De set van Rex

Gestart door rexp, december 03, 2015, 14:03:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrald

Citaat van: rexp op juni 18, 2016, 23:54:38


Dit is het geworden: een Yamaha A-S2100 versterker, met CD-N301 cd-player annex streamer. En tweedehands een RX-V2065 surround versterker met BD-S671 BR-speler.

Tot ziens op het Yamaha forum :schater:

Kwijl!! analoge metertjes!!!!!!
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

rexp

Voor de liefhebbers van het betere binnenwerk  byebye



Achterkantje:



En zo staat het er tegenwoordig bij:


Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Zep

Ziet er strak uit allemaal....mooie set zo, Rex  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Citaat van: Zep op november 06, 2016, 19:06:56
Ziet er strak uit allemaal....mooie set zo, Rex  :yes:

+1  HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Wat een mooie versterker om te zien die A-S2100. Bevallen de Focals nog steeds? Welke zijn het exact? Toevallig een 'W' versie?

rexp

Dit zijn de 716V. Ik heb al een tijdje de Electra's op mijn verlanglijst staan, maar ik heb geen haast. De 716 is een echte 'fun' speaker, great value for money.

xander32

Ik ken ze, heb zelf een 5.0 set gehad (816w, 806v en cc800). Heb daar veel plezier van gehad.

Citaat van: rexp op november 06, 2016, 21:20:38
Dit zijn de 716V. Ik heb al een tijdje de Electra's op mijn verlanglijst staan, maar ik heb geen haast. De 716 is een echte 'fun' speaker, great value for money.

rexp

#38
Oei, de laatste Marantz is nu ook de deur uit. De regiovrije DV4003 voor mijn Amerikaanse DVD's was niet meer nodig door de aankoop van een regiovrije Oppo 103 (wat een super apparaat, speelt echt alles).



Op de plek van de DV staat nu een Himedia Q5, want ik wilde een aparte mediaspeler proberen. Daar draait Kodi op. Ben er nog niet uit of die blijft.

Brutus

Nice........hoe bevalt de 2100?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

rexp

Erg happy mee. Bij de 2100 heb ik echt het gevoel dat ik er jaren mee verder kan. Laten we eerlijk zijn: dit zit aan de top van wat ik wil uitgeven voor een versterker, dus het geeft ook het gevoel dat het niet beter kan.

Even afgezien van de speakers, daar wil ik ook nog een stap vooruit in doen. Dan denk ik aan Electra's, PMC of AP.

Zep

Citaat van: rexp op december 17, 2016, 15:22:41
Erg happy mee. Bij de 2100 heb ik echt het gevoel dat ik er jaren mee verder kan. Laten we eerlijk zijn: dit zit aan de top van wat ik wil uitgeven voor een versterker, dus het geeft ook het gevoel dat het niet beter kan.

Blijf een zwak houden voor Yamaha, was bijna tot een A-S1100 overgegaan....maar de A-S3000 zou ik niet over twijfelen  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

rexp

Ik was ook van plan de 1100 te kopen, maar kreeg een aanbieding die ik niet kon weigeren. Ik heb het met de verkoper ook over een toekomstige upgrade naar een 3000 gehad. Volgens hem klinkt de 2100 beter. Dat is het verhaal van de Europese tuning, waarover hier en daar wel wat te lezen valt.

De 3000 heeft wel grotere VU meters, FWIW. Om daar nou 2x zoveel voor te betalen...

rexp

Laatste updates:
Yamaha NP-S2000 Network Player gekocht;
Receiver vervangen door een Avantage RX-A1010.



Geen Marantz, maar wel lekker.

Rob46