Ervaringen gevraagd over de Fluance platenspelers

Gestart door themaestro, februari 22, 2022, 20:11:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Hallo lui,

Op meerdere fora lees ik zeer enthousiaste reviews over de Fluance platenspelers. Deze zijn in Nederland niet te krijgen, enkel rechtstreeks  via de Canadese fabrikant. Ook joetjoeb staat er vol mee.
Ik zou graag Nederlandse ervaringen lezen over de RT85 en dan met name of deze meer toevoegt dan een vintage platenspeler die nu ook zo'n €500,- zou kosten.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Vinyl_Fuchs

Geen ervaring hier en ik denk ook niet dat je die hier zult vinden. Voor dat geld beter een vintage van een gerenommeerd merk kopen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Nooit van gehoord! Of fantastisch gehyped of gewoon echt goed, wie zal het zeggen. Jouw oortjes?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Ikzelf zit nog steeds met een verliefd oog naar een Nottingham Analoque Hyperspace op MP te kijken, maar voorlopig geen budget en rationeel gezien een totaal onverantwoorde aanschaf. Heerlijk: die keuzes m.b.t. hobby's.   
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

themaestro

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 22, 2022, 22:31:10
Geen ervaring hier en ik denk ook niet dat je die hier zult vinden. Voor dat geld beter een vintage van een gerenommeerd merk kopen.

Ik ben uit hobby nogal een "flipperaar" en draai nu o.a. met een Kenwood en een Sony, beiden vintage. Vooral de Sony, een PS-x6, is uitzonderlijk goed. Ik heb dan ook een voorkeur voor vintage spelers, maar omdat deze Fluance over zulke geweldige reviews kreeg was ik benieuwd naar bevindingen alhier.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Hoewie Loewie

Ik kende het merk niet en heb natuurlijk even gegoogled. Het ziet er in ieder geval mooi uit. Doet me een beetje denken aan de wat betere Crosleys. Ik denk dat het vergelijkbaar is met de instappers van Pro-Ject en Rega of zo.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.