Marantz AV 8808 en Denon POA 8808HD Atmos - DTSX - Auro3D ;-)

Gestart door CBdicX, juli 20, 2022, 08:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#15
Citaat van: hchifi.nl op september 03, 2022, 13:00:45
met slechts meten op 1 plek kan een EQ niet goed bepalen hoe de ruimte er uit ziet...
De 1e plek is wel de belangrijkste meting..
Zelfs Trinnov wat de absolute top is kwa roomcorrectie moet gemeten worden op meerdere plekken in de ruimte voor een echt goed resultaat.

In een luisterruimte met meerdere stoelen, ook achter elkaar, zal meerdere plek meting wel moeten.
Voor een huiskamer is een 1 plek meting tussen de stoelen of op de bank meer dan voldoende.

Ik heb de eerste 3 van Audyssey op 1 plek gedaan, kwam exact dezelfde resultaten uit als op 8 plekken qua crossover en volume per speaker.
Waarschijnlijk wel andere correctie, maar zeker geen hoorbaar verschil.

We gaan het zien hoe dat verder ontwikkeld
🔊😉🔊

RHK

Ziet er wel strak en mooi uit Marcel. Alhoewel ik benieuwd ben of er nog een groter display achter de klep verscholen zit. Vind ik zelf wel prettig voor de audio info. Zal wel stevig geprijsd zijn ook.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#17
Citaat van: RHK op september 03, 2022, 15:15:28
Ziet er wel strak en mooi uit Marcel. Alhoewel ik benieuwd ben of er nog een groter display achter de klep verscholen zit. Vind ik zelf wel prettig voor de audio info. Zal wel stevig geprijsd zijn ook.

7500,00 euro PER STUK...........

Dat is mijn aversie tegen Marantz, die Porthole waar je geen donder aan hebt en dan altijd die klep naar beneden om het display te zien  :evil:
Heb ik in het verleden wel een oplossing voor bedacht maar hoopte dat Marantz dit zelf ook wel zou inzien, helaas.

Zal wel de "identiteit" van het merk zijn   :no:

RHK

Tja, ze zullen er wel steeds meer vanuit zijn gegaan dat men via de webinterface/app de apparatuur bedient en uitleest. Vandaar die keuze misschien. Maar je moet toch ook simpel via een schermpje op het apparaat in een oogopslag kunnen zien wat je gekozen instelling is? Althans, dat geniet mn voorkeur. :-o
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op september 03, 2022, 17:37:40
Tja, ze zullen er wel steeds meer vanuit zijn gegaan dat men via de webinterface/app de apparatuur bedient en uitleest. Vandaar die keuze misschien. Maar je moet toch ook simpel via een schermpje op het apparaat in een oogopslag kunnen zien wat je gekozen instelling is? Althans, dat geniet mn voorkeur. :-o

D E N O N.  🔊😁

RHK

Citaat van: CBdicX op september 03, 2022, 17:39:39
D E N O N.  🔊😁

Dan moeten ze ook maar eens aparte voor en -eindtrappen maken. Maar dan concurreren ze elkaar weg.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op september 03, 2022, 19:20:31
Dan moeten ze ook maar eens aparte voor en -eindtrappen maken. Maar dan concurreren ze elkaar weg.

Tip

2x A110 op elkaar, de een als voorversterker, de ander als eind (kan je zo instellen met de A110 en x8500h)
Ben je nog goedkoper uit dan de Marantz set, helaas "maar" 13 kanalen , maar wel een mooi groot display 😁

RHK

Citaat van: CBdicX op september 03, 2022, 19:41:07
Tip

2x A110 op elkaar, de een als voorversterker, de ander als eind (kan je zo instellen met de A110 en x8500h)
Ben je nog goedkoper uit dan de Marantz set, helaas "maar" 13 kanalen , maar wel een mooi groot display 😁

Dat is dan toch nog zo'n 12.400 Euries. Ik laat het klepje van mn AV7706 wel gewoon open.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

fluissie

Wat een gezever over die porthole zeg

Weet niet hoe groot jouw scherm is maar als ik info wil kan ik dat op een 55 inch buitengewoon prima zien

Geen porthole of display nodig !

En dan daarbij ; knappe jongen of vrouw die het display van zijn denon kan lezen op een afstand van een meter of 4 a 5
Marantz av7706 + Marantz mm8077,  Kef r7,Kefci160r ,Focal sr900, svs pb 16 ultra , Philips oled 65 inch , dedicated stroomgroep , isotek polaris fillterblok, audioquest stroom + hdmi+ xlr + ethernet  kabels, verlaagd akoestisch plafond , x box series x

Marvin

#24
Dat lukt me wel hoor.

Gebruik zelf voornamelijk de app, maar het display bekijk ik toch ook wel erg vaak
De info staat op vaste punten, het is dus vrij overzichtelijk wat er gaande is.
En zelf vind ik het dan weer zeer storend wanneer er OSD over m'n beeld wordt gelegd, dat staat hier dus ook uit.
Daar komt uiteraard bij dat niet bij alles wat er wordt afgespeeld ook beeld aan staat.

CBdicX

#25
Citaat van: fluissie op september 12, 2022, 21:28:51
Wat een gezever over die porthole zeg

Weet niet hoe groot jouw scherm is maar als ik info wil kan ik dat op een 55 inch buitengewoon prima zien

Geen porthole of display nodig !

En dan daarbij ; knappe jongen of vrouw die het display van zijn denon kan lezen op een afstand van een meter of 4 a 5

Ik heb de dokter naar mijn Porthole laten kijken, maar die vond het ook een nuttenloos ding..........
En naar het display van mijn Denon kijken kan op 10 meter afstand.

Maar dan wel met een telescoop (naar mijn 77 inch Oled) .............  :-D :-D :-D

CBdicX

Citaat van: marvin op september 12, 2022, 23:22:06
Dat lukt me wel hoor.

Gebruik zelf voornamelijk de app, maar het display bekijk ik toch ook wel erg vaak
De info staat op vaste punten, het is dus vrij overzichtelijk wat er gaande is.
En zelf vind ik het dan weer zeer storend wanneer er OSD over m'n beeld wordt gelegd, dat staat hier dus ook uit.
Daar komt uiteraard bij dat niet bij alles wat er wordt afgespeeld ook beeld aan staat.

Inderdaad, dat OSD over het scherm is zeer irritant, zeker tijdens een film als je iets moet of wilt aanpassen.
Dat heb ik uit staan en doe het via het display van de denon, werkt uitstekend.
Via de app, wat ook kan en ik af en toe doe, heeft toch wat nadelen en niet alles is te bedienen wat met de afstandbediening wel kan.

Marvin

#27
Je kan in de app ook de gehele afstandsbediening naar voren halen.
Maar dat gebruik ik ook nooit, dan is de AB zoeken handiger. [emoji16]

*Ik ben die optie nu aan het zoeken en kan het niet meer vinden.
Wel kom ik bij functies terecht waarvan ik niet wist dat dat ook via de app kan.
Maar die AB is sneller, want waar ik dat allemaal heb zien staan is wel erg verborgen.

CBdicX

Citaat van: marvin op september 13, 2022, 09:40:44
Je kan in de app ook de gehele afstandsbediening naar voren halen.
Maar dat gebruik ik ook nooit, dan is de AB zoeken handiger. [emoji16]

*Ik ben die optie nu aan het zoeken en kan het niet meer vinden.
Wel kom ik bij functies terecht waarvan ik niet wist dat dat ook via de app kan.
Maar die AB is sneller, want waar ik dat allemaal heb zien staan is wel erg verborgen.

Ik krijg toch op een hoop bedienings opties via de app dat ik de AB moet gebruiken.