Subwoofers en marantz recievers

Gestart door Stadium III, mei 27, 2007, 14:42:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Ow jah high level hoeft niet want je hebt kleine speakers

Alles small zetten en dan alleen low level in jou situatie !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Citaat van: Stadium III op februari 12, 2010, 18:33:02
Ow jah high level hoeft niet want je hebt kleine speakers

Alles small zetten en dan alleen low level in jou situatie !

Met kleine speakers geeen high ??

dacht juist wel; kan de sub mooi het laag overnemen  redface
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Als je kleine speakers een 50 a 60 hz afval hebben ok maar 80 hz is de moeite niet meer
Dan small
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

De sub kan toch tot ongeveer 120Hz weergeven??
Dan zullen redelijk kleine speakers toch aardig ondersteunt kunnen worden  :?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

x-over van 120hz, dus 160 komt er ook nog wel uit. zei het niet met een db of 12 minder (afhankelijk van het filter) 

Stadium III

Maar dan gaat de plaatsing weer zeer gevoelig luisteren !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Citaat van: Stadium III op februari 12, 2010, 19:52:20
Maar dan gaat de plaatsing weer zeer gevoelig luisteren !

dat zeker, ik gaf enkel aan dat een sub ook 'normaal' laag weergeeft.

Vlearmoes

als de sub tussen de main`s staat moet plaatsing toch aardig meevallen  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Citaat van: Vlearmoes op februari 12, 2010, 20:02:46
als de sub tussen de main`s staat moet plaatsing toch aardig meevallen  :yes:


Als je een BOSE systeem hebt wel jah maar zo een sub neerzetten met 120 hz is zeer lastig !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

bij mij staat er een sub tussen de fronts in, xover hoger dan 50hz en hij is op het gehoor te plaatsen.
en daar staat hij 15" speakers soepeltjes te ondersteunen.

hoe je een satteliet set ook aansluit, naadloos krijg je hem niet!!

Stadium III

Citaat van: marvin op februari 12, 2010, 20:17:26
bij mij staat er een sub tussen de fronts in, xover hoger dan 50hz en hij is op het gehoor te plaatsen.
en daar staat hij 15" speakers soepeltjes te ondersteunen.

hoe je een satteliet set ook aansluit, naadloos krijg je hem niet!!
stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cadfael

bij het instellen via de automatische methode levert bij  mij voor de bas een afstand van >9.15m en -18db bijstelling op.

Echter staat de sub maar 2.63 van de 1ste luisterpositie af. Ik heb de afstand gecorrigeerd, maar moet ik het aantal db's correctie ook nog aanpassen?
lijkt me dat als de bas dichter staat hij nog meer moet dempen, maar zoals het nu ingesteld staat heb ik niet het idee dat mijn bas te hard is, eerder iets aan de zachte kant.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Vlearmoes

Het lijkt me dat je het volume van de sub te hard heeft gestaan met beginnen van meting

zet de sub is een heel stuk zachter en doe de meting op nieuw
-18 is te laag    het mooist zou zijn dat je op 0 uit zou komen  of nog iets hoger +5
speel dus met sub volume     dan komt de afstand ook beter uit   en deze dan niet veranderen, al is ie dan nog te ver weg,   je gebruikt audyssey of je gebruikt hem niet   dus niet bijstellen! 

succes Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Cadfael

Ik had het volume halverwege staan zoals werd aangeraden.
En de crossover max op 120Hz.

van het weekend nog maar eens een keer proberen.
ik heb voor nu de volumeknop op de sub naar beneden gedraaid en in de instellingen de demping gelijk gezet aan de speakers, wat ongeveer zo/n -4,5dB is, en toen via de volumeknop weer bijgesteld tot het niveau voor mn gevoel ok was.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Cadfael

Ik heb de set nog een keer ingesteld nu met de sub op ongeveer een kwart van het totale volume.
na automatische setup blijft hij >9.15 aangeven. en het volume dit keer op -18dB.

dit blijft wel vreemd. Ik heb deze settings laten staan, en de sub doet gewoon prima mee.
Ik ben bang dat als ik de sub op de juiste afstand (2.65) zet dat hij dan teveel vertraging krijgt. Of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen?
(of heb ik gewoon een veel te sterke sub?  clown1)
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.