Dolby DSU v3 2022

Gestart door CBdicX, juli 22, 2022, 12:03:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Er staat een nieuwe versie van DSU op stapel, die zou sowieso Front Wide gaan ondersteunen, Center Rear (dus tussen Surround Back L/R in) alsmede TS, de VOG speaker van Auro 3D, waar ikzelf het meeste nut van zie voor Hoogte kanalen.

Er is sprake van een software update gezien qua hardware deze kanalen ondersteund kunnen worden, de TS wordt al gebruikt in Auro 3D, maar nu niet in Atmos.
(de TS "kost" je nu wel 1 subwoofer out, dus dan geen dual subwoofers met subEQ)

Hopenlijk zal deze update toegepast gaan worden voor alle 9 kanaal en hoger AVC's, ik denk dat 9 kanalen het minimum zal zijn voor DSU v3.

Zodra ik meer info weet te vinden over DSU v3 laat ik het weten.

Marvin

Ik ga het je in de donkere maanden vast en zeker allemaal nog vragen, dan ben ik weer een kluizenaar... [emoji16]

CBdicX

#2
Citaat van: marvin op juli 22, 2022, 21:58:01
Ik ga het je in de donkere maanden vast en zeker allemaal nog vragen, dan ben ik weer een kluizenaar... [emoji16]

Ja, afwachten nog hoe of wat dit gaat worden voor huidige gebruikers, en wanneer.
Dolby is wel al in de afrondende fase dus hoop snel op meer duidelijkheid.

DTS schaalt ook op met DTS Pro, ook nog meer kanalen en setup mogelijkheden.
Denk dat Auro nu echt van het bord geveegd gaat worden, en er speelt voor Auro nog dat er voor een deel faillissement is aangevraagd:

Auro Technologies, the company that brought us the Auro 3D surround format, has filed for bankruptcy as a measure to resolve its insolvency.


Wat dat voor ons als gebruiker gaat betekenen is nu nog onbekent, de Auro site werkt gewoon.
Misschien is het het afstoten van onrendablele delen..........

Zou wel jammer zijn voor VOG, in mijn ogen het beste deel van Auro, en de controle over de hoogte effecten die bij Dolby en DTS ontbreken.

CBdicX

#3
Volgens de laatste berichten is Auro gisteren 22-7-2022 overgenomen door een investerings maatschappij.
Nu maar afwachten wat dat gaat brengen.
Vaak is het leeg zuigen en de schil weggooien....😢

Hopelijk zien Dolby en DTS het nut van VOG en kunnen wij daar gebruik van maken met DSU V3, dacht dat DTS Pro dat al kon.

Ook zou Front Wide teug komen, voor Europesche begrippen minder bruikbaar dan oa VOG, en zelfs Rear Center en Center Height.
Het gaat voor consumenten gebruik oplopen tot +32 kanalen (24.x.10), en zelfs 48 kanalen voor de toekomst, leuk, maar wel even 23.000 euro neer leggen voor een Trinnov Altitude 48EXT, en de voorversterker voor 32 kanalen, de Trinnov 32 voor 31.000 euro.

https://www.auditorium.de/nl/nl/tv-en-thuisbioscoop/onderdelen/versterkers/av-voorversterkers/trinnov-audio-trinnov-altitude-32-1624-av-preamplifier

https://www.auditorium.de/nl/nl/tv-en-thuisbioscoop/onderdelen/versterkers/av-voorversterkers/trinnov-audio-trinnov-altitude-48-ext-extension-unit