subwoofer en center speaker

Gestart door SS-99, november 19, 2007, 10:22:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: SS-99 op december 06, 2007, 15:30:58
OK, mijn fout, sorry.
Ik heb het zwikkie eens nagegaan wat die video kabels betrof.
2 kabels van de tv ingang van de receiver - audio gedeelte -
aangesloten op audio uitgang van de TV zelf.
Hiermee krijg je dus geluid van de TV over de receiver.

Citeer
Helaas geen videokabel tussen de TV en Receiver aangesloten.
Ben er inmiddels al achter, hoe ik dat gedaan heb toendertijd.
Dat was een kabeltje tussen de video uitgang aan de voorkant
van de receiver, verbonden met video ingang a/d voorkant v/d tv.
Om het On Screen Display van de versterker via de tv te tonen, moet je dit kabeltje weer gebruiken! Dan kun je ook gelijk alle instellingen via de tv bekijken en aanpassen.

Wil je de tv als center speaker gebruiken, dan moet je vanaf je receiver de center pre out verbinden met een audio input op je tv, of de luidsprekerkabel aansluiten tussen center out en op je tv een audio in (als dit al bestaat).
Het is echter een verslechtering om je tv als center te gebruiken. Beter is om in je receiver de center uit te schakelen, zodat het geluid verdeeld wordt over je front speakers, of een echte center speaker te gebruiken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Rob G

CiteerEn ja Rob, ik lees de handleiding wel hoor, maar dit soort boekjes
staat niet altijd duidelijk beschreven.
Ik kan me niet voorstellen dat daar niet in staat hoe je in het main menu komt en je de speakerinstellingen veranderd. Dat er niet uitgebreidt wordt gesproken over het nut van bepaalde instellingen is wat anders, maar war je dingen kunt instellen staat vrijwel altijd gewoon genoemd.

Zonder video-kabel heb je inderdaad geen OSD, en met deze twee audio-kabels alleen tv-geluid over de receiver, en gebruik je dus ook niet de tv als center-kanaal. Ik begrijp dus niet wat voor een problemen je nu hebt met de weergave van DTS.. :?

Overigens is het wel vreemd dat de aansluiting aan de voorzijde ook een video-out is. Ik ken alleen de video-in (en audio-in) aansluitingen aan de voorzijde, deze vallen dan onder de Aux 1.

SS-99

Citaat van: Rob G op december 06, 2007, 21:54:50
Ik kan me niet voorstellen dat daar niet in staat hoe je in het main menu komt en je de speakerinstellingen veranderd. Dat er niet uitgebreidt wordt gesproken over het nut van bepaalde instellingen is wat anders, maar war je dingen kunt instellen staat vrijwel altijd gewoon genoemd.
Zonder video-kabel heb je inderdaad geen OSD, en met deze twee audio-kabels alleen tv-geluid over de receiver, en gebruik je dus ook niet de tv als center-kanaal. Ik begrijp dus niet wat voor een problemen je nu hebt met de weergave van DTS.. :?
Overigens is het wel vreemd dat de aansluiting aan de voorzijde ook een video-out is. Ik ken alleen de video-in (en audio-in) aansluitingen aan de voorzijde, deze vallen dan onder de Aux 1.
Ai...je hebt inderdaad gelijk, wat die inputs betreft.
Allemaal inputs...yuk.
Weer de handleiding erbij, kijken of ik het kan vinden, hoe ik dat toendertijd heb gedaan.
is ook al weer meer dan een jaar geleden.
Dan zou ik eigenlijk de ext-4 input van de tv gebruiken en die dan weer doorverbinden met de
uitgang aan de achterkant van de receiver, hmm... er zitten daar 2 stuks, effe denken nu.
Daar het mij toen ook is gelukt, weet helaas niet meer zo precies, zou het nu ook weer moeten lukken.
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E

SS-99

Ben er inmiddels al achter, dat er toch een kabeltje loopt van de svhs uitgang van de receiver naar ....andere svhs connector lag er los bij,
die doorverbonden naar de svhs ingang van de TV, maar nog geen display van de receiver op het TV display te zien...grrr.
Dan maar het display gebruikt van de receiver zelf, dat werkt nu wel goed en enigszins leesbaar, zou ook moeten gaan zo.
Geprobeerd, tevens de handleiding met de menu's erbij op schoot, en het 1 en ander weer ingesteld, zoals subwoofer op NO en Center ook op NO.
Fronts op Large gezet, maar nu zei piesjecru...
Waarom speakersetup op manual en waarom het eerste kanaal op nul ?
Al met al komen we er wel. :-)

Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E

Maurice

Citaat van: SS-99 op december 08, 2007, 15:34:40
Ben er inmiddels al achter, dat er toch een kabeltje loopt van de svhs uitgang van de receiver naar ....andere svhs connector lag er los bij,
die doorverbonden naar de svhs ingang van de TV, maar nog geen display van de receiver op het TV display te zien...grrr.
Dan moet je op je TV natuurlijk nog wel de juiste EXT erbij zoeken ;)
Citeer
Geprobeerd, tevens de handleiding met de menu's erbij op schoot, en het 1 en ander weer ingesteld, zoals subwoofer op NO en Center ook op NO.
Fronts op Large gezet, maar nu zei piesjecru...
Waarom speakersetup op manual en waarom het eerste kanaal op nul ?
Al met al komen we er wel. :-)
Speakers zet je op large indien je grote speakers hebt. Small indien je kleine speakers hebt en er ook een sub bij hebt.
Speakerset en eerste kanaal op 0 is mij niet duidelijk, wat bedoel je hier mee?


[/quote]
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Je zet je eerste kanaal op 0 db

Vervolgens ga je de rest van de kanalen dmv gehoor of een db meter afregelen

het volume\db"s wat je bij je eerste kanaal krijgt is je uitgangs punt

Dus de rest van de kanalen moeten even hard staan om kloppend geluidsbeeld te krijgen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rob G

De kanaal-instelling is een correctie-methode voor speakers die door hun opstelling harder of zachter klinken. Je begint bij het vergelijken van de geluidsniveau's met de eerste speaker (duh..). Dat is daarmee eigenlijk jouw referentie-speaker, en die hoeft niet gecorrigeerd te worden. Daarnaast heb je zo voor de andere speakers evenveel correctie mogelijkheden naar boven en naar beneden.

Welke video-out van de receivergebruik je nu?
Bij mij moet ik voor de OSD de monitor-out aansluiten op de tv, en niet een video-out. Ook werkt het bij mijn tv maar op één van de drie beschikbare aansluitingen.

SS-99

Citaat van: Rob G op december 08, 2007, 20:03:05
De kanaal-instelling is een correctie-methode voor speakers die door hun opstelling harder of zachter klinken. Je begint bij het vergelijken van de geluidsniveau's met de eerste speaker (duh..). Dat is daarmee eigenlijk jouw referentie-speaker, en die hoeft niet gecorrigeerd te worden. Daarnaast heb je zo voor de andere speakers evenveel correctie mogelijkheden naar boven en naar beneden.
Welke video-out van de receivergebruik je nu?
Bij mij moet ik voor de OSD de monitor-out aansluiten op de tv, en niet een video-out. Ook werkt het bij mijn tv maar op één van de drie beschikbare aansluitingen.

Even een reply aan Stadium III :
Ik wacht wel, totdat jij hier bij mij thuis komt, met die db
meter van jou, ben benieuwd, hoe dat te werk zal gaan.

@ Rob G : Ik vraag me af, wat je bedoelt met de eerste speaker,
ik heb er 4 stuks op aangesloten.
Ik gebruik momenteel (Was vroeger al eerder aangesloten geweest)
de monitor-out uitgangen van de receiver op de video-ingang aan de voorkant
van de TV (S-VHS aansluiting) en die zit bij mij op EXT: 4.
EXT 4 aangeschakelt, maar nee, geen display van de receiver op te zien, ben
benieuwd, wat ik nu weer fout doe, heb het toen maar op de display van de
SR-7000 gedaan, ging wel iets makkelijker, maar wat ik vroeger kon, zou nou
ook moeten gaan, mss dat Stadium dat wel weet, als ie hier bij mij op visite komt. :-)
Mvg, Simon.
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E

Rob G

Ik bedoel gewoon de eerste speaker waarvan je de correctie-waarde in kunt stellen, niks meer en niks minder.

Verder moet je de monitor-out gebruiken. Probeer ook eens wat andere video-aansluitingen op jouw tv, bij mij werkt het ook niet op de aansluiting aan de voorzijde van mijn tv, wel via de scart-aansluiting (je hebt scart-tulpstekker verloopstekkers), en ook wel via mijn dvd-recorder.

SS-99

Citaat van: Rob G op december 13, 2007, 15:27:14
Ik bedoel gewoon de eerste speaker waarvan je de correctie-waarde in kunt stellen, niks meer en niks minder.
Verder moet je de monitor-out gebruiken. Probeer ook eens wat andere video-aansluitingen op jouw tv, bij mij werkt het ook niet op de aansluiting aan de voorzijde van mijn tv, wel via de scart-aansluiting (je hebt scart-tulpstekker verloopstekkers), en ook wel via mijn dvd-recorder.
Dat vind ik vreemd, want de SR heeft het wel gedaan op die aansluiting aan de voorkant (EXT-4) svhs aansluiting.
Het betreft hier de aansluiting op een JVC AV-28Z10S Interiart Model (2 x 20W) (Digital TV)
Hoera...Ik ben net even aan het rommelen geweest met het menu van de Tv en heb nu het OSD menu vd SR op de TV staan.
Ik wist het wel, maar het wou me niet te binnen schieten, ik wist, dat ik wat vergeten was, maar wist niet meer wat,
in de TV manual gekeken en toen zag ik het ineens staan, na wat gezoek in die beschrijving. :lol: :-)
Alleen moet die SR nog goed ingesteld worden en dat is alles.
Meer niet - Heb inmiddels ook al een subwoofer te pakken, had ik al, maar die behoort bij 4 sats en ik wil proberen,
die SW op de SR aan te sluiten, is 8 Ohm, totaal vermogen 250W, dus dat zou moeten kunnen, had em vroeger op de PM-7000 aangesloten.
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E

SS-99

Probleem met Subwoofer is opgelost !!!

Center Speaker komt later wel, zodra ik er 1tje heb opgespaard.

Van mij mag hier een slotje op.
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E