Subwoofers en marantz recievers

Gestart door Stadium III, mei 27, 2007, 14:42:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rmu

beste Stadium III

om maar met de deur in huis te vallen.
ik heb ook een rel subwoofer in combinatie met marantz.
de rel is gekomen mede door je enthousiasme erover en je goede uitleg over het aansluiten en inregelen.
het inregelen en integreren is een tijdrovend maar erg leuk tijdverdrijf geweest.

Nu ben ik zeer tevreden met het eindresultaat maar ik denk dat een bedankje hier wel op zijn plaats is gezien de vele goede en duidelijk adviezen die ik hier heb aangetroffen.

groet

dolf

 
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

Stadium III

Niet alleen mij bedanken maar we hebben met zijn allen er aan toegewerkt dat mensen hun weg kunnen vinden hier !

:-D pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rmu

okeetje dan

namens de feestcommisie hier
iedereen die meewerkt aan dit forum

en da ge bedankt zet

gr dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

alpha1

#123
Citaat van: Perfect_audio op september 12, 2011, 12:02:09
Citaat van: alpha1 op september 12, 2011, 11:14:40
Beste  forum leden(experts),
Gebruik eerst de software van Velodyne om de sub in de ruimte in te stellen.
Daarna doe je Audyssey: de sub wordt dan geïntegreerd in het geheel van luidsprekers.
Ook als je een Anti-Mode gebruikt volg je deze volgorde.

Uitleg: Wanneer je een Audysseyversie gebruikt met beperkte mogelijkheden is het raadzaam de specifieke software van de sub (of AM) te gebruiken om de sub optimaal in de ruimte in te regelen. Immers dat is er speciaal voor gemaakt en in geval van Velodyne werkt dat goed.
Met Audyssey zorg je er voor dat alle luidsprekers goed op elkaar worden afgestemd. Maar alles wat al verbeterd is aan de sub, is een goed uitgangspunt voor deze vervolgmeting.
De sub naturlijk aansluiten op de LFE van de AV.

ron

Heren sorry voor de late reactie,

Heb de procedure boven gevolgd, de sub klinkt nu beter(met dank aan allen voor de tips) nu wil ik gaan fine tunen om een moie curve te krijgen.

is het raadzaam om de interne sweep tone te gebruiken,of kan ik beter met dve essentials aan de gang gaan(wat ik overigens ook gebruikt heb om de speakers te calibreren)

De curve op het plaatje is niet van mij,heb ik als illustratie gebruikt
av:marantz av8003/mm8003
pioneer: bluray lx 91
plasma:pioneer kuro lx5090
fronts: infinity kappa 8.1i
center:jbl sav centre
rear:klipsch ksf-s5
sub:velodyne dd-15
sat ontvanger:dreambox 8000

alpha1

Hmm,

Ik kijk in de manual van de dd 15 er staat: EQ OUTPUT LEFT/RIGHT – Connect the audio cable from your accessory kit to these
jacks: white plug to LEFT, and red plug to RIGHT.

Toen ik ging afstellen/meten heb ik dat met een xlr kabel gedaan( W&M audio kabel) heb ik het nu verkeerd gedaan?)

Had ik het volgend de bovenste procedure moeten doen?en zo ja waar sluit ik dan de kabels op de av8003 aan

Tevens waar dient dit EQ OUTPUT LEFT/RIGHT  voor?

Heren experts sorry voor de vragen,maar mijn engels is niet zo geweldig
av:marantz av8003/mm8003
pioneer: bluray lx 91
plasma:pioneer kuro lx5090
fronts: infinity kappa 8.1i
center:jbl sav centre
rear:klipsch ksf-s5
sub:velodyne dd-15
sat ontvanger:dreambox 8000

Stadium III

Je gaat vanuit de VV vanuit de subwoofer pre out naar de Volodyne rood LFE input
Dan wel in de setup menu van de VV subwoofer op Yes zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

piet54

de uitleg over front op large in combinatie met both en mix begrijp ik niet. Ik heb net een nieuwe sr 7005 aangeschaft en daarin kom ik deze begrippen niet tegen.

Kun je aangeven of dit met dr 7005 ook mogelijk is. Ik heb stereo speakers aangesloten en hij herkent mijn sub niet, dus heb ik de sub met speakerkabels op de front B aangesloten.

Kun je me helpen??

Piet

Stadium III

Subwoofer altijd mits mogenlijk via de subwoofer pre out aansluiten

Bij de sr 7005 is both en mix genoemand naar bas ssetting LFE of LFE +main
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Inca

Beste Experts,

Ik ben in het bezit van een Tannoy TS2.12 subwoofer. Nadat alles is gekalibreerd en ingesteld ben ik zeer tevreden met het resultaat. Echter heb ik één vraag omtrent het volgende:

Als het volume van de subwoofer op 50% staat (via de subwoofer knop) dan komt de Marantz op een trimming waarde uit van -12db, gezien dit het limiet is van de waarde heb ik het volume van de subwoofer op 25% gezet en nu geeft de Marantz -9db aan dus ga ik ervan uit dat dit een juiste correctie is.

Nu vraag ik me af: Is het verstandiger om 25% aan te houden of bijvoorbeeld naar 10% te gaan om dichter van de 0db waarde te komen in de Marantz volume correctie?

De rede van deze vraag is dat ik bang ben dat -9db een zodanig laag signaal is dan mijn Tannoy TS2.12 mogelijk niet genoeg signaal heeft om goed te kunnen versterken. Werkt het uberhaupt zo, of zit ik er volledig naast?  :-o

Bedank voor jullie feedback.

Info Sub:
Tannoy Ts2.12
500 Watt RMS
1000 Watt Piek
21hz -6db
Sidefire

Enige beschikbare locatie (rechts-achterhoek - 20cm van beide muren en 2.5 meter van de zit locatie)



Tannoy Fanboy 5.2.4 - Marantz SR6012 + PM8003 - Tannoy DC6T SE - Tannoy DC6LCR Signature - Klipsch SPL120 - Triangle Atmos

Marvin

Lijkt me goed zo hoor.
De woofer staat niet uit, maar ook niet op volle bak te versterken.
Er is nog marge in de correctie van je receiver, dat wist je met -12 niet aangezien dat de uiterste correctie is. Gewoon blazen met dat ding dus.

audiof. zonder budget

Citaat van: marvin op maart 28, 2015, 15:22:37
Lijkt me goed zo hoor.
De woofer staat niet uit, maar ook niet op volle bak te versterken.
Er is nog marge in de correctie van je receiver, dat wist je met -12 niet aangezien dat de uiterste correctie is. Gewoon blazen met dat ding dus.

Inderdaad, prima vertrekpunt... wat je nog kan doen is eventjes luisteren naar de bijdrage ervan op verschillende geluidsnivo's... als het op jou gehoor goed is, dan kun je het zo laten. Als het niet naar tevredenheid is, dan weet gelijk waar die draaiknop voor bedoeld is (tandje erbij, of tikkie terug).
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Inca

Nou, op verschillende niveaus dik tevreden hoor. Meestal kijk ik films op -20db of -15db en om op te scheppen soms even op -0db, geen enkele vervorming te horen en een heerlijke lage bijdrage die je ook flink voelt  pompom

Bedankt voor de feedback!

Tannoy Fanboy 5.2.4 - Marantz SR6012 + PM8003 - Tannoy DC6T SE - Tannoy DC6LCR Signature - Klipsch SPL120 - Triangle Atmos

Stadium III

Sub staat goed je kunt proberen om naar de 0 te komen maar dat is aan je eigen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4