Welke voorkeur(en) van muziekgenre(s) heeft jouw set?

Gestart door Rob46, september 29, 2017, 18:26:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Even een knuppel in het hoenderhok gooien; ik vind set een beetje overdreven, beter gezegd zou zijn "jouw speakers".

Tenzij jouw versterker vermogen tekort komt om op een continue vermogen van 110dB hardrock muziek af te spelen dan wordt het verhaal anders.

Voor de rest zal iedereen omschrijven wat de speakers doen en daarop beoordelen waar de set voor geschikt is.
Ik weet dat mijn speakers toch zeer helder (een enkele keer te helder) in het hoog gaan, dat is gewoon de eigenschap van deze jongens.

Zou ik de Sopra No.1 van Bert50 kunnen lenen dan zal de uitkomst compleet anders zijn.

Zeg ik daarmee dat de rest er niet toe doet, nee. In de laatste aanschaf van Bert50 (neem jou even als voorbeeld Bert) horen een aantal een verbetering van de NA11 naar de Aurender. Maar dit veranderd niet de eigenschap van de speakers. Zijn ze nu uitstekend geschikt voor klassieke muziek en bijv. minder voor hardrock dan zal dit nu niet op eens veranderen, niet door de bron niet door een streamer en niet door een versterker.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

... de start van een set zal dikwijls beginnen bij de luistervoorkeur en de muzieksmaak van de eigenaar, welke op die basis zijn eigen set zal samenstellen en wellicht tweaken/finetunen. Willekeurig een speaker kopen en voorts daarop de muzieksmaak en luistervoorkeur afstemmen, lijkt mij geen gelukkig huwelijk.

Rob46

'Set' omdat het in mijn beleving/ervaringen een gelukkig huwelijk moet zijn. Ergens in de keten iets wijzigen, kan zomaar een totaal andere karakteristiek opleveren. En ja, de ene set is de andere niet. Bij de één zal het een verschil miniem zijn, bij de andere groots. Ik ben echter wel van mening dat het met elkaar moet matchen. Speakers hebben een karakter, maar de bron ook, ook al zijn het nullekus en eentjes......

Vinyl_Fuchs

#18
Citaat van: Brutus op oktober 01, 2017, 14:37:08
Even een knuppel in het hoenderhok gooien; ik vind set een beetje overdreven, beter gezegd zou zijn "jouw speakers".

Tenzij jouw versterker vermogen tekort komt om op een continue vermogen van 110dB hardrock muziek af te spelen dan wordt het verhaal anders.

Voor de rest zal iedereen omschrijven wat de speakers doen en daarop beoordelen waar de set voor geschikt is.
Ik weet dat mijn speakers toch zeer helder (een enkele keer te helder) in het hoog gaan, dat is gewoon de eigenschap van deze jongens.

Zou ik de Sopra No.1 van Bert50 kunnen lenen dan zal de uitkomst compleet anders zijn.

Zeg ik daarmee dat de rest er niet toe doet, nee. In de laatste aanschaf van Bert50 (neem jou even als voorbeeld Bert) horen een aantal een verbetering van de NA11 naar de Aurender. Maar dit veranderd niet de eigenschap van de speakers. Zijn ze nu uitstekend geschikt voor klassieke muziek en bijv. minder voor hardrock dan zal dit nu niet op eens veranderen, niet door de bron niet door een streamer en niet door een versterker.
Wat dacht  je van akoestiek, mijn set i.c.m. klipsch la scala (staan bekend om hun live-like geluid) kan hardrock/ bassen (15inch woofer ) moeiteloos aan. Alleen op hoger  volume krijg ik problemen met basgeluid door de akoestiek.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bert50

Zeg het maar voor Bert [emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

Citaat van: Vinyl_Fuchs op oktober 01, 2017, 16:02:43
Wat dacht  je van akoestiek, mijn set i.c.m. klipsch la scala (staan bekend om hun live-like) kan hardrock/ bassen (15inch woofer ) moeiteloos aan. Alleen op hoger  volume krijg ik problemen met basgeluid door de akoestiek.

Maar akoestiek is geen onderdeel van de vraag  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Paul

Mijn set kan niet praten dus geen eigen mening.  hello

Daar ik diverse setups heb kan ik switchen afhankelijk van muziek keuze, akoestiek / settings etc. oftewel de factoren die in deze meespelen zijn bepalend voor het totaal plaatje.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Antwoord op de vraag:

Wat het baasje op dat moment wil horen!

Matt

Citaat van: Brutus op oktober 01, 2017, 21:04:54
Maar akoestiek is geen onderdeel van de vraag  :wink:

De ruimte waar de set staat is toch ook onderdeel van de set  clown1
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

jowa


JohnWx

Lekkere muziek klinkt overal prettig op in de auto op je set wekkerradio gsm
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Brutus

Citaat van: Matt op oktober 01, 2017, 23:45:23
De ruimte waar de set staat is toch ook onderdeel van de set  clown1

In dat geval heb ik een verrekte dure set  :-D :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bert50

Mijn set heeft geen voorkeur alles speelt wel behalve Nederlandstalig daar heeft de Accuphase het moeilijk mee [emoji13][emoji13]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Cornelis1921

Citaat van: bert50 op oktober 02, 2017, 17:27:56
Mijn set heeft geen voorkeur alles speelt wel behalve Nederlandstalig daar heeft de Accuphase het moeilijk mee [emoji13][emoji13]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
:schater: notworthy Maar toch niet alles wat er in het NL gezongen wordt...? Er zoveel mooi in het Nederlands, ik denk alleen maar aan Jules de Corte, Frans Halsema, Boudewijn de Groot en Herman van Veen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *