Zijn er hier U2 fans?

Gestart door Jeroen, mei 06, 2009, 20:51:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

bol.com  heeft echt zo goed als alles idd ,sommige cd,s was ik al lang naar opzoek toen ging ik een keer zoeken bij hun en allemaal gevonden  :-)

Koen

er is op bol.com momenteel een 2+1, 4+2, 6+3 actie  HB HB HB HB HB
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

renes59

#32
U2,  Nee, ik vind het één van de meest overschatte bands in muziekland
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Koen

Citaat van: renes59 op januari 02, 2010, 18:41:09
U2,  Nee, één van de meest overschatte bands in muziekland

kan je je mening verduidelijken en/of staven?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

renes59

Citaat van: Koen op januari 02, 2010, 23:23:14
kan je je mening verduidelijken en/of staven?
Of ik dat kan weet ik niet en jij zult het vast niet met mij eens zijn. Vanaf +/- 1983 tot ergens in de 90er jaren hebben ze muziek gemaakt die veel mensen aansprak. Maar vanaf die tijd is er niet veel nieuws meer bijgekomen.Het werd een mega stadion band met veel aanhangers maar dat wil niet zeggen dat ze goede muziek maakten. Ik vind van niet, soms vind ik ze gewoon irritant en zeker niet boeiend. Je weet van te voren wat het gaat worden, een goed doordacht concept. Maar goede muziek?, nee. Ze hebben veel speeltijd op de muziekzenders vandaar ook dat ze worden verkozen tot beste band. De jeugd kent ook niet veel anders dan U2.
Als ik mijn dochters muziek laat horen van bv the Who dan zeggen ze: héé daar is wat aan de hand, daar gebeurt wat.
Het zal niet verduidelijken waarom ik U2 overschat vind. Het geeft wel een het gevoel weer als ik U2 hoor of zie, ik vind ze vervelend en zo vele met mij.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Koen

Citaat van: renes59 op januari 03, 2010, 09:53:59
Of ik dat kan weet ik niet en jij zult het vast niet met mij eens zijn. Vanaf +/- 1983 tot ergens in de 90er jaren hebben ze muziek gemaakt die veel mensen aansprak. Maar vanaf die tijd is er niet veel nieuws meer bijgekomen.Het werd een mega stadion band met veel aanhangers maar dat wil niet zeggen dat ze goede muziek maakten. Ik vind van niet, soms vind ik ze gewoon irritant en zeker niet boeiend. Je weet van te voren wat het gaat worden, een goed doordacht concept. Maar goede muziek?, nee. Ze hebben veel speeltijd op de muziekzenders vandaar ook dat ze worden verkozen tot beste band. De jeugd kent ook niet veel anders dan U2.
Als ik mijn dochters muziek laat horen van bv the Who dan zeggen ze: héé daar is wat aan de hand, daar gebeurt wat.
Het zal niet verduidelijken waarom ik U2 overschat vind. Het geeft wel een het gevoel weer als ik U2 hoor of zie, ik vind ze vervelend en zo vele met mij.

ieder heeft recht op z'n mening en daar heb ik geen probleem mee maar wat je nu schrijft is een heel gemakkelijke wijze om een band, de muziek en de prestaties te kleineren.

U2 is een band die NIET gekozen heeft om gedurende de laatste 25 jaar telkens dezelfde muziek te maken.
Ze konden makkelijk zoals bijv. de Rolling Stones telkens met dezelfde muziek komen en zo op 'save' spelen. (waarbij ik overigens niet slecht spreek over de Stones).

Ik ben ook geen 'blinde' fan die van alles hou dat U2 heeft uitgebracht.
Ikzelf spreek van de periode VOOR 'Rattle and Hum' en de periode erna.
VOOR 'Rattle and Hum' is voor mij de 'rock' periode waarbij een groep jongeren hun mening vertelt, het onrect uitschreeuwt in de wereld.

NA 'Rattle and Hum' waren ze opeens DE band en wat doen ze dan? Ze experimenteren, gaan disco gebruiken, synthesizers en meer! Gewaagd? Zeker! en voor mij dus niet de meest geslaagde periode.
Als ik naar U2 luister komen de '90s cd's amper in de cd-speler.
Maar dan zeggen dat er niks 'nieuw' meer komt is gewoon een tekort aan kennis, sry.

Ook de 'verbeter de wereld'-houding van Bono is niet altijd mijn ding maar bezie het's anders...er zijn artiesten genoeg die NIKS doen en gewoon autootjes, huizen en boten verzamelen....is dat dan beter...om over na te denken, niet?

Qua stadions? Tja, ik begrijp echt niet hoe sterk zijn op het podium negatief kan worden beschouwd?
Ze weten beide te combineren en dat gebeurt echt niet veel! Vele groepen en artiesten zijn schitterend op het podium maar hun muziek is beetje...klote...of ze spelen half of volledig playback.
U2 niet....en als Bono een slechte 'stem'dag heeft 'hoor' je het.
Gelukkig is U2 één van de oudere bands waarbij LIVE spelen belangrijk is/was en de fans kunnen leven met de LIVE tekortkomingen, een valse noot of een schrale stem.

zoals reeds eerder gezegd, ieder heeft z'n recht op mening maar ik vind wel dat je je mening beter moet onderbouwen en ik dien je graag van repliek.  HB
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

renes59

#36
Het zal wel een gebrek aan kennis zijn van mijn kant maar ik vind U2 gewoon een vervelende niet boeiende band. Ze waren laatst op TV bij een of ander evenement, irritant, zappen.
Ik denk dat ik van een andere generatie ben, U2 is voor mij een nieuwe band. Die nieuwe bands doen niets nieuws in mijn ogen het is allemaal al een keer voorbij gekomen. Ik kan zo ook niet bedenken wat ik wel een goede band vind van deze tijd.
Goed een oude zak die dan toevallig een topic ziet staan over U2 en daar neerschrijft hoe hij over U2 denkt, ben trouwens niet de enigste die er zo over denkt er zijn er meer.
Of ik mijn mening moet onderbouwen weet ik niet, ik vind het gewoon niks daar valt niet veel aan te onderbouwen.
Misschien had ik niet moeten reageren want de vraag was: Zijn hier U2 fans?, nee dus.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Koen

Citaat van: renes59 op januari 03, 2010, 14:39:57
Het zal wel een gebrek aan kennis zijn van mijn kant maar ik vind U2 gewoon een vervelende niet boeiende band. Ze waren laatst op TV bij een of ander evenement, irritant, zappen.
Ik denk dat ik van een andere generatie ben, U2 is voor mij een nieuwe band. Die nieuwe bands doen niets nieuws in mijn ogen het is allemaal al een keer voorbij gekomen. Ik kan zo ook niet bedenken wat ik wel een goede band vind van deze tijd.
Goed een oude zak die dan toevallig een topic ziet staan over U2 en daar neerschrijft hoe hij over U2 denkt, ben trouwens niet de enigste die er zo over denkt er zijn er meer.
Of ik mijn mening moet onderbouwen weet ik niet, ik vind het gewoon niks daar valt niet veel aan te onderbouwen.
Misschien had ik niet moeten reageren want de vraag was: Zijn hier U2 fans?, nee dus.

tja, als je U2 een NIEUWE band vind kan ik natuurlijk ook weinig daar tegen inbrengen, 25 jaar oud als band is toch niet nieuw hé???  Dat ze zowel een band van de '80s EN '90s EN '00 zijn is al een prestatie...en, ik herhaal, niet telkens hetzelfde opnieuw doen..

heb je al's geprobeerd om zonder vooroordeel bijv. "October" te beluisteren? "The Unforgettable Fire"?
Lees en luister naar de teksten! Wees kritisch en zie rocksongs, trage nummers en zelfs instrumentale...
Luister en kijk naar 'Rattle and Hum'...een album waar ze van voor tot achter hun eerbied brengen aan de 'echt' oudere bands en artiesten....gebeurt niet veel hoor.

Ik weet niet of je een ouwe zak bent maar als je je mening neerschrijft over een item is het normaal dat mensen (en niet alleen fans) je vragen WAAROM je deze mening hebt.

En WAT vind je niks? Alle albums? Alle songs? Welke optredens?
Hun laatste wapenfeit was de verjaardag van 'Hall of Fame' en daar waren ze goed en respectvol tegen hun gast Mick Jagger want sommigen dan interpreteren als zijnde 'minder goed' dan. Raar.

Reageren mag altijd maar dat er reactie komt is normaal, uitwisselen van meningen...daar dienen fora voor!

Je zegt 'Zijn hier U2 fans? nee dus" slaat dan op jouw antwoord en is niet algemeen bedoel veronderstel'k?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Jeroen

Citaat van: renes59 op januari 03, 2010, 14:39:57
Het zal wel een gebrek aan kennis zijn van mijn kant maar ik vind U2 gewoon een vervelende niet boeiende band. Ze waren laatst op TV bij een of ander evenement, irritant, zappen.
Ik denk dat ik van een andere generatie ben, U2 is voor mij een nieuwe band. Die nieuwe bands doen niets nieuws in mijn ogen het is allemaal al een keer voorbij gekomen. Ik kan zo ook niet bedenken wat ik wel een goede band vind van deze tijd.
Goed een oude zak die dan toevallig een topic ziet staan over U2 en daar neerschrijft hoe hij over U2 denkt, ben trouwens niet de enigste die er zo over denkt er zijn er meer.
Of ik mijn mening moet onderbouwen weet ik niet, ik vind het gewoon niks daar valt niet veel aan te onderbouwen.
Misschien had ik niet moeten reageren want de vraag was: Zijn hier U2 fans?, nee dus.

Inderdaad dat had je beter kunnen doen, je hebt al verschillende malen kunnen uiten wat je ervan vind. Ik heb deze topic gestart om meer mensen te vinden die U2 een warm hart toedragen en niet om ze de grond in te boren. 
Iedereen mag zijn mening geven dat vind ik niet erg maar nu word ik er wel heel erg moe van, ik ga jouw muziek voorkeur ook niet bekritiseren.


Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Firedre

Ik vind U2 geweldig, heb alles van ze en de minder toegankelijke cd's van ze moet je meer tijd geven
dan krijg je er ook meer voor terug.

Marantz PM7001
Marantz SA7001
Monitor Audio BR5
Chord Cobra3
Chord Carnival SilverScreen

renes59

Het is niet alleen U2 wat ik niets vind hoor, er zijn meer bands, o.a. de Bon Jovi/Scorpions achtige bands. Vul zelf de rest maar in. Veel gedoe, bombastisch, weinig muziek. Toevallig valt U2 ook in die selectie bij mij
Rattle and Hum ( 1988) heb ik toevallig als LP in de platenkast staan, inderdaad staan hier goede nummers op, Angel of Harlem en When loves comes to town.
Wat ik niks vind?, heb dus 1 LP uit 1988 en geen cd's van U2, dan kun je haast stellen alles.
Dat er gereageerd word is niet erg. Leuk zo moet het, krijg je discussie van en kom je misschien tot een andere mening. Allen mijn mening over U2 blijft zo. De zin: "Zijn hier U2 fans, nee dus" slaat op mij.
Op en gegeven moment ga je je afvragen waar krijgen de bands hun ideen vandaan. Van de muziek die ik mooi vind liggen die roots in de bluesmuziek. Als je daar dan gaat zoeken kom je er gauw achter, althans ik, dat dat soort muziek eigenlijk veel mooier en origineler is. Popmuziek draai ik bijna nooit meer. Wel de meer alternatieve, maar dan moet je echt zoeken om er achter te komen dat die bestaat. Op de radio en TV hoor en zie je dat haast niet, leve internet en YouTube.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#41
Citaat van: Jeroen op januari 03, 2010, 17:01:38
Inderdaad dat had je beter kunnen doen, je hebt al verschillende malen kunnen uiten wat je ervan vind. Ik heb deze topic gestart om meer mensen te vinden die U2 een warm hart toedragen en niet om ze de grond in te boren.  
Iedereen mag zijn mening geven dat vind ik niet erg maar nu word ik er wel heel erg moe van, ik ga jouw muziek voorkeur ook niet bekritiseren.


Gr. Jeroen
Ik reageer op en ben in discussie met Koen. Ik boor ze niet de grond in, ik geef mijn mening. Er zijn blijkbaar niet veel medestanders als je van één tegenstander al moe wordt ( snel even het topic doorgelezen maar het is een beetje 50/50 voor- en tegenstanders, of niet?) Beetje zielig die opmerking dat je er moe van wordt. Maar goed jou topic ik zal stoppen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Stadium III

Je mag je mening geven en dat wordt ook wel aangenomen

Maar de manier van het brengen mag iets subtieler de ene vindt U2 wel helemaal tegek en jij niet
Nou top ok ,maar zoals dit nu gaat is wel wat kinderachtig voort !

Dus lekker je eigen muziek beluisteren en in dit topic lekker over U2 praten !

Dus weer ONTOPIC !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

#43
Hier een liefhebber van U2, echter wel voornamelijk van hun vroege werken.

De eerste albums waren :kwijl: maar daarna wordt het met het album minder. Ik hou er wel van dat bands/muzikanten gaan experimenteren betreft stijl om zo proberen bij te blijven dan wel vernieuwend te zijn maar die uitstapjes van U2 vind ik persoonlijk minder geslaagd. Ze doen in mijn ogen te zeer hun best, daardoor gaat het gemaakt klinken, ervaar ik een gebrek aan passie.

Een voorbeeld van een band welke recent wel een verrassend en vernieuwend album heeft afgeleverd, heel anders dan hun vorige albums, is Muse. Dat terwijl ik hun voorgaande albums ook allemaal juweeltjes vind. Het kan dus wel.


Sander.

Jeroen

Ja Sander Muse is inderdaad ook een hele goede band. Ik ga ze echter voor de 1e keer live zien aankomende zomer want dan gaan we naar Werchter (waar nog meer goede bands komen).
Ik heb ook de live cd/dvd HAARP en vind deze echt geweldig en ook nog eens goed opgenomen .

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.