Subwoofers en marantz recievers

Gestart door Stadium III, mei 27, 2007, 14:42:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Je had op de sub een hoger volume kunnen geven zodat je in de versterker dichterbij de 0 zou komen
nogmaals; net boven de 0 is het mooist  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

UPP

#46
Ik heb een vraag:

Gisteren had ik m'n SR6004 op tuner staan en toen deed de subwoofer het nog prima. Vandaag ineens niet meer en het enige wat ik in die tussentijd veranderd heb is een andere coaxkabel aangesloten. Er staat nu ook "2CH STEREO" i.p.v. Alleen STEREO wat er volgens mij gisteren stond. Als ik op de surroundknop druk en een andere modus kies dan doet de sub het wel... ik kan het niet vinden wat er aan mankeert.... En waar staat 2CH voor? Dus voor de duidelijkheid: alleen op stereo doet de sub niets.

Cadfael

Citaat van: Vlearmoes op april 15, 2010, 17:28:29
Je had op de sub een hoger volume kunnen geven zodat je in de versterker dichterbij de 0 zou komen
nogmaals; net boven de 0 is het mooist  :roll:

Eerder gaf je nog aan dat je de sub lager moest instellen om zo rond 0 uit te komen ;)

Lijkt me ook logisch, want aangezien de versterker vind dat hij 16 db moet dempen geeft al aan dat de sub te hard binnenkomt. Maar misschien dat hij doordat hij >9.15m aangeeft gewoon te zacht staat?
Ik zal het volume dan eens over de helft open zetten en kijken wat dat voor resultaat geeft.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Vlearmoes

Citaat van: Cadfael op april 16, 2010, 07:36:24
Eerder gaf je nog aan dat je de sub lager moest instellen om zo rond 0 uit te komen ;)

Lijkt me ook logisch, want aangezien de versterker vind dat hij 16 db moet dempen geeft al aan dat de sub te hard binnenkomt. Maar misschien dat hij doordat hij >9.15m aangeeft gewoon te zacht staat?
Ik zal het volume dan eens over de helft open zetten en kijken wat dat voor resultaat geeft.

redface redface redface   je hebt helemaal gelijk

2CH stereo   brande het DD lampje ook ??    dan is het 2.0 DD

gewoon stereo is niet DD


Als je nog een -18 ziet   staat de sub nog te hard   dus de sub nog zachter zetten
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Hou er wel rekeing mee dat als je de automatische inregeling laat doen en je de sub gaat sweepen dat je eventueel in een dal meet

Mijn advies is wel om de sub volume in jou geval tussen kwart en half te zetten
Volume in de reciever richting 0
Dan verder eens kijken dmv een DD trailer of andere hoe hij er voor jou gevoel instaat !

Hier is bijd e meting hetzelfde uitgekomen en heb hem ook helemaal veranderd !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cadfael

Citaat van: Stadium III op april 16, 2010, 08:48:37
Hou er wel rekeing mee dat als je de automatische inregeling laat doen en je de sub gaat sweepen dat je eventueel in een dal meet

Mijn advies is wel om de sub volume in jou geval tussen kwart en half te zetten
Volume in de reciever richting 0
Dan verder eens kijken dmv een DD trailer of andere hoe hij er voor jou gevoel instaat !

Hier is bijd e meting hetzelfde uitgekomen en heb hem ook helemaal veranderd !

Ik denk ook dat ik het gewoon even op 'gevoel' ga doen. uiteindelijk gaat het erom wat je zelf prettig vind en ik kan best wel horen in een film of muziek of het niet helemaal klopt/lekker klinkt.

Ik heb nu ook het idee dat de bas een tikkie te weinig geeft.
Ik heb al een keer geprobeerd om de fase aan te passen (switch van 0 of 180 graden) maar dat leek niet echt verandering te geven.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Stadium III

Het moet net DE verandering zijn !

Mocht het echt minimaal zijn je sub iets verplaatsen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

UPP

Ik begrijp er geen ruk van. Ik krijg de bas niet terug in stereo mode?? Eerst merkte ik het alleen op de tuner, maar toen ik gisteren een CD opzette op m'n DVD speler deed de subwoofer ook helemaal niks in stereo mode. Selecteer ik een surround mode dan hoor je wel een dikke boem van de sub....

Marvin

ergens de instelling 'both-mix' veranderd?
iig de moeite waar om na te kijken....

UPP

Hij staat gewoon op 'yes' en 'mix'. Hij deed het eerst ook. Het enige wat ik heb veranderd is dat ik een DVD speler met coaxiale kabel heb aangesloten, maar dat heeft hier niks mee te maken...

Stadium III

Bij Mix speelt hij alleen mee bij 5.1

Both speelt hij altijd mee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

UPP

Eindelijk weer tijd gehad om met de SR te spelen :-D Je hebt gelijk. Zet ik hem op 'both' dan doet de sub het wel bij stereo, maar valt hij weg bij surround (volgens handleiding heffen de sub en fronts elkaar op). Zet ik hem op 'mix' dan heb ik wel sub bij surround, maar niet bij stereo. Dit zou dus inhouden dat ik continu m'n speaker setup moet aanpassen als ik tussen surround en stereo zap... dit kan toch niet de bedoeling zijn geweest van Marantz :? Wat is de oplossing? Er moet toch 1 instelling zijn waarbij de sub het altijd doet???

Stadium III

je zou eens kunnen kijken naar sub+main in menu 5 of 6 volgens mijn

naar mijn weten moet de sub altijd meedoen bij both !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

UPP

Jup, doetie nu ook. Ik begrijp er geen ruk van. Ik zal wel iets door elkaar gehaald hebben :| Bedankt!

Marvin

Citaat van: UPP op april 17, 2010, 20:26:33
Hij staat gewoon op 'yes' en 'mix'. Hij deed het eerst ook. Het enige wat ik heb veranderd is dat ik een DVD speler met coaxiale kabel heb aangesloten, maar dat heeft hier niks mee te maken...

Je loopt de boel toch niet op te naaien hier hé....!?  nonono  :-D