Zijn er al mensen die de MARANTZ SA7-S1 hebben

Gestart door HiFi gek, september 12, 2007, 21:01:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


HiFi gek

Jongens , graag alleen discuseren over de SA7-S1 en niet over het modifiseren , want ik begin hier toch niet aan .


Groeten   EDWIN

Maurice

Citaat van: HiFi gek op september 17, 2007, 17:46:58
Jongens , graag alleen discuseren over de SA7-S1 en niet over het modifiseren , want ik begin hier toch niet aan .


Groeten   EDWIN
Volgens mij was dat nu al wel duidelijk  :wink:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

D.A.R.R.Y.L.


Gouden Kabeltjes

Ben het eens met de stelling van Edwin, je kan een SA7-S1 niet vergelijken met een gemodificeerde SA11-S1.
Ik heb zelf een SA15-S1, voor de volle mep (alle opties) gemod door Sound Evolution. Ben er super tevreden over, daar niet van, maar in de kern blijft het een SA15.

SA7-11 heeft onder andere een (r)evolutionair nieuw loopwerk, dacs en filters.

Dus: ik zou zeggen, spaar lekker door en hopelijk is er in mei 2008 ergens een betere deal te vinden dan de adviesprijs. Want ik vind 'm wel errug duur. Maar de reviews zijn erg enthousiast; mijn favoriete blad 'Hifi Choice' noemt het 'best disc player ever' en daarmee een 'bargain'.

Ik vrees wel dat je na aanschaf hooked bent aan een totale upgrade met de andere componenten uit de serie :-)
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

HiFi gek

Citaat van: Gouden Kabeltjes op september 20, 2007, 17:13:24
Ben het eens met de stelling van Edwin, je kan een SA7-S1 niet vergelijken met een gemodificeerde SA11-S1.
Ik heb zelf een SA15-S1, voor de volle mep (alle opties) gemod door Sound Evolution. Ben er super tevreden over, daar niet van, maar in de kern blijft het een SA15.

SA7-11 heeft onder andere een (r)evolutionair nieuw loopwerk, dacs en filters.

Dus: ik zou zeggen, spaar lekker door en hopelijk is er in mei 2008 ergens een betere deal te vinden dan de adviesprijs. Want ik vind 'm wel errug duur. Maar de reviews zijn erg enthousiast; mijn favoriete blad 'Hifi Choice' noemt het 'best disc player ever' en daarmee een 'bargain'.

Ik vrees wel dat je na aanschaf hooked bent aan een totale upgrade met de andere componenten uit de serie :-)



Ik heb de SA7-S1 al te koop gezien bij STASSEN HiFi voor maar 6000 euro i.p.v. 7000 euro .
De verkoper vertelde mij dat alles wat hun verkopen goedkoper is dan elders .

Een mooi voorbeeld ------------- een half jaar geleden koste een B&W 802D maar 10.000 euro i.p.v. 12.000 euro , deze werden grijs geïmporteerd

Groeten   EDWIN

passie

Ik ben in het bezit van een SA7-S1 en hoop iets te kunnen bijdragen tot deze 'discussie'.  Voor ik hem kocht heb ik uiteraard andere modellen beluisterd (o.a. McIntosh waar ik vrij ontgoocheld over was door de veel te warme klank + echt goedkope plastiek afwerking ).
Ook de SA11-S1 is hierbij de revue gepasseerd en ik vond die speler wel goed maar toch niet meer en gezien ik van plan was een aankoop te doen die me misschien wel 20 jaar moet tevreden houden heb ik uiteindelijk voor het hoger model gekozen dus (de SA11-S2 was toen trouwens nog niet beschikbaar).
Het verschil tussen de 7 en de 11 was er wel duidelijk.  Het beschrijven is niet eenvoudig maar het kwam erop neer dat het zoals de 11 klonk qua klankkleur, dynamiek, stiltereproductie, stereobeeld (vooral toch) etc. maar dan wel een duidelijke klasse beter.
Was het het extra geld waard? Eerder is al geschreven dat het misschien maar 10% beter is (ik  zou toch iets hoger inschatten) maar het je hebt ze dan wel en als je fijne oortjes hebt als ik dan was de keuze niet moeilijk.  Had ik voor een ander merk/model gekozen dan zou het geweest zijn omdat ik top loading toch functioneler en mooier vind maar de lade van de SA7 voelt echt heel goed en snel dus was de knoop eenvoudig doorgehakt.

Gezien ik een digitale versterker heb (overigens uiterst tevreden van) heb ik wel moeten vaststellen dat de kabel die ik had duidelijk niet goed genoeg was en de 'kwaliteiten' van het hoog van zowel de CD-speler als de versterker iets te weinig getemperd werden.  Dus een goede interconnect kabelmatching is belangrijk!

Rest van mijn systeem is B&W 802D en Jeff Rowland Concerto integrated.

HiFi gek

Citaat van: passie op februari 16, 2008, 22:57:13
Ik ben in het bezit van een SA7-S1 en hoop iets te kunnen bijdragen tot deze 'discussie'.  Voor ik hem kocht heb ik uiteraard andere modellen beluisterd (o.a. McIntosh waar ik vrij ontgoocheld over was door de veel te warme klank + echt goedkope plastiek afwerking ).
Ook de SA11-S1 is hierbij de revue gepasseerd en ik vond die speler wel goed maar toch niet meer en gezien ik van plan was een aankoop te doen die me misschien wel 20 jaar moet tevreden houden heb ik uiteindelijk voor het hoger model gekozen dus (de SA11-S2 was toen trouwens nog niet beschikbaar).
Het verschil tussen de 7 en de 11 was er wel duidelijk.  Het beschrijven is niet eenvoudig maar het kwam erop neer dat het zoals de 11 klonk qua klankkleur, dynamiek, stiltereproductie, stereobeeld (vooral toch) etc. maar dan wel een duidelijke klasse beter.
Was het het extra geld waard? Eerder is al geschreven dat het misschien maar 10% beter is (ik  zou toch iets hoger inschatten) maar het je hebt ze dan wel en als je fijne oortjes hebt als ik dan was de keuze niet moeilijk.  Had ik voor een ander merk/model gekozen dan zou het geweest zijn omdat ik top loading toch functioneler en mooier vind maar de lade van de SA7 voelt echt heel goed en snel dus was de knoop eenvoudig doorgehakt.

Gezien ik een digitale versterker heb (overigens uiterst tevreden van) heb ik wel moeten vaststellen dat de kabel die ik had duidelijk niet goed genoeg was en de 'kwaliteiten' van het hoog van zowel de CD-speler als de versterker iets te weinig getemperd werden.  Dus een goede interconnect kabelmatching is belangrijk!

Rest van mijn systeem is B&W 802D en Jeff Rowland Concerto integrated.



Ha fijn om te lezen dat er ook iemand is die de SA7-S1 heeft .
Ik ben zelf nog steeds hard aan het sparen en verwacht de speler in de maand mei te kunnen aanschaffen .

Ik heb al afgesproken met mijn dealer dat ik de speler een week lang thuis mag uitproberen .
En als ik dat wil krijg ik ook meteen de nieuwe SA11-S2 mee om te kunnen vergelijken met de SA7-S1 .

In de diverse testen die ik heb gelezen en de diverse rerenomeerde audiowinkeliers die ik heb gesproken behoord de SA7-S1 tot de wereldtop , er zijn volgens hun bijna geen betere spelers te krijgen ( vaak kosten ze dan een veelvoud extra ) .

Zodra de speler bij mij thuis staat laat ik het weten .

Groeten   EDWIN  B

joep

#53
Ik zou er toch zeker de SA-11S2 naast zetten. En niet letten op anders, maar op beter.
Heb zelf interesse in de SA-11S2. We zouden met zij die ook interesse in deze spelers hebben eens samen moeten luisteren. Zo van twee horen meer dan één of van drie horen meer dan twee.