NA-11S1 verliest soms zijn verbinding via AirPlay / Spotify Connect

Gestart door Ron_Marantz, juli 06, 2022, 16:34:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron_Marantz

Sinds ik de NA-11S1 heb ervaar ik zo nu en dan toch verbindingsproblemen via AirPlay / Spotify Connect.

Ik gebruik veelal Spotify Premium voor het beluisteren van muziek, maar ik ben er niet helemaal content mee. De iPhone is het device die de muziek streamt naar mijn NA-11S1.

Het gebeurt vaak genoeg dat tijdens het wisselen van muzieknummers via de iPhone (of MacBook Pro) de NA-11S1 zijn signaal of iets dergelijks verliest en dus komen de nieuwe nummers niet door. Het spul hapert dan of er komt sowieso geen muziekweergave. Heel frusterend. Het is dan een kwestie van lang wachten of de NA-11S1 uit- en aanzetten om weer te kunnen genieten van een feilloze werking.

Ik heb een rechtstreekse verbinding met mijn router, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me. Iemand dezelfde ervaringen? Als dit een veelgehoorde klacht is, ja dan moet ik mij wellicht gaan oriënteren op een nieuwe/betere streamer.
Marantz | B&W

Faxe

Als je laatste firmware op de NA-11 zet kun je gebruik maken van Spotify connect. Is dat niet een veel betere oplossing van via airplay?

pameijer

Citaat van: Faxe op juli 07, 2022, 20:55:07
Als je laatste firmware op de NA-11 zet kun je gebruik maken van Spotify connect. Is dat niet een veel betere oplossing van via airplay?
Absoluut een veel betere oplossing!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ron_Marantz

Citaat van: Faxe op juli 07, 2022, 20:55:07
Als je laatste firmware op de NA-11 zet kun je gebruik maken van Spotify connect. Is dat niet een veel betere oplossing van via airplay?

Sorry, moet eigenlijk mijn topic titel aanpassen... maar het apparaat heeft al de laatste firmware en Spotify Connect vliegt zo nu en dan er ook uit.

Intussen heb ik de NA11-S1 al weer een ruime 7 jaar en heel wat huizen verder en toch steeds dezelfde problemen.

Zelfs nu, nu het apparaat rechtstreeks is verbonden met de router.
Marantz | B&W

Faxe

Bij mij werkte Spotify Connect altijd wel goed met de NA-11.

Ron_Marantz

Citaat van: Faxe op juli 08, 2022, 14:25:50
Bij mij werkte Spotify Connect altijd wel goed met de NA-11.

Heb je de NA-11S1 niet meer?
Ik ben ook wel geïnteresseerd in een nieuwe netwerkspeler, ik denk namelijk dat het toch in de NA11-S1 zit qua probleem en niet zozeer mijn netwerk.
Marantz | B&W

Faxe

Heb rond de jaarwisseling de NA-11S1 en pm15s2 limited edition ingeruild op een Lyngdorf TDAI 3400.

Ron_Marantz

Citaat van: Faxe op juli 09, 2022, 07:01:37
Heb rond de jaarwisseling de NA-11S1 en pm15s2 limited edition ingeruild op een Lyngdorf TDAI 3400.

Dat ziet er heel mooi uit, qua specificaties ook prima. Hoe bevalt deze? Roomperfect en ICC lijken me hele goede functionaliteiten.

Het is de vraag of deze mijn B&W 802D3's goed kan aansturen.
Marantz | B&W

Faxe

Hij bevalt prima. Qua software is Lyngdorf erg goed en stabiel. Roomperfect is een echte aanrader. Heb zelf sinds een weekje de Paradigm Persona 3F luidsprekers en die stuurt ie moeiteloos aan. Hij is ook Roonready wat ik gebruik.

De TDAI 3400 is een volledig digitale DAC/versterker. Zelfs het signaal van mijn platenspeler zet hij om in een digitaal signaal.

Ik heb een demo exemplaar waar beide uitbreidingskaarten inzaten.

Geen idee of de Lyngdorf de B&W speakers goed kan aansturen. Wat voor versterker gebruik je nu?

De Lyngdorf heeft 2x200 watt bij 8 ohm en en 2x400 watt bij 4 ohm.

Ron_Marantz

Citaat van: Faxe op juli 09, 2022, 13:02:17
Hij bevalt prima. Qua software is Lyngdorf erg goed en stabiel. Roomperfect is een echte aanrader. Heb zelf sinds een weekje de Paradigm Persona 3F luidsprekers en die stuurt ie moeiteloos aan. Hij is ook Roonready wat ik gebruik.

De TDAI 3400 is een volledig digitale DAC/versterker. Zelfs het signaal van mijn platenspeler zet hij om in een digitaal signaal.

Ik heb een demo exemplaar waar beide uitbreidingskaarten inzaten.

Geen idee of de Lyngdorf de B&W speakers goed kan aansturen. Wat voor versterker gebruik je nu?

De Lyngdorf heeft 2x200 watt bij 8 ohm en en 2x400 watt bij 4 ohm.

Ik gebruik een PM11-S3 nu maar ben al enige tijd aan het overwegen om deze te upgraden. De bijkomstigheid dat de NA11-S1 niet naar tevredenheid werkt versterkt de boel alleen maar. PM11-S3 doet 2x100 Watt bij 8 Ohm en dat doet hij prima, maar ben eigenlijk alleen maar aan het streamen en wil een simpelere setup.

Heb je de NAD M33 ook in het vizier gehad?

Zag dat zowel NAD als Lyngdorf ook eindversterkers levert die aan te sluiten zijn op de geïntegreerde versterker/streamer combinatie.
Marantz | B&W

Faxe

Wel gekeken naar de NAD maar lees daar toch nog geregeld over dat mensen kleine problemen hebben. De NAD heeft Dirac is ook een mooi systeem maar wel een systeem dat zich leent om mee te tweaken en prutsen. Dat kan bij Roomperfect niet en dat vond ik wel een voordeel. Gewoon de software draaien en klaar. Via voicings kun je bij Lyngdorf ook nog wat finetunen maar dat werkt ook vrij eenvoudig.

Denk dat de Lyngdorf en NAD qua versterking zeker hetzelfde kunnen als de PM11S3.

Ron_Marantz

De eerste reactie van de hifi-shop waar ik vaak kom was: "eerlijk gezegd vind ik beide versterkers wat krap voor een 802D3. De M33 heb ik in de winkel staan en die zou je kunnen vergelijken met bijvoorbeeld een Hegel (vanaf H390) of Krell"

Maar de beste man was ook sceptisch toen ik een aantal jaren terug mijn eigen PM11-S3 meenam om de 802 en 803 aan de tand te voelen, uiteindelijk waren de verkopers daar echt verbaasd hoe de Marantz het deed met de B&W's.

Bij Overgaauw in Leiden hadden ze een hele dure 50K Esoteric set staan, maar hadden toen een proef op de som gedaan met behulp van een PM11-S3. Ook zij waren verbaasd dat de Marantz het prima deed.

Tijd dus voor wat luistersessies.

Maar goed, we dwalen een beetje af van het topic  :-D

Marantz | B&W