Lowbudget Phono voorversterker

Gestart door agr64, mei 04, 2020, 10:59:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

agr64

Heb nog een oude Philips draaitafel die prima werkt en die zou ik wel aan m'n 2de set willen hangen. Echter dan moet ik een Phone voorversterker gaan regelen en ik heb geen idee wat een goede is voor een redelijk bedrag (nieuw/gebruikt).

Iemand een idee?


NB

Ik had in mijn draaitafel tijd een NAD prepre'tje, om met een mc element te kunnen afspelen. Dat beviel prima.
Echter nooit vergelijkingsmateriaal geprobeerd.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

pameijer

NAD PP2e is idd prima voor rond de €100.
Of de Schiit Mani.
Of de Cambridge Audio Azur 640P of 540P.
Of de Edwards Audio MM1.

Allemaal wat oudere modellen van rond de €!00 waar ik destijds in mijn zoektocht op uitkwam. Zullen nu wel her en der 2e-hands te vinden zijn. Onder de €70 wordt het nieuw wel echt matig imho, phonopre's zijn best wel ruisgevoelig.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Samro

Ik heb al wat phonoversterkers geprobeerd en veel waren goed maar blijf steeds weer bij de Musical fidelity X-LPS!  Gebruik deze met een mm element maar kan ook een mc op. Het mooiste is dan met een update PSU voeding erbij, maar die zijn duur! Met de originele psu standaard klinkt    de lps ook prima. Heb in het verleden ook de Musical X-LPS v3 gehad, die was ook prima maar ze vragen er nu teveel voor vaak vind ik.

Nostra

Die little bear t7 of t8 krijgen ook best wel goede recensies.

Ik ga voor de t7 gaan in men setup binnenkort

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


agr64

Dank voor alle reacties en gezien de prijzen denk dat ik opzoek ga naar een nieuwe of gebruikte  instap Pro-ject speler met ingebouwde pre map en met mogelijk een digitale uitgang.