Subwoofers en marantz recievers

Gestart door Stadium III, mei 27, 2007, 14:42:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: marvin op april 19, 2010, 18:26:21
Je loopt de boel toch niet op te naaien hier hé....!?  nonono  :-D


:angel: Sander.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op april 19, 2010, 18:26:21
Je loopt de boel toch niet op te naaien hier hé....!?  nonono  :-D
Inderdaad, Marvin duldt geen concurrentie als het om opnaaien gaat... :-D

Vlearmoes

Dat is ook wel de bedoeling van marantz   
het is de bedoeling dat je een sub koopt die niet alleen low-level aangestuurd wil worden  maar ook HIGH-level
:-D :-D :-D :angel:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

#63
Citaat van: Vlearmoes op april 19, 2010, 18:43:46
Dat is ook wel de bedoeling van marantz  
het is de bedoeling dat je een sub koopt die niet alleen low-level aangestuurd wil worden  maar ook HIGH-level
:-D :-D :-D :angel:

Ik heb niets tegen high hoor  :angel:



Sander.

Vlearmoes

Citaat van: xander32 op april 19, 2010, 19:09:34
Ik heb niets tegen high hoor  :angel:



Sander.

Robert
wil je woensdag mee naar de deeltijd (taktus)  kunnen we verder praten over bovenstaand plaatje
  :schater: :schater: :schater: :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

UPP

Citaat van: marvin op april 19, 2010, 18:26:21
Je loopt de boel toch niet op te naaien hier hé....!?  nonono  :-D

Haha nee dan zou ik ook mezelf expres gek maken en daar doe ik niet aan clown1

Net eindelijk eens een film in DD gekeken (District 9) en wat was dat kicke zeg. Zo'n sub i.c.m. met een houten vloer is echt the bomb.... letterlijk hello

nino

hallo,

Ik heb een Jamo sub.
En daar zit ook een knop cut off frequency op zou iemand mij kunnen uitleggen wat dat inhoud.

alvast bedankt

gr nino

Stadium III

Op je Jamo subwoofer zal er denk ik crossover opstaan

Hiermee regel je de frequentie's
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

nino

Ik heb er 3 Knoppen op zitten.
Level
cut of frequency
phase

gr nino

Stadium III

Level is volume
Cut Of Frequentie is de frequentie vanaf waar de subwoofer mee gaat spelen
Phase is de fase waarin je de woofer kunt zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

nino

En dan is natuurlijk mijn volgende vraag hoe kan ik dat het beste instellen  :lol:

gr nino

Stadium III

Hoe staan je instellingen en wat wil je ervan hebben
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

UPP

Heren, mijn SR6004 was kapoet, maar heb 'em inmiddels weer terug en de ruis waar ik last van had is gelukkig weg  :lol: Apparaat moest opnieuw ingesteld worden. Alles stond weer op febriekswaarden, dus 't dikke boek erbij gepakt en aan de gang. Alles (denk ik clown1 ) goed aangesloten en toen kwam ik erachter dat ik geen bass heb... nahja, hij is er wel, maar je merkt hem bijna niet. De fronts staan op large, de center en rear op small. Subwoofer staat op yes en 'both'.
Als ik het volume van de subwoofer vol open draai, dan wordt de bass wel iets zwaarder, maar voorheen kon ik 'em echt niet volledig open draaien, want dan was de bas niet om aan te horen. Al over de 50% van het volume werd het echt te veel van het goede. En nu kan ik 'em zonder problemen op 100% zetten... wat zie ik over het hoofd :? Ik heb niet aan de instellingen van de sub gezeten sinds ik de receiver heb weggebracht. De sub is trouwens een Monitor Audi Bronze BRW10. Wat is trouwens een gangbare frequentie op de sub?

Stadium III

Hoe staan de LFE instellingen in optie 3 van het menu ?

Verder wel de juiste uitgang gepakt dus subwoofer pre out ?

Verder zou ik rond de 80 hz gaan zitten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

UPP

Hoi, ik was te vroeg met klagen. Ik heb vanochtend de boel met de Audyssey afgesteld en nu creert hij veel meer bass? Nahja, het 'probleem' is opgelost, maar ik begrijp niet wat er nu dan anders is. Kan iemand mij dat uitleggen?