Hoe beluister jij jouw favoriete muziek(-album)? In zijn geheel of ...?

Gestart door Cornelis1921, juli 08, 2013, 17:47:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A.U.B. aangeven hoe jij meestal  luistert.

Ik beluister de muziek (het complete album) meestal in zijn geheel. Van A tot Z dus.
8 (88.9%)
Ik beluister het album soms gedeeltelijk. Alleen kant A of kant B.
2 (22.2%)
Ik skip binnen het album van favonummer naar favonummer (voordat ik aan nieuw album begin).
1 (11.1%)
Ik switch van album naar album en van nummer naar nummer. Ik beluister een album niet altijd in zijn geheel. Ook de albumvolgorde negeer ik. (Komt veelvuldig voor bij streamers.)
1 (11.1%)
Ik hou mij niet aan de beperking van het album. Ik skip van nummer naar nummer binnen de gehele muziekbibliotheek. (Meestal streamers.)
0 (0%)
Zelfs een complete song is voor mij (soms) niet heilig. Ik beluister deze (soms) fragmentarisch.
0 (0%)
De random mode staat bij mij soms/regelmatig aan.
0 (0%)
Ik heb weleens de neiging om sommige songs of albums achter elkaar te herhalen.
2 (22.2%)

Totaal aantal stemmen: 9

Cornelis1921

 stupid
Vooruit met de geit. Alweer een poll. We hebben er zin in.
Nu een onderzoekje naar het luistergedrag van de gemiddelde forummer.
Stem ze en vergeet vooral niet een toelichting achter te laten in het topic.
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Dat is nou zo lekker als je geen schijfjes meer draait.
Ik zet een album of artiest op waar ik op dat moment zin in heb en van dat punt punnik ik een playlist in elkaar.
Zo vanuit de bar, bank, balkon, bij de buurjongen, eigenlijk overal waar m'n wifi nog bereik heeft.

Ik ben zó 2013....

renes59

Op een avond heb ik soms wel 30 cd's in de speler. Er zijn cd's die ik wel helemaal beluister. Mensen die bij mij komen luisteren krijgen veel soorten muziek te horen.

@Cor: Haal dat slot van Klassiek voor Sukkels af, zo wordt het nooit wat.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op juli 08, 2013, 21:48:32
Op een avond heb ik soms wel 30 cd's in de speler. Er zijn cd's die ik wel helemaal beluister. Mensen die bij mij komen luisteren krijgen veel soorten muziek te horen.

@Cor: Haal dat slot van Klassiek voor Sukkels af, zo wordt het nooit wat.

Die is er al af Rene. ? Volgens mij door Joep.

Dit is slechts een afleidings beweging van Cor.

Kom Cor vooruit met de geit naar de andere site en begin met typen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Er zit nu weer een slot op, dit nadat we hadden gepost. Ik had uit willen leggen wat ik met handel bedoel, geen componist.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op juli 08, 2013, 22:36:20
Er zit nu weer een slot op, dit nadat we hadden gepost. Ik had uit willen leggen wat ik met handel bedoel, geen componist.

MMM vreemd.

Cor kan de post niet op slot zetten dat kan alleen een admin. bij een standaard topic.

Wat de handel betreft snap ik best wat je bedoeld.  (zat een beetje te plagen)

Ik gaf alleen aan Cor aan dat ie b.v. met Händel zou kunnen beginnen.

Maakt eigenlijk niet uit is zijn feestje.

Groet Hans ak Whisper 
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Citaat van: Whisper.nl op juli 08, 2013, 22:44:06
Wat de handel betreft snap ik best wat je bedoeld.  (zat een beetje te plagen)
Groet Hans ak Whisper

:-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Citaat van: renes59 op juli 08, 2013, 21:48:32
@Cor: Haal dat slot van Klassiek voor Sukkels af, zo wordt het nooit wat.
Citaat van: Whisper.nl op juli 08, 2013, 22:05:07
Die is er al af Rene. ? Volgens mij door Joep.

Kan iemand dit trouwens eens uitleggen?
Viel me toen ook al op maar wilde er geen aandacht aan besteden, nu lees ik het weer en ben ik erg verbaasd dat dit mogelijk is.

mountainbiker

Ik heb gewoon een playlist met momenteel 3100 nummers uit alle genres.Deze laat ik gewoon random draaien en hoor wel wat voorbij komt en laat me verrassen. Nieuwe nummers voeg ik gewoon toe aan deze playlist. begin 2012 stond de teller op 2600 nummers of zo.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1


yasin89

Als het om cd's gaat; altijd in stukjes. Tenzij het een goede cd is natuurlijk.
Zo'n playlist is ook geen verkeerd idee. Kun je je eigen top 2000 maken.

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Rob46

Vaak in het geheel. Echter, als de muziek mij begint te vervelen, dan schuif ik er snel een andere cd in. Of; ik ga skippen.....

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1