De set van Emiel

Gestart door Emiel77, februari 01, 2022, 21:47:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel77

Net even de 660s en Momentum 3 specs naast elkaar gezet.
Op papier lijkt de 660S 14 dB stiller te zijn... das niet helemaal de bedoeling.

Net een 6,3 jack naar 3,5 jack female besteld, eerst de Momentum maar ff testen...

Mocht dat niet bevallen dan toch de 660s maar bestellen (700 lijkt niet meer leverbaar en een 800 serie wordt weer net ff te prijzig)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Emiel, de Bowers & Wilkins hoofdtelefoons zijn voor mij echte aanraders.

Ikzelf heb een P7 op de kop getikt een klein jaartje geleden.

Na 21 jaar trouw gezworen te hebben aan de Sennheiser HD 25 2, een hoofdtelefoon gevonden die deze overtrof in het geluid (heb zowel de momentum 1 en 2 getest als tig andere hp's) is de P7 de eerste hoofdtelefoon die deze overtrof in geluidskwaliteit

Just my 2 cents

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Emiel77

#77
thnx Nos, maar heb op dit moment ff de Momentum 3 als benchmark (draadloos gebruik i know niet echt hifi ook dan ovm verliezen) die ga ik dus eerst ff bedraad testen.

mocht dat niet bevallen gaan we verder zoeken :-D de 660s blijft een kandidaat ook, ben te bekend met sennheiser sound maar ga niets uitsluiten, neem je B&W advies wel mee in luister ervaringen ook, mocht bedraad de Momentum niet bevallen doe ik wel ff luister afspraak maken met diverse koptelefoons ook.

begrijp me niet verkeerd, de Momentum 3 klinkt lekker als alles in 1 oplossing inclusief mobiel en draadoos, ik zoek stiekum ook net dat stapje verder bedraad aan de PM8006 voor thuis :-D

en ja heb eerder B&W advies gehad.. dat was B&W bookshelf tegen mijn keus, Quadral Signum 70 zuiltjes... blij dak mn eigen weg gevolgd heb in dat geval, ook na het napluisen van specs.

net onder andere Tori Amos gehoord met lekker pianowerk, nu ff Guns n Roses civil war... lekker ding die Momentum, maar het kan beter:D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

OK vanavond ff de Momentum 3 bedraad getest op de PM8006.
Nu met 5 meter verlengkabel 6,3 male naar 3,5 female en ehm.. 1,5 meter standaard kabeltje van Sennheiser.

Lui op de bank hangen en muziek luisteren, films kijken etc kan nu ook zonder de buren wakker te maken :-D

Draadloos via iPad vond ik de Momentum 3 al lekker klinken, maar bedraad op de PM8006 brengt natuurlijk een breder spectrum aan octaafbanden en vooral ook meer volume, het bevalt me goed pompom

Voorlopig zie ik even geen upgrade komen, houd de 660s wel ff in gedachten als upgrade iig, denk dat verlies aan dB in de praktijk mee gaat vallen, aan de andere kant ga ik wel wennen aan de Momentum 3 natuurlijk :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

ben toch weer even op zoek gegaan naar de specs van de momentum 3...
heb iets ontdekt ook...

draadloos doet de momentum max. 99 dB, wat op zich een leuk niveau is.. bedraad doet ie max. 118 dB en ja dat merk je ook echt... ja, de momentum 4 is er nu ook, ook even naar gekeken.... zelfde drivres lijkt het, betere accu, betere noise cancellation (gebruik ik niet).... geluid iets minder bass heavy afgesteld (instelbaar in app uiteraard) exacte specs draadloos vs bedraad van de 4 heb ik nog niet gevonden...

voor nu blijf ik lekker de momentum gebruiken ook, draadloos en bedraad, no need for updates :-D, still good for now :-D

ow en de HD660 S is blijkbaar niet meer heel erg beschikbaar volgens de Sennheiser site... zijn vast nog wel wat retailers die voorraad hebben, ga ik ff niet meer induiken


Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Geld wat je niet uitgeeft is snel verdient  8-)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Nostra

Kijk en dat vind ik het nadeel van draadloze hp's.

Ik wil enkel bedrade (ook al is mijn daily Hp een JBL noise canceling maar luister al sinds dag 1 dat ik die heb met de kabel) hp's.

Maar anyhow veel luisterplezier!

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Frits Denon

Citaat van: NB op augustus 28, 2022, 10:47:48
Geld wat je niet uitgeeft is snel verdient  8-)

Geld wat je niet uitgeeft moet eerst verdiend zijn. :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Vinyl_Fuchs

Tijd voor een mooie overzichtsfoto van de set.  :yes:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Emiel77

ben niet zo van het foto's maken... mar alle componenten zijn zwart, dan weet je al genoeg toch :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Emiel77 op november 18, 2022, 20:40:20
ben niet zo van het foto's maken... mar alle componenten zijn zwart, dan weet je al genoeg toch :-D
Zwart is mijn kleur bij uitstek voor audio-apparatuur.  :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 19, 2022, 01:22:22
Zwart is mijn kleur bij uitstek voor audio-apparatuur.  :wink:
Bij mij dan weer champagne of zilver...

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Emiel77

conclusie:
zowel voor de looks als voor het geluid, ieder zijn/haar eigen smaak :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

#89
samengevat: nee geen fotos van mijn kant.
de set heeft de looks en geluid die ik wens, daar gaat het om, niet meer, niet minder.
kan het beter?? ow zeker, maar valt buiten mn budget helaas.

fotos plaatsen geeft dan weer willekeurige meningen waar ik helemaal niet op zit te wachten...

enja betrap mezelf ook op het onnodig reageren op fotos van sets, zal het proberen te beperken :-D

ok misschien toch nog een kleine upgrade voor de GR... ff vrijdag afwachten, mogelijk een netto bonus die de concorde MkII elite dekt :-D

ow en de shield tv gaat met pensioen... doet niet wat ik er van verwachtte (te veel vage storingen), de apple tv wel
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K