Subwoofers en marantz recievers

Gestart door Stadium III, mei 27, 2007, 14:42:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

#90
Hee   maar dan gebruik je de verkeerde ingang op de sub voor high   
je moet niet de gebanlanceerde hebben maar de neutrik

een blauwe stekker die een kwartslag gedraait moet worden bij monteren


en de zwarte mag niet onder een schroefje van chassis   maar moet bij een --   van je speaker
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

audiof. zonder budget

Citaat van: Vlearmoes op april 08, 2011, 08:33:18
Hee   maar dan gebruik je de verkeerde ingang op de sub voor high   
je moet niet de gebanlanceerde hebben maar de neutrik

een blauwe stekker die een kwartslag gedraait moet worden bij monteren


en de zwarte mag niet onder een schroefje van chassis   maar moet bij een --   van je speaker

Als je bovenstaande speakon aanlsuiting wilt gebruiken, is het belangrijk dat je hem inderdaad van neutrik neemt. Deze zijn kwalitatief de beste. Er is veel gelijk uitziende imitatie in omloop, die overigens maar een paar euro minder kosten. Neutrik heeft een verend contactsysteem dat onder bijna alle omstandigheden een goed contact houd. Pin 1 is de + en Pin 2 is de - Dit staat ook vermeld op het inwendige deel vermeld op de kantjes van het zwarte plastic.... maar voor 40+ (zoals ik dus) die zo eigenwijs zijn om geen brilletje op te zetten is dit verdomde slecht te zien.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

dubbelo7

rob,

een vraagje:

ik heb een piedpiper subwoofer via lfe op een het marantz monster sr 7005.

Verder heb ik een rel die meedraait met mijn fronts. Echter, deze is met een tulpkabel aangesloten op de pre out van de sr, dit omdat ik actieve frontspekaers heb. Sluit ik de rel aan op de a of b speaker uitgang, dan klopt het niet met de audyssey metingen.

Nu de vraag:
Sluit ik de rel aan op de pre outs van de marantz met de tulp kabels, dus dan ook naar de tulp (lfe) ingang van de sub. Of zal ik de rel aansluiten met speakon kabels en dan tulpjes solderen op de kabel zodat deze op de pre out kunnen en in de rel met de speakon connector?

gr
sander
Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Stadium III

ALS je de HIGH level kabel gebruikt dien je die ALTIJD bij de luidsprekers bij te zetten
Dus je mag hem zo niet los op de speaker aansluitingen zetten,dit word lastig als je actieve luidsprekers hebt

Verder als je de rel alleen op de fronts wilt hebben dan zou ik het Pre out signiaal L&R een keer splitten en dan met tulp naar de subwoofer gaan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dubbelo7

Het is op dit moment als volgt:

Een tulp splittertje op de pre out van de marantz. Ene kant de actieve front en de andere kant de rode tulp naar de sub. Op  de andere pre out hetzelfde, maar dan een witte tulp ook naar de subwoofer toe.

Dus eigenlijk van de pre out met een tulpkabel naar de lfe ingang van de rel woofer.

Als ik dit wil doen (als het je beter lijkt) met een speakon kabel, dan heb ik een L en R kabeltje en een massa draad. Waar sluit ik deze dan op aan?

of zal ik het zo laten zitten?

gr
Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Stadium III

Actieve speakers en speakon is een no go

Verder kun je aansluiten zoals ik aangegeven heb
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

AkTeVox

Iemand ervaring met deze sub van JBL ES 250 P ?
Zou deze graag aan de SR14 hangen.




Groeten Frank.

Stadium III

Subwoofer pre out pakken en op de sub line in
Crossover helemaal open draaien en in de reciever regelen

Volume iets meer als een kwart en zo maar eens beginnen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Omdat, waarom zou je dat willen ¿


Sander.
Citaat van: AkTeVox op mei 20, 2011, 20:41:50
Iemand ervaring met deze sub van JBL ES 250 P ?
Zou deze graag aan de SR14 hangen.




Groeten Frank.

JohnWx

Citaat van: xander32 op mei 21, 2011, 08:52:42
Omdat, waarom zou je dat willen ¿


Sander.

gewoon  :-D


en pas je profiel aan Aktevox  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

Citaat van: jwx op mei 21, 2011, 09:33:47
gewoon  :-D


en pas je profiel aan Aktevox  :-P

Aangepast de SR14 staat er nu netjes tussen en de PM7000/ST6000/CD6000 heeft een nieuwe eigenaar gevonden.  :wink:
Komende week moet er nog een JBL sub en center bij.  :-D

ties.

hallo, heeft iemand ervaring met een marantz SR7200?
zoja, wie weet hoe je de subwoofer zonder het speakerdraad aan/uit zet?
alvast bedankt!:)
Ties

drees62

Citaat van: ties. op juli 17, 2011, 17:13:33
hallo, heeft iemand ervaring met een marantz SR7200?
zoja, wie weet hoe je de subwoofer zonder het speakerdraad aan/uit zet?
alvast bedankt!:)
Ties

Begrijp je vraag niet helemaal, maar op de meeste sub's zit een aan/uit knop. Die kun je dus altijd gebruiken. Ook hebben vele sub's een autostand, hij wordt dan pas wakker als ie signaal krijgt en valt weer in slaap als hij een tijdje geen signaal meer krijgt.
Wat het event. met speakerdraad te maken heeft vat ik zo niet.

japan78

Ik wil graag de Marantz SR6006 combineren met 2 focal front speakers, 2 surround speakers en een actieve subwoofer.

Als ik bijv muziek wil luisteren in stereo, doet de subwoofer dan mee wanneer ik de front speakers op small heb staan?

Stadium III

Ja

In princiepe zal de subwoofer altijd mee spelen als de fronts op small staan
Ga je Source direct spelen dan zal de reciever de speakers op large zetten en dan zul je in het bassmangement moeten instellen wat de reciever met het laag zal gaan doen icm subwoofer
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4