De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Ze zien er erg netjes uit. Eer van je werk.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: NB op februari 05, 2023, 10:58:07
Ze zien er erg netjes uit. Eer van je werk.
Dank je wel.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra

Erg mooi Marcel!

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Audiophylia Nervosa

De laatste foto van de 2 kasten is de linker nog onbehandeld en de rechter staat in de wax maar moet nog uit gepoetst worden.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Voorn

Ja dat knapt op, erg mooi! Goed bezig met de hobby, het is toch leuk als je met je eigen handen iets maakt waar je daarna lekker van kunt genieten. Complimenten hoor!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Emiel77

Mooi werk Marcel, een set magnats in ere hersteld :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Audiophylia Nervosa

The Quad Z2 has left the building.

Deze stonden al enige maanden op zolder in hun originele doos niets te doen.

En omdat het virus toch weer de kop op steekt en ik nog nooit een open baffle systeem in mijn bezit heb gehad, kwam nu de mooie kans om dit te verwezenlijken.

Een mooie set Spatial Hologram M2 Turbo kwam er op mijn pad en kon ik met de Quad goed in de deal meenemen.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

NB

Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Heb dat ook nog nooit gehad.
Staan ze niet wat laag?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: NB op maart 17, 2023, 13:40:07Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Heb dat ook nog nooit gehad.
Staan ze niet wat laag?

Op zich bevallen ze wel goed, een goede luistersessie moet ik nog doen maar vooralsnog klinkt het helemaal niet verkeerd.

En of ze laag staan, dat kan niet anders, dit is de stand waarop deze speakers hun ding moeten doen.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Audiophylia Nervosa op maart 17, 2023, 14:33:02Op zich bevallen ze wel goed, een goede luistersessie moet ik nog doen maar vooralsnog klinkt het helemaal niet verkeerd.

En of ze laag staan, dat kan niet anders, dit is de stand waarop deze speakers hun ding moeten doen.


Na een aantal dagen "intensief" luisteren is toch wel duidelijk geworden dat wel hele mooie luidsprekers zijn en heel goed presteren, maar het vervelende is dat ik onlangs de Magnat Sigma 800 set heb aangeschaft en dat met die speaker toch wel alles op zijn plaats valt. Alles is in balans, hoog, mid en een geweldig mooi laag.

En dan met name dat laag (niet al te bombastisch) is hetgeen ik mis in mijn gehoor. Iemand anders kan al heel erg tevreden zijn met wat de Spatial presteert, maar voor mij is dat net iets te weinig. En een subwoofer erbij plaatsen is voor mij geen optie.

Ik vind de looks wel heel erg mooi en ook de afwerking is super maar deze gaan toch ter zijner tijd de verkoop in.

Nu weet ik ook dat ik niet de luisteraar ben voor een Open Baffle systeem, als je het niet probeert, kan je er ook niet over meepraten, toch?
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

NB

Citaat van: Audiophylia Nervosa op maart 23, 2023, 09:24:04Nu weet ik ook dat ik niet de luisteraar ben voor een Open Baffle systeem, als je het niet probeert, kan je er ook niet over meepraten, toch?

Weer een ervaring rijker.
als je ze in een hoek zet, krijg je dan geen extra laag?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

Open baffle heb ik ook wel eens geluisterd en miste het laag zelf ook.
Een sub erbij vind ik geen probleem, maar dan in mijn geval in combinatie met zuiltjes die de basis van het laag pakken met de sub als subtiele toevoeging.

Wat ik nog wel eens zou willen testen zijn electrostaten zoals bijvoorbeeld de MartinLogan ESL-X.
Deze pakken wel weer een aardig deel van de lage tonen... geen goedkope oplossing ook trouwens :-o

Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

TurboMarco

#852
Wanneer je valt voor de Sigma dan is een volgende stap om eens te beluisteren de Transpuls TP35 of TP45 , dus niet de nieuwe Transpuls maar echt de oudjes 8-)

http://www.magnat.tv/d4.shtml

De Sigma's zijn mooi maar de Transpuls gaan echt veel verder, althans naar mijn mening dan.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiophylia Nervosa

Citaat van: TurboMarco op maart 24, 2023, 00:34:11Wanneer je valt voor de Sigma dan is een volgende stap om eens te beluisteren de Transpuls TP35 of TP45 , dus niet de nieuwe Transpuls maar echt de oudjes 8-)

http://www.magnat.tv/d4.shtml

De Sigma's zijn mooi maar de Transpuls gaan echt veel verder, althans naar mijn mening dan.

Dat zijn flinke jongens, en dan met name die TP45.

Ik was eerst eigenlijk op zoek naar de Sigma 900 ivm de 12 inch woofer, ik kwam alleen deze Sigma 800 set eerder tegen voor een aantrekkelijke prijs. Later contact met een Magnatofiel gehad en deze wist te vertellen dat het laag van de 800 mooier er uit komt dan bij de 900.

Voorlopig blijf ik nog genieten van de Sigma 800 mede omdat alles toch wel heel mooi in balans is en op zijn/haar plek valt.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Omdat ik het toch niet kon laten en wij de eiken eettafel de deur uit zouden doen, heb ik van de tafelpoten een paar mooie stands gemaakt speciaal op de maat van de Magnat Sigma 800 (30 x 35 cm).

De poten zijn 8 x 8 cm en heb ik eerst van hun witte verf moeten ontdoen. De hoogte van een gezaagde poot is uitgekomen op 32,5cm en daar komt dan nog een plaat van 18mm op en onder in de poten komen Rampa moeren waar de spikes in gedraaid kunnen worden.

Als alles gebouwd is, ga ik ze in de teak olie afwerken.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.