep.
Bij complexe rock (Dream Theater) viel de Denon af omdat die alles veel te analytisch weergaf. De Nad bleef alles mooi volgen terwijl de dacmagic rommelig kon worden.
De laatste twee die uiteindelijk overbleven waren de SA15S2 en de C565. De SA heeft het gehaald door de betere bouwkwaliteit en omdat ik bij een paar luistersessies een "hangende" C565 was tegengekomen. (en de PM omdat deze dynamischer en krachtiger klonk dan de, op papier, krachtigere Nad C375.)

De Dacmagic is een goed toestel als je voor relatief weinig geld een upgrade wilt voor een cdspeler tot pakweg 750euro en de aansluitmogelijkheden zijn hoedanook enorm. De schakelbare filters verschillen weinig tot niets.

De nieuwe Dacmagic Plus heb ik een paar maand geleden ook eens kunnen testen in mijn eigen set en tegen mijn Dacmagic. De nieuwe heeft in elk geval een goede hoofdtelefoonversterker en kan nu ook hi-res audio aan via usb. De Plus is ook wat minder scherp dan de gewone Dacmagic, maar had nog altijd wat problemen met het crescendo van Ouverture 1812, hoewel minder dan de oude. Maar tegen de dac van de SA15S2 kan hij nog steeds niet op.
Binnenkort kan ik de Arcam's rDac eens testen van een kennis. Ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren.


QuattroNL

Nee nog niet. Leuke set!

Die SA gaat in prijs lekker omhoog. Benieuwd waar ie eindigt, al zal je de uiteindelijke prijs nooit weten.
Ik laat 'm lekker lopen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB