Marktplaats tip's Part 2

Gestart door lo, juli 14, 2010, 18:59:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bas focal marantz

En de remote control??
bied JIJ  daar ook op??

Om eerlijk te zijn is de verkoper grrr , zoiets splits je toch niet ,,, wel om de meeste centjes te pakken.
Lijkt me zo zonde als je ze beide wil ( nodig hebt samen ) en je hebt er maar een .
Helemaal als het de remote is zonder amp .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op juni 30, 2011, 11:43:05
En de remote control??
bied JIJ  daar ook op??

Om eerlijk te zijn is de verkoper grrr , zoiets splits je toch niet ,,, wel om de meeste centjes te pakken.
Lijkt me zo zonde als je ze beide wil ( nodig hebt samen ) en je hebt er maar een .
Helemaal als het de remote is zonder amp .

Nee daar hebben we een universele voor hoef niet zo een ipad formaat als ab
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

#707
De zelfde verkoper vroeg voor de set  Marantz PM95 - CD95DR en ST72L te koop en remote's vroeg ie op MP €1650 2 weken geleden .

op een andere site stond de set vandaag eventjes te koop voor €1650.

Hij houd de optie open op ebay om de apparaten uit de verkoop te halen.

Hij twijfelt of ie het wil verkopen , of mischien financieele noodzaak?

Een erg mooie set waar hij mischien met pijn afstand van doet.

Mexicaanse Hond

Citaat van: bas focal marantz op juni 30, 2011, 17:04:13
De zelfde verkoper vroeg voor de set  Marantz PM95 - CD95DR en ST72L te koop en remote's vroeg ie op MP €1650
Dat zijn ze ook dubbel en dwars waard. Dit is de top van Marantz uit die tijd. Wil je dezelfde kwaliteit nieuw kopen, dan ben je nog meer kwijt.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: bas focal marantz op juni 30, 2011, 17:04:13
De zelfde verkoper vroeg voor de set  Marantz PM95 - CD95DR en ST72L te koop en remote's vroeg ie op MP €1650 2 weken geleden .

op een andere site stond de set vandaag eventjes te koop voor €1650.

Hij houd de optie open op ebay om de apparaten uit de verkoop te halen.

Hij twijfelt of ie het wil verkopen , of mischien financieele noodzaak?

Een erg mooie set waar hij mischien met pijn afstand van doet.

Dexter heeft inmiddels een Onkyo-set waar hij heel tevreden mee is.
Deze set zie je gewoon niet vaak in deze samenstelling. Het gekke is juist dat mensen NIET de hele set willen kopen, maar liever losse delen. Als ik het geld had, dan hoefde ik er niet lang over na te denken.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

bas focal marantz

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 30, 2011, 17:17:43

Dexter heeft inmiddels een Onkyo-set waar hij heel tevreden mee is.
Deze set zie je gewoon niet vaak in deze samenstelling. Het gekke is juist dat mensen NIET de hele set willen kopen, maar liever losse delen. Als ik het geld had, dan hoefde ik er niet lang over na te denken.

Niet willen of en niet kunnen financieel.
Die versterker en cd speler zijn om te smullen.
Zoveel mooie spulletjes , zo weinig geld.
Als je iets echt wil is het verstand op nul , de vrouw niets van laten weten en flink bieden.

Mexicaanse Hond

Citaat van: bas focal marantz op juni 30, 2011, 17:24:10
Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 30, 2011, 17:17:43

Dexter heeft inmiddels een Onkyo-set waar hij heel tevreden mee is.
Deze set zie je gewoon niet vaak in deze samenstelling. Het gekke is juist dat mensen NIET de hele set willen kopen, maar liever losse delen. Als ik het geld had, dan hoefde ik er niet lang over na te denken.

Niet willen of en niet kunnen financieel.
Die versterker en cd speler zijn om te smullen.
Zoveel mooie spulletjes , zo weinig geld.
Als je iets echt wil is het verstand op nul , de vrouw niets van laten weten en flink bieden.
Ik ken Dexter persoonlijk, dus dat is geen probleem. Mijn vrouw ken ik ook persoonlijk en dat is een wat groter probleem.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dex

#715
Citaat van: bas focal marantz op juni 30, 2011, 11:43:05
Om eerlijk te zijn is de verkoper grrr , zoiets splits je toch niet ,,, wel om de meeste centjes te pakken.
Lijkt me zo zonde als je ze beide wil ( nodig hebt samen ) en je hebt er maar een .
Helemaal als het de remote is zonder amp .
Citaat van: bas focal marantz op juni 30, 2011, 17:04:13
De zelfde verkoper vroeg voor de set  Marantz PM95 - CD95DR en ST72L te koop en remote's vroeg ie op MP €1650 2 weken geleden .

op een andere site stond de set vandaag eventjes te koop voor €1650.

Hij houd de optie open op ebay om de apparaten uit de verkoop te halen.

Hij twijfelt of ie het wil verkopen , of mischien financieele noodzaak?

Een erg mooie set waar hij mischien met pijn afstand van doet.

Hier dan maar een berichtje van 'de verkoper' van al dat moois.
Ik heb de set inderdaad als geheel aangeboden via MP en eBay.de

Op MP hanteerde ik een vaste prijsstelling van 1650 Euro voor de PM incl. remote, het CD transport en de tuner.
Reacties waren er nauwelijks en de reacties die ik kreeg waren respectloos en/of negatief.
Advertentie verwijderd en einde oefening op MP, wat meer en meer een verzamelplaats wordt voor knakworstenvolk wat uit is op een ultiem koopje.
En als je dat niet wil krijg je de wind van voren en wordt je de huid volgescholden.  nonono

Op eBay.de had ik een startprijs ingesteld van 1200 Euro voor dezelfde set met een duur van 7 dagen.
Een dag voor de veiling afliep had ik 83 mensen die hem op hun lijstje hadden staan en geen enkele bieding.
Wel kreeg ik diverse mailtjes met verzoeken om de spullen apart te verkopen.

Dus heb ik alles opgesplitst en vervolgens separaat te koop gezet.
Uiteraard deed ik dat voornamelijk om te verkopen én een goede verkoopprijs te behalen, en in mijn ogen is daar niets mis mee.
Als je wat verder had gezocht op dit forum dan had je bijvoorbeeld gevonden dat ik mijn CD transport voor 800 Euro heb gekocht een aantal maanden geleden.
Logisch dat ik er dan nu geen zin in heb om hem voor 275 Euro weg te doen, hetgeen ook geldt voor de versterker.
Toch was dat wat ik via MP te lezen kreeg in een e-mailtje.
De optie om voortijdig mijn veilingen op eBay.de te stoppen was omdat ik de apparaten tot een paar uur geleden ook nog op een andere site te koop had staan voor 1400 Euro excl. de remote en de tuner.   

Zojuist is mijn PM veiling afgelopen en heb ik het apparaat verkocht (zonder de remote) voor 755 Euro.
En morgen zal mijn CD transport ook wel voor een mooi bedrag weggaan want die staat nu op 505 Euro en ik weet via een mailtje dat er iemand nog stevig wil bieden op het laatste moment, omdat hij de speler écht wil hebben.
* Edit: De koper van de PM wil ook de remote van mij kopen dus die is ook weg voor 135 Euro.byebye

Verder klopt het niet dat ik de set gedurende een dag weer ergens anders heb aangeboden voor 1650 Euro.
En het is ook niet zo dat ik een en ander verkoop uit financiële noodzaak....het idee alleen al.
Ik verkoop omdat ik na 12 jaar Marantz weer eens wat anders wil en inmiddels ook al heb staan....de reeds door Harry genoemde Onkyo set waar ik bijzonder blij mee ben.

Mijn reactie op jouw aannames is overigens voornamelijk bedoeld om wat dingen duidelijk te maken voordat ze een eigen leven gaan leiden op het internet.
Ik neem je echter niks kwalijk want je spreekt als een echte liefhebber en ik herken dus je oprechte verontwaardiging wel. :wink:
Maar soms liggen dingen anders dan je denkt dus vandaar..... :angel:

PS: Jammer dat je niet genoeg bood.....nu moet ik helaas meer moeite doen om te verzenden.  :evil:



pietjepc

Toevallig zag ik ze op ebay staan had al het vermoeden dat ze van jou waren. Mooi om te zien dat je er toch ongeveer voor krijgt wat je in je hoofd had :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Dex

Citaat van: pietjepc op juli 02, 2011, 21:43:13
Toevallig zag ik ze op ebay staan had al het vermoeden dat ze van jou waren. Mooi om te zien dat je er toch ongeveer voor krijgt wat je in je hoofd had :yes:
Ja, ik ben er zelf ook heel blij mee.  hello
Niet alleen vanwege de mooie verkoopprijs, maar ook omdat het aantoont dat er gelukkig nog genoeg echte liefhebbers zijn die zoiets moois en vrij unieks ook op waarde weten te schatten.  :yes:

bas focal marantz

Een mooi en duidelijk verhaal , dat waardeer ik Dex .

En als mensen je steeds mailen of je los verkoopt blijfd er eigenlijk geen keuze over als er geen animo is voor de complete set.

google had ik links en rechts al gedaan maar soms kom je er net niet waar je wat vindt wat je zoekt en voor een mooie prijs.

Ik moest vanmiddag werken dus kon ik niet bod verhogen op het laatste moment, en ik speelde met de gedachte te 755 bieden en later terug komen en dan zien dat iemand hem heeft voor een paar euro meer daar  zou ik ziek van zijn, want die genen die hem heeft zal wel op 800 zijn gaan zitten.

Je moet hem nu versturen , maar dan komt ie iedergeval bij een andere liefhebber.

Mijn vader zei ooit als je iets mis loopt , dan had dat gewoon zo moeten zijn , vroeg of laat komt er iets anders op je pad en dan ben je juist weer blij dat het zo gelopen is .
Met die gedachte ga ik verder waar ik ben gebleven met leven.
Zoiets zou jij ook wel hebben , ik heb hem gehad en ik heb nu iets anders wat heel mooi is.

gr Bas.

Dex

Met dat laatste ben ik het helemaal eens Bas.  :yes:
Ik heb dik 11 jaar heel veel plezier gehad met mijn PM-95 in combinatie met de CD80 (inmiddels ook verkocht) en ook met de CD11-LE die nog staat te wachten op reparatie.
Er is een gezegde dat luidt: 'Bezit is het einde van het vermaak' en ik denk dat daarmee precies aangegeven wordt waarom mensen altijd weer op zoek gaan naar iets anders.
Het excuus is dan dat ze iets 'beters' willen en dus is het miniemste verschil in specs al voldoende om 'verantwoord' tot een aanschaf over te gaan.

In mijn geval hoefde ik niet zo nodig iets beters.....ik wilde gewoon iets anders.
Mooie dikke VU-meters, veel knopjes en een losse voor en eindversterker in plaats van een hele mooie maar saaie doos zonder lampjes en knoppen.
Dat de Onkyo serie die ik nu heb daarnaast ook nog een volledig gescheiden opbouw heeft met gebalanceerde in- en uitgangen op de voortrap, eindtrap  én CD-speler, maakt het ook technisch gesproken zeer aantrekkelijk.
Een leuke bonus zeg maar..... :-D

Om nog even op je idee van 755 Euro bieden terug te komen: Er was een Duitser die 750,75 Euro als maximaal bod had en die loopt hem nu op 5 Euro mis aan iemand die een nog hoger maximum bod had ingesteld.
Dus je zou inderdaad ziek zijn geweest achteraf bekeken.... clown1

Zo, en na al dit min of meer off-topic geklets dan nu even een stukje on-topic:
Voor de liefhebber een CD12 LE op Marktplaats met bieden vanaf 999 Euro. (Nee, niet die van mij.... clown1)
Altijd al zoiets willen hebben? Sla dan nu je slag.  8-)