Droevig nieuws…….onze Cor is overleden

Gestart door jrm, april 04, 2022, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nostra

Beetje laat dit nieuws te weten gekomen maar ik ben hier even niet goed van.

Jezus...

Ik heb Cor persoonlijk niet gekend maar als je het internet wat afschuimde kwam je deze man meer dan eens tegen in de online audio wereld.

We wisten dat zijn gezondheid niet denderend meer was maar toch... Dit is altijd schrikken.

Mijn oprechte deelneming aan familie en vrienden.

RIP Cor, moge je in de audio hemel niets anders doen dan je favoriete hobby te beoefenen.

Frederik

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Niber

Ach die Cor, onze markante en enthousiaste man.

Sterkte aan allen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

cz79

Vanochtend even bij de uitvaart plechtigheid geweest, was rustig maar wel mooi

pameijer

Citaat van: cz79 op april 12, 2022, 16:56:57
Vanochtend even bij de uitvaart plechtigheid geweest, was rustig maar wel mooi
Mooi dat je er was. Vooral als vriend maar hopelijk ook een klein beetje als Marantzforum-vertegenwoordiger.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

cz79

Hahaha jazeker, ik ken hem vanuit mijn tijd van het Marantzforum en ben 2/3x bij hem geweest en dat waren altijd hele gezellige middagen en vaak ook met een mooie maaltijd.
Enkel goede herinneringen aan hem

Marvin

Cor is de enige die hier ooit eens is geweest, en komt ook uit IJmuiden.
Dus een zekere klik hadden we wel.

Hoewie Loewie

#36
Hoi. Ik kende Cor niet persoonlijk maar gezien zijn altijd respectvolle en humorvolle manier van reageren op topics, kan het niet anders dan een aimabel mens zijn geweest. Hij was de eerste die reageerde op mijn voorsteltopic, weet ik nog. Bovendien kreeg ik toen ook nog een bericht waarin hij me welkom heette en me prees dat ik ook meteen betalend lid was geworden (dit ben ik overigens niet meer :wink: ). Een groot verlies dus voor zijn nabestaanden en voor dit forum.

NB: Ik zie dat Cor in totaal bijna 19.000 berichten heeft geplaatst in de loop der jaren. Doe dat maar eens na. notworthy

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Brutus

Ik lees nu pas dit bericht, ach Cor.......rust zacht man. Ik ken Cor alleen van het forum en hij heeft ooit mijn Denon tuner overgenomen waar hij zeer content mee was.

Dit forum is zeker een van haar prominente posters kwijt geraakt. Gecondoleerd aan een ieder die hem persoonlijk kende en zeker ook zijn maatje John.

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jrm

Afgelopen dinsdag was de uitvaart plechtigheid en begrafenis van Cor. Het was een intieme en respectvolle uitvaartplechtigheid, waarbij ik als eerste spreker de Marantzforum kant heb verteld aan de vrienden en buren van Cor. Dit werd zeer gewaardeerd door hen (deze kant van Cor was voor ze nieuw) en tevens de waardering uitgesproken over John, Cor zijn 'soulmate' door dik en dun.

Het begeleiden van Cor naar zijn rustplaats gebeurde onder een fraai zonnetje.

Cor, ik en wij allen zullen je missen!

Rust zacht!

Vinyl_Fuchs

Mooi dat jullie Cor een mooi en waardig afscheid hebben kunnen geven. Respekt daarvoor.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

cz79

Mooi gesproken ook op de uitvaart Marcel, lovende woorden over een goed mens

jrm

Hierbij het uitvaartprogramma van Cor en op verzoek de door mij gehouden speech:

Afscheidsplechtigheid van Cor de Rooij 
Dinsdag 12 april 2022 van 10.30-11.30 uur


Bij binnenkomst (piano) muziek van Bach – Air piano

Openingswoord van Alex (uitvaartbegeleider).

Cor hield heel erg van klassieke muziek daarom zal er veel klassieke muziek te horen zijn in deze afscheidsbijeenkomst.

1e  spreker, Marcel van der Boom lid van het Marantz-Forum

Muziek: The Lark Ascending van Ralph Vaughan Williams (ongeveer 10 minuten)

2e spreker: buurman Rien

Muziek: Yesterday van The Beatles

3e spreker: gedicht door Nellie of Rien

Muziek: Adagietto uit de Vijfde Symfonie van Gustav Mahler (10/11 minuten)

Slotwoord door Alex (uitvaartbegeleider).

Wanneer iedereen tot slot bij de kist Cor een afscheidsgroet bracht werd gespeeld:

Morgenstemming uit de Peer Gynt-Suites (nr. 1 Opus 46) van Edward Grieg (4/5 minuten)

Afscheid van Cor de Rooij – dinsdag 12 april 2022.

Geachte aanwezigen, buren en vrienden, het is fijn om te zien dat u gekomen bent. Ieder mens is uniek in alle opzichten. Echter Cor was wel heel bijzonder! U allen kent de strubbelingen die Cor met zich meedroeg. Zijn verleden en zijn (zoals hij altijd vertelde hoogbegaafdheid en hoog gevoeligheid) zijn 'ups-and-downs' qua gezondheid. Laat ik u daarom meenemen in mijn beleving zoals ik Cor ken.

De eerste kennismaking was – hoe toepasselijk ook in deze tijd – via de computer. Cor werd lid van het Marantzforum op 10 december 2010, zo'n anderhalf jaar na mijn lidmaatschap. In deze jaren van het forum heeft Cor bijna 19.000 berichten geplaatst! Dat is bijna 2x zoveel als de nummer 2..... In deze berichten, kon Cor (met zijn NRC-toetsenbord) hele scherpe teksten kwijt. Ook zijn obsessie met Marin Alsop kwam uitgebreid in de berichten voor. Vaak ook over zijn gedachtes, ziektes en andere zaken welke hem gedurende de dag, maar vooral ook 's-Nachts bezighield. Gelukkig plaatste Cor ook berichtjes over audio en muziek, met name zijn ongelofelijke kennis van klassieke muziek en de verhalen achter de diverse muziekopnames, werden door alle forumleden met bewondering en interesse gelezen. Menigeen is daardoor op het forum toch gaan luisteren naar klassieke muziek.

Een ander fenomeen aan het forum zijn de Meet & Greet bijeenkomsten, dit zijn namelijk geen bijeenkomsten, waarbij (veelal) grijze mannen naast elkaar stil zitten om muziek te luisteren (wel of niet met hun ogen dicht), muziek is een bindmiddel, maar het gaat vooral om de gezelligheid. Menig keer heeft Cor bij mij in de auto gezeten naar zo'n M&G, naar Roosendaal of Groningen of Eindhoven. Ieder keer hoefde ik alleen maar de radio uit te zetten in de auto, want Cor praatte er lustig op los. En op de terugweg altijd even stoppen onderweg voor avondeten.

De leukste M&G vond ik toch wel bij Cor zelf! Eerst aankomen bij Cor praatje maken, ondanks zijn situatie stond er toch een gebakje bij de koffie, even luisteren naar zijn set (welke gewoon goed was in samenhang en opstelling), iedere keer verwonderen over de fraaie klanken, dan op weg naar Leiden Centrum voor de rondgang langs Plato, dan door naar Velvet en even later verderop de gracht naar een viskraam om lekker vis te eten.

Daarna thee bij Cor en voor wie het wilde had Cor ook nog eens een warme pot eten klaargemaakt. Cor maakte dan bijvoorbeeld een pan met pasta, hutspot of zijn vermaarde gehaktballen (echte Joekels) dit gaan wij (diegene die vaak op je M&G kwamen) node missen.

Ons laatste telefoongesprek ging naast het formele gesprek over je gezondheid en die van John, vooral over muziek en je wensen om nog iets nieuws aan te schaffen. Helaas heeft dat niet meer zo mogen zijn, Cor bedankt voor je (mede) inbreng voor deze leuke herinneringen, rust zacht en je muzikale forumvrienden zullen je niet vergeten.

Ook wil ik John enorm bedanken voor zijn steun (door dik en dun) aan Cor.

jrm

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

NB

Heel mooi geschreven!
Ik ben door Cor meer klassiek gaan draaien & aanschaffen.
De symfonieen van Bruckner, om maar een voorbeeld te noemen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

RHK

Respectvol en de aandacht die hij verdiende, mooi!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*