De set van Hififreak

Gestart door Hififreak, augustus 19, 2009, 17:30:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hififreak

Mijn speelgoed.



Voorversterker en DAC:
Bryston BP25 DA
Eindversterker:
Bryston 14B SST



Loopwerk:
North Star Design Model 192 CD-Transport
DAC:
North Star Design Model 192 DAC



Luidsprekers:
ADAM ART Compact monitor
ADAM ART Pencil

Speakerstands:
Master

Bekabeling:
Madrigal Audio Laboratories
VLS
NH



En o.a. een Marantz Model 29, 2216, 2216B, 2216BL, 2216 black, 2226, PM8000 .....


WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Hoi freak,laat je spullen van Marantz ook eens zien  :kwijl:

maar wel een hele mooie set hoor  :yes:

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Ziet er erg goed uit .


Groeten  EDWIN  B

Paul

#5
Citaat van: Marco op augustus 19, 2009, 22:01:35
Hoi freak,laat je spullen van Marantz ook eens zien  :kwijl:

grtz Marco
stupid  Ben ook wel benieuwd.  pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Hififreak

#6
Ik heb veel Marantzspullen cadeau gedaan aan mijn maatje.  Zoals gezegd heb ik de Model 29, ik kan er geen afstand van doen, een de stapel 2216's in diverse uitvoeringen, 2215B, reclamebord en verlichting en een paar racken, draaitafeltje en vast nog wat meer gehouden.

Ik luister tot tevredenheid naar de bovenstaande set en andere troep die ik verzameld heb en na veel uitstapjes ga ik nu uiteindelijk voor de muziek.

Deze vakantie zou ik de laatste hand leggen aan mijn zelfbouwspeakers, die in eerste instantie aangestuurd worden door een 2216, ware het niet dat mijn schoonmoeder en eigen pa het aardse hebben verlaten.  Je snapt dat er niets van gekomen is.  De kasten staan klaar en op termijn, als alles enigszins rustig is, ga ik de units halen en dan zal 't snel knallen.  Dat moet wel lukken met een Fostex in deze kasten.  Wellicht dat Marco enige ervaring ermee heeft.



Ik draai met net zoveel plezier op mijn andere setje:


Sinds gisteren ben ik daarmee weer aan het bi-ampen geslagen (oh boys, wat een hobby hebben we toch) en ik moet zeggen dat ik ermee zou kunnen leven.

Ik zag dat Totofan hier ook lid is.  Wellicht in het najaar, als hij ermee instemt, een verhaal over hem en zijn set schrijven voor mijn site, andere hangplek en hier.
M.i. zou dat leuk zijn.  8-)

Voor meer: www.hififreak.nl

Totofan

In eerste instantie je hebt een hele mooie set.

Ik sta er open voor om een verhaal te schrijven over jou set en de mijne, ik ben niet z'n schrijver :x maar daar komen we wel uit :yes:
Op het andere forum ben ik niet zo actief, lees er regelmatig.
Alleen nog even niet, ik ben op dit moment ziek thuis, overspannen, en 4 september een operatie, dus ik zit verlopig in de lappe mand :x
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Hififreak

In ieder geval sterkte gewenst en het heeft geen haast.
M.b.t. mijn set is al zoveel geschreven dat je je wat mij betreft de moeite mag besparen.

Het doel van mijn schrijven is altijd dat de persoon, zijn audiogeschiedenis en de set van dat moment onder de aandacht gebracht wordt.  De diversiteit van sets maakt onze hobby kleurrijk!   8-)

Anil


Maurice

Hee Hififreak, welcome back!

Ziet er allemaal goed uit. Staat alles op zolder?

Jammer dat je ook je zelfbouw project nooit verder afgemaakt hebt  nopompom
Wat voor ontwerp is dit? Moet bijzonder worden als enkel Fostex units gebruikt worden  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Hififreak

Het staat allemaal op de eerste verdieping, aangezien het wonen en slapen zich hier allemaal op de begane grond afspeelt.

Het zelfbouwproject is dit.

Voor meer info zie hier.

Er zijn veel variaties op dit thema maar ik heb ervoor gekozen de grootste (20 cm unit) te nemen.  Op 't moment dat 't draait komen er foto's. 

Maurice

Gaat denk ik heel bijzonder worden. Fostex missen meestal het laag, maar dat is door de enorme transmissielijn natuurlijk goed op te vangen, blijkt ook wel uit de grafiek.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Hififreak

Men zegt dat het 't beste gaat/klinkt met buizenaansturing.
Ik heb een tijdje geleden Buizenman geïnterviewd en die heeft me een prachtig aanbod gedaan.  Ik mag alles lenen zonder enige beperking.

Dat moet dus geen probleem zijn met deze voorraad.


Een deel van de versterkercollectie van Buizenman.




Paul

Zo dan, praatje in m,n straatje.  hello HB pompom :roll: 8-)

Dat museum wil ik wel eens zien en horen.  :-D :yes: :wink:

Maar eerst een versterker vergelijk van de blauwe buren.  :roll: :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site